Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: strul med cupefläckten??

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    48

    strul med cupefläckten??

    tjena.. har en 9000cc -91 och det vill inte bli någe fart på cupefläckten och det kan ju vara ganska bra nu på vintern.. sen går bilen upp i temp och det är väl för att inte fläckten inte går? tror inte att fläckten på kylaren går heller när bilen kommer upp i hög temp?

    mvh martin

  2. #2
    1. Problemet med kupéfläkten kan vara fläkrmotorn eller fläktmotståndet.

    2. Att den går upp i temp kan bero på termostaten.

    3. Kylfläkten kan vara termokontakten på kylaren som inte fungerar.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    48
    mjo fläktmotorn har jag varit inne på för den vill gå ibland men det går inte att öka farten och sen låter den lite konstigt ibland..

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    1 192
    Har du AC/ACC i din?
    Annars e de enkelt å byta fläktmotor. Kylfläkten går sällan sönder. Däremot tempgivaren i kylaren eller fläktmotståndet, den guldfärgade klumpen med flänsar, brukar strula på äldre bilar.

    AC-bilar e ett litet helvete å byta kuppefläkt på. Tar en dj......la tid. Lyckades "bara" spendera 3,5 timme sist. Trodde ja var klar. MEN! Glömde kvar klaffstyrningen till fläkthuset på bänken förstås, så de blev över 8 timmar innan jag var klar. Totalt.
    9-5AEROkombi -02/ 9-3SS 1,8t-03( 9K 2,3T-200 -91SÅLD)

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    48
    jo nu är det ju så att jag har acc!! är det så jävligt att byta alltså? jag är ju inte så sugen på att byta sen är det inte det felet!

  6. #6
    Grundladd frostymans avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    486
    Citat Ursprungligen postat av glassguran
    Har du AC/ACC i din?
    Annars e de enkelt å byta fläktmotor. Kylfläkten går sällan sönder. Däremot tempgivaren i kylaren eller fläktmotståndet, den guldfärgade klumpen med flänsar, brukar strula på äldre bilar.

    AC-bilar e ett litet helvete å byta kuppefläkt på. Tar en dj......la tid. Lyckades "bara" spendera 3,5 timme sist. Trodde ja var klar. MEN! Glömde kvar klaffstyrningen till fläkthuset på bänken förstås, så de blev över 8 timmar innan jag var klar. Totalt.
    Så jobbigt är det absolut första gången, men när man börjat byta ett par så börjar det gå snabbare. Senaste hade jag ute min kupefläkt på 30min räknat från det att jag började ta bort akvarieväggen. Dock så lyckades jag ju glömma att ta bort yttersta delen av rören som sticker ut från värmepaketet. Så givetvis hade jag sönder dom och fick smälta ihop dom med lödpenna :S

    Men visst är det tajt. Man funderar både en och tre gånger om det ens är möjligt att få ner fanskapet och till slut så bara smiter det ner
    og900 -85 | 9000 CD Aero -91 | 9-5 2.3t -99 | 320 -92 | 996 Turbo -01
    www.garaget.org/frostyman

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •