Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Köpa kass motor för att lära sig mer? Vad ska man ge?

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 178

    Köpa kass motor för att lära sig mer? Vad ska man ge?

    Tjena,

    Har tänkt lära mig liiiiite mer ingående när det gäller motornsuppbyggnad + att ta isär och sätta ihop allt själv. Då jag är glad amatör är jag inte så sugen på att riva i min egen bil utan köpa en kass motor på skroten och ha den på en bänk. Vet att det finns lite grafiska illustrationer på nätet, men jag vill verkligen ta isär motorn i "det minsta" lära mig hur saker sitter ihop, hur man byter det ena och det andra.

    Så vad bör man ge för en motor på skroten? Lr rättare sagt vet ni vad de brukar ta? (motorn behöver ej vara helt fungerande då detta är bara utbildningsmaskin s.a.s. Ev komplett med vxllåda, eller trasig låda separat.

    tack

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Mora
    Inlägg
    474

    Re: Köpa kass motor för att lära sig mer? Vad ska man ge?

    Citat Ursprungligen postat av zsh
    Tjena,

    Har tänkt lära mig liiiiite mer ingående när det gäller motornsuppbyggnad + att ta isär och sätta ihop allt själv. Då jag är glad amatör är jag inte så sugen på att riva i min egen bil utan köpa en kass motor på skroten och ha den på en bänk. Vet att det finns lite grafiska illustrationer på nätet, men jag vill verkligen ta isär motorn i "det minsta" lära mig hur saker sitter ihop, hur man byter det ena och det andra.

    Så vad bör man ge för en motor på skroten? Lr rättare sagt vet ni vad de brukar ta? (motorn behöver ej vara helt fungerande då detta är bara utbildningsmaskin s.a.s. Ev komplett med vxllåda, eller trasig låda separat.

    tack
    Tja!

    Har sett motorer på Blocket för femhundringen...


    MVH'


    Daniel

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    737
    Hej,