Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 137

Ämne: Fram med bud på denna bil 9-5 Aero sedan 04/Köpt 05 an

  1. #21
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232
    Citat Ursprungligen postat av FinnUbbe
    Hej!

    Här har du en till:

    http://www.blocket.se/vi/10765572.htm?ca=11_s

    vet då inte vad du tycker om röd men den har ju Hirschpaket

    Mvh Ubbe
    Hej !

    Jo den v fin.Den har gått en del samt den är rätt dyr ??

    Sen vet man inte hur han han sköt bilen med trim..

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  2. #22
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 014
    Saab kanske skulle göra som BMW, slå på ett par tusen på priset och inkludera service upp till 8000. På så sätt får man in alla bilar och slipper ha misskötta bilar som sabbar ryktet därute i tjänstebilsträsket. Kan ju inte finnas många nyare BMW med haltande serviceböcker...
    Fredrik J

  3. #23
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 014
    Saab kanske skulle göra som BMW, slå på ett par tusen på priset och inkludera service upp till 8000. På så sätt får man in alla bilar och slipper ha misskötta bilar som sabbar ryktet därute i tjänstebilsträsket. Kan ju inte finnas många nyare BMW med haltande serviceböcker...
    Fredrik J

  4. #24
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 014
    Saab kanske skulle göra som BMW, slå på ett par tusen på priset och inkludera service upp till 8000. På så sätt får man in alla bilar och slipper ha misskötta bilar som sabbar ryktet därute i tjänstebilsträsket. Kan ju inte finnas många nyare BMW med haltande serviceböcker...
    Fredrik J

  5. #25
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    686
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Saab kanske skulle göra som BMW, slå på ett par tusen på priset och inkludera service upp till 8000. På så sätt får man in alla bilar och slipper ha misskötta bilar som sabbar ryktet därute i tjänstebilsträsket. Kan ju inte finnas många nyare BMW med haltande serviceböcker...

    Tror inte att det hjälper ärligt talat. För tjänstebilsåkaren är ju servicen i alla fall kostnadsfri, snarare handlar det hela nog om slarv och en kombination av många mil på kort tid och lång väntetid på verkstäderna.
    Toyota Verso 1,8 -11

  6. #26
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232
    [quote=ljungström]
    Citat Ursprungligen postat av "Fredrik J":ygjhky29
    Saab kanske skulle göra som BMW, slå på ett par tusen på priset och inkludera service upp till 8000. På så sätt får man in alla bilar och slipper ha misskötta bilar som sabbar ryktet därute i tjänstebilsträsket. Kan ju inte finnas många nyare BMW med haltande serviceböcker...

    Tror inte att det hjälper ärligt talat. För tjänstebilsåkaren är ju servicen i alla fall kostnadsfri, snarare handlar det hela nog om slarv och en kombination av många mil på kort tid och lång väntetid på verkstäderna.[/quote:ygjhky29]

    Precis,många av ägarna till bilar jag pratat med ,säger att dem har fått långa vänte tider och under tiden kört en stor del av mil vilket gör att det blir så som det blir.
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  7. #27
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 480
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Saab kanske skulle göra som BMW, slå på ett par tusen på priset och inkludera service upp till 8000. På så sätt får man in alla bilar och slipper ha misskötta bilar som sabbar ryktet därute i tjänstebilsträsket. Kan ju inte finnas många nyare BMW med haltande serviceböcker...
    Eller så gör man en maskin som håller.
    F.d 9-5 Aero -00 och 99 Turbo -78

  8. #28
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 014
    [quote=Flåklypa]
    Citat Ursprungligen postat av "Fredrik J":3djsiv7i
    Saab kanske skulle göra som BMW, slå på ett par tusen på priset och inkludera service upp till 8000. På så sätt får man in alla bilar och slipper ha misskötta bilar som sabbar ryktet därute i tjänstebilsträsket. Kan ju inte finnas många nyare BMW med haltande serviceböcker...
    Eller så gör man en maskin som håller.[/quote:3djsiv7i]

    Har du ett exempel på en bilmotor som håller utan service?

    Sen kanske Saab också kunde utveckla en serviceindikator som är värd namnet. Eller varför kan inte verkstaden boka en tid ettårsintervall. Bättre än inget...
    Fredrik J

  9. #29
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 480
    [quote=Fredrik J][quote="Flåklypa":35yauwap]
    Citat Ursprungligen postat av "Fredrik J":35yauwap
    Saab kanske skulle göra som BMW, slå på ett par tusen på priset och inkludera service upp till 8000. På så sätt får man in alla bilar och slipper ha misskötta bilar som sabbar ryktet därute i tjänstebilsträsket. Kan ju inte finnas många nyare BMW med haltande serviceböcker...
    Eller så gör man en maskin som håller.[/quote:35yauwap]

    Har du ett exempel på en bilmotor som håller utan service?

    Sen kanske Saab också kunde utveckla en serviceindikator som är värd namnet. Eller varför kan inte verkstaden boka en tid ettårsintervall. Bättre än inget...[/quote:35yauwap]

    Jag kan ge massor av exempel på bilar som håller prima med normala serviceintervall utan en massa handpåläggning och "om och men".
    F.d 9-5 Aero -00 och 99 Turbo -78

  10. #30
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nykarleby / Finland
    Inlägg
    1 251
    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    Citat Ursprungligen postat av FinnUbbe
    Hej !

    Jo den v fin.Den har gått en del samt den är rätt dyr ??

    Sen vet man inte hur han han sköt bilen med trim..

    Mvh
    Jo den är lite i övre kant angående priset men ta bort 20.000 som Hirschpaketet kostar så landar du på 169000kr +- BRS steg 3...
    Men går ju alltid att pruta.

    Mvh Ubbe
    Kör nu: Saab 9-3 SportCombi 1.9 tid 2006 Tidigare Saabar: Saab 9-5 2,0t Vector BioPower Såld! Saab 9-5 2,3T Kombi "Hirsch" Såld! Saab 9-5 SE 2,3 -99 Såld!

  11. #31
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 928
    Mina favoriter på bytbil just nu, funderar på en 9-5 Aero jag också.

    http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2358537 (älskar den färgen!)

    http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2360350

    http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2251924 (GPS)

    http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2323989 (garanterat prutmån, bilen har stått länge + att den har taklucka och GPS)

    Mina favoritfärger på 9-5:an är grafitgrön och espressosvart. Du ville nog inte ha mörka färger som jag förstod det i en annan tråd.

  12. #32
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    763
    Citat Ursprungligen postat av Flåklypa
    Eller så gör man en maskin som håller.






    // Thomas
    Kör en S4 avant biturbo begåvad med Dahlbäck steg 2+

  13. #33
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Mina favoriter på bytbil just nu, funderar på en 9-5 Aero jag också.

    http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2358537 (älskar den färgen!)

    http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2360350

    http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2251924 (GPS)

    http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2323989 (garanterat prutmån, bilen har stått länge + att den har taklucka och GPS)

    Mina favoritfärger på 9-5:an är grafitgrön och espressosvart. Du ville nog inte ha mörka färger som jag förstod det i en annan tråd.
    Hej Zed !

    Helt sant ,jag vill helst ha en silver pga att det är lätt att ta hand om och samtidigt 9-5 Aero med denna snygga fronten ser snyggare ut.Svart färg på 9-5 Aero sedan 04 gör att bilen ser fattig ut i alla fall mina ögon då jag har kollat på alla färger nu -

    Den första ringde jag på när den stod 184900 kr.Alla sänker priser men dem höjer skumt ?

    Den sista är import och det är inte interesant.

    Har faktiskt varit och kollat på denna silvriga på framtida bil.Inga fel på bilen då min bror gick genom den helt och hållet.I alla fall vad han kunde konstatera.Jobbar på Saab.

    Så det kanske blir den för 160000 kr om ägaren går med på det.Upp till han.Den säljs för kunds räkning..

    En sak till.Han nämnde att jag får 1 årsgaranti på bilen,undrar hur detta blir om man är pettig och hittar fel för massor med pengar inom 1 år.Står dem för allting eller ??Kan man lita på dem osv ??

    Enligt säljaren så behöver jag betala bara 500 kr i själv risk om jag vill att Saab auktoriserad verkstad ska göra det.


    Har du eller någon annan erfarenhet av detta ??

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  14. #34
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 928
    Be att få titta på garantivillkoren. Av egen erfarenhet så vet jag att handlare så långt som möjligt försöker komma undan efter köpet.

  15. #35
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Be att få titta på garantivillkoren. Av egen erfarenhet så vet jag att handlare så långt som möjligt försöker komma undan efter köpet.
    Konstigt nog men han säger att det drabbar han inget .Han har inget med det att göra säger han.

    Kommer ihåg en gång när jag köpte en Bora v5 för några år sen,för att jag är pettig och gick genom hela bilen inom 3 månader,då hittade jag fel på den för 25000 kr.Dem ville kasta ut mig när jag kom tillbax med alla fel .Tyckte inte om det.

    Om dem inte har nåt med bilen att göra varför är dem såna otrevliga osv när man återkommer med alla fel.

    Eller finns det flera olika försäkrningar ?

    Har glömt att kolla i garanti vilkor,hade fullt upp med bilen så glömde bort.

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  16. #36
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 928
    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Be att få titta på garantivillkoren. Av egen erfarenhet så vet jag att handlare så långt som möjligt försöker komma undan efter köpet.
    Konstigt nog men han säger att det drabbar han inget .Han har inget med det att göra säger han.

    Kommer ihåg en gång när jag köpte en Bora v5 för några år sen,för att jag är pettig och gick genom hela bilen inom 3 månader,då hittade jag fel på den för 25000 kr.Dem ville kasta ut mig när jag kom tillbax med alla fel .Tyckte inte om det.

    Om dem inte har nåt med bilen att göra varför är dem såna otrevliga osv när man återkommer med alla fel.

    Eller finns det flera olika försäkrningar ?

    Har glömt att kolla i garanti vilkor,hade fullt upp med bilen så glömde bort.

    Mvh
    Har du inte funderat på M-test?

  17. #37
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Be att få titta på garantivillkoren. Av egen erfarenhet så vet jag att handlare så långt som möjligt försöker komma undan efter köpet.
    Konstigt nog men han säger att det drabbar han inget .Han har inget med det att göra säger han.

    Kommer ihåg en gång när jag köpte en Bora v5 för några år sen,för att jag är pettig och gick genom hela bilen inom 3 månader,då hittade jag fel på den för 25000 kr.Dem ville kasta ut mig när jag kom tillbax med alla fel .Tyckte inte om det.

    Om dem inte har nåt med bilen att göra varför är dem såna otrevliga osv när man återkommer med alla fel.

    Eller finns det flera olika försäkrningar ?

    Har glömt att kolla i garanti vilkor,hade fullt upp med bilen så glömde bort.

    Mvh
    Har du inte funderat på M-test?

    Nix.dem litar jag inte på ,kanske dumt då min bror gått genom hela bilen.Men man vet inte hur det blir efter 6 månader eller nåt.Det är det som gör att jag är mest nyfiken angående 1 års garanti.

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  18. #38
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 014
    Citat Ursprungligen postat av Flåklypa
    Jag kan ge massor av exempel på bilar som håller prima med normala serviceintervall utan en massa handpåläggning och "om och men".
    Kan du vara snäll och nämna en då....
    Fredrik J

  19. #39
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    686
    [quote=Fredrik J]
    Citat Ursprungligen postat av "Flåklypa":q7uur04f
    Jag kan ge massor av exempel på bilar som håller prima med normala serviceintervall utan en massa handpåläggning och "om och men".
    Kan du vara snäll och nämna en då....[/quote:q7uur04f]

    Det allra flesta moderna motorer klarar sig med service enligt föreskrivet intervall. Att som Saab ange 2000-mils intervall och sedan rekommendera 1000 mils oljebytesintervall känns väl lagom seriöst.
    Toyota Verso 1,8 -11

  20. #40
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 014
    Saab rekommenderar 1000mil om man har en extrem körstil med mycket korta sträckor och stadskörning.
    Är det någon tillverkare som inte ger den rekommendationen?
    Fredrik J

Liknande ämnen

  1. Köpt en 9-5 Aero Sedan -04.
    Av RZ i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-26, 15:50
  2. Rutor fram på en 9-5 aero sedan ?
    Av Aero++ i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 12:02
  3. Köpt backspgel till saab 9-5 98års sedan, hur koppla?
    Av Yamaha i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 12:45
  4. Någon som / hur många har köpt 19" och sedan ångrat sig
    Av EuphoniC i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 19:00
  5. Är denna Saab 9-5 Aero sedan orginal ??
    Av Aero++ i forum Allmänt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 23:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •