Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hjälp min ng900 skakar sönder!

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    209

    Hjälp min ng900 skakar sönder!

    Idag när jag körde hem från skolan så började bilen skaka/vibbrera sjuk mkt. ut ur city var det inga problem men när jag kom ut på landsväg så kom det. Jag körde in på närmsta parkeringsficka och kollade runt bilen vid hjulen och under motorn, kunde inte se ngt som verkade skumt. luktade inte brännt heller eller så. motorn gick som den skulle.

    sen när jag kör ut i gen så går det bra upp till ca 50kmh. senska jag växla o när jag trycker ner frokopplingen så vibbrerar det massor igen, sen gasar jag o du avtar det.

    varje gång jag frikopplar eller minskar farten vibbrerar det. måste hela tiden öka farten för att undvika det. hela framvagnen skakar.

    vet någon var detta kan vara??

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156
    Kolla att hjulen sitter fast (känn noggrant på alla hjulbultar med fälgkors eller liknande).

    Samt kolla att inte snö och is har hamnat i fälgen. Som bekant är det inte många gram som krävs för att få ett hjul i obalans.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Järfälla/Degerfors
    Inlägg
    227
    Kola så hjulen sitter ordentligt. Det räcker nog inte att bara rycka i hjulet, kolla ordentligt att alla hjulbultar sitter som dom ska.
    Saab 9-3 -01 SE 2.0TS

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    järvsö
    Inlägg
    844
    är det inte snö i fälgen kanske då ?

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    54
    Kan vara så att du bara måste balansera däcken...Att du fått obalans i dom.
    Saab 9-3 - 02 Opel Rekord - 65 Dodge van - 89 Saab 9000 - 95

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    209
    på vinterdäcken som jag har på nu så tog balansvikten i lite på bromsoket, men det försvann ju efter några kilometer, men den vikten kanske har lossnat helt nu, får kolla upp det imorn.

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    Citat Ursprungligen postat av HerrAlbin
    på vinterdäcken som jag har på nu så tog balansvikten i lite på bromsoket, men det försvann ju efter några kilometer, men den vikten kanske har lossnat helt nu, får kolla upp det imorn.
    Hade det problemet förra vintern, vikten satt fast på bromsoket när jag tog av däcket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •