Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: provkörning Jubileumsbilarna, och tårtätande...

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 085

    provkörning Jubileumsbilarna, och tårtätande...

    Va på den lokala saabhandlaren idag, provkörde Jubileums 9-5 2,3T Biopower, Vector, automat, ljusblå metallic

    Vill HA,

    mums, tårtan hadesamma färg

    Har inte kört varken den "nya" automaten eller 2,3 biopower förrut, men det va en bra känsla, både i växlingarna å accet, å ljudet!! orrade på bra.

    Skillnaden på vanliga D-läget till S va inte så stort, i manuella läget fullt pådrag växlar den snällt, men lite "långsamt" går säkert att åtgärda..

    Ha-begäret är stort

    Nu har Jag i varje fall bestämt mig, -03 automat 9-5 Aero7Vector är målet när jag jaga ny bil

    Hur mycket kan man ställa på automaten, å ha lite marginal kvar på hållbarheten??
    Mats Fhinn/3499/

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 229

    Re: provkörning Jubileumsbilarna, och tårtätande...

    Citat Ursprungligen postat av imolaräser
    Hur mycket kan man ställa på automaten, å ha lite marginal kvar på hållbarheten??
    Hej,

    Du kan kliva upp till dryga 400 Nm (Hirsch kör 420 Nm) om du har ett bra program.

    Den går ruskigt bra med "bara" ett steg 3 i faktiskt.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 521
    Jag var och körde en 9-5 2,4t Bio idag, men med manuell låda. Kan inte direkt påstå att jag var så impregnerad av bilen, nästan besviken blev jag. Dock så var det riktigt blåsigt och halt ute, så jag kunde inte gasa så mycket.
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Inlägg
    170
    Citat Ursprungligen postat av ErikR
    Jag var och körde en 9-5 2,4t Bio idag, men med manuell låda. Kan inte direkt påstå att jag var så impregnerad av bilen, nästan besviken blev jag. Dock så var det riktigt blåsigt och halt ute, så jag kunde inte gasa så mycket.
    Det får vi verkligen hoppas..
    2000cc + 660cc

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    666
    Själv stod jag och tjabbade med alla "provkörare" i dag. Surt.....
    Nu med sprit missil! (9-3 Bio Power)

  6. #6
    Steg 3 Johan-99T16s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bäckefors
    Inlägg
    3 067
    Medlem#
    2661
    Citat Ursprungligen postat av ErikR
    9-5 2,4t Bio
    Ojdå, är det nytt för 2007 att de har 2.4t....

    Jag provade en 2007 9-5 2.3BioPower men med Automat...gösses vilken tråkig bil...inte märkte då jag av att det var 210hästar i den...men det är klart, en 9-5 är ganka tung!
    Johan Carlsson#2661
    Saab 99 Turbo16 Instagram: 99turbo16
    Saab 9-3 SportCombi VectorActive 2.0t BioPower-08
    Tech2 med Candi finnes

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    233
    Själv provkörde jag en silver 9-3 SC Vector 2.0T/210hk Jubileum, den var bara 1 vecka gammal och man kan säga att "vill ha-begäret" blev ganska stort efter provturen
    Kör: Saab 9-3 SS Vector 2.0T -07
    SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bredared/Borås
    Inlägg
    1 188
    Drog med mig "Svärfar" för att prova lite Saab i helgen , Han har nämligen snöat in sig på V50 diesel. Men efter denna så står ju 9-3sc tid högre på hans lista Hoppas han köper en ljusblå Jubileums 9-3sc den är verkligen inte ful och dieseln är faktiskt riktigt trevlig att köra.

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 567
    Citat Ursprungligen postat av Micke S
    Drog med mig "Svärfar" för att prova lite Saab i helgen , Han har nämligen snöat in sig på V50 diesel. Men efter denna så står ju 9-3sc tid högre på hans lista Hoppas han köper en ljusblå Jubileums 9-3sc den är verkligen inte ful och dieseln är faktiskt riktigt trevlig att köra.
    Det får vi verkligen hoppas på nu
    Hinner inte med allt.....

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 409
    Medlem#
    3020
    Ja något ha begär får man ju inte efter ha kollat in dessa vagnar.

    Annat är det när man sätter sig i den röe, inte många som kan ha en sådan som den, man är en one of.

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 919
    Svängde in på BIVA i Karlskoga för att fylla på lite kylvätska och spolarvätska under min vistelse där i helgen. I hallen stod en 9-3 SC AE TiD som blänkte och såg vacker ut. Kommer dock inte riktigt överens med den blåa anniversaryfärgen men det är tur att det finns andra färger. Har även svårt för Electric Blue.

    Får tillägga att bemötandet var på topp, trots att reservdelsavdelningen var stängd så öppnade säljaren den för min skull och bjöd till och med på kylarvätska. Lite skillnad mot Saab ANA i Trollhättan som troligen skulle ta betalt för tårtan också om de fick chansen...

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    1 268
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Annat är det när man sätter sig i den röe, inte många som kan ha en sådan som den, man är en one of.
    //MH
    Ja har man bara en tillräckligt gammal bil så blir den ju per automatik "one of a kind"

    Tycker den här aniversary lacken är riktigt snygg, ice blue eller vad den hette. Fast 9-5:an passar ju inte i den lacken...heller.

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 932
    Man kan väl gissa att en "Anniversary edition" i fint skick, lågmilad och fullutrustad kommer bli vad vi Saabtokar hetsar upp oss för ordentligt på träffarna om en sisådär 15 år.... Eller vad tror ni?

    Tror tex att jubileums-modellen av Cabben som kom förra året, i ljusblått, kommer bli mkt ovanlig med tanke på vad den kostar och hur många som säljs. Man skulle köpa en ny och ställa ett gäng år! Men det var det med pengarna då....
    MEDLEM 7032.

  14. #14
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 203
    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Man kan väl gissa att en "Anniversary edition" i fint skick, lågmilad och fullutrustad kommer bli vad vi Saabtokar hetsar upp oss för ordentligt på träffarna om en sisådär 15 år.... Eller vad tror ni?
    Hur många hetsar upp sig över en og900 jubiléum eller en 9000 A50 idag?


    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    976
    Var på saab i borås i lördags å fick "titta" på jubileumsbilarna, dom hade 2 i hallen men verkade inte som dom tog ut dom utan fick nöja mig med en 9-3sc 1.8t

    I annonsen i tidnngen stod de att man skulle få en bok också men den hade dom tydligen inte fått i tid.......som vanligt
    Någon som fick sådan?

    Inredningen var väl igentligen de enda som var speciellt på jubileumsbilarna? och ev fälgarna. Gillade uteseendet på inredningen, snyggt gjort med de grova sömmarna osv.
    Andreas Palm / Borås
    X-saabare kör numera något påställd Subaru Impreza Gt

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 240
    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Man kan väl gissa att en "Anniversary edition" i fint skick, lågmilad och fullutrustad kommer bli vad vi Saabtokar hetsar upp oss för ordentligt på träffarna om en sisådär 15 år.... Eller vad tror ni?
    Hur många hetsar upp sig över en og900 jubiléum eller en 9000 A50 idag?


    M.V.H.


    Skulle tro att en "vanlig" bil håller värdet minst lika bra
    Det är väl inget speciellt med "Anniversary edition" förutom lite lull-lull från hyllan som kan plockas på alla andra bilar också.

    Nää, för att det ska bli något speciellt i framtiden krävs lite mer. Skulle sitta fint med en jubileumsaero i stil med Hirsch 305hk t.ex.

    Annars håller jag med CabMange. Nya bilar i all ära men det är något speciellt med en CC Aero
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    849
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Svängde in på BIVA i Karlskoga för att fylla på lite kylvätska och spolarvätska under min vistelse där i helgen. I hallen stod en 9-3 SC AE TiD som blänkte och såg vacker ut. Kommer dock inte riktigt överens med den blåa anniversaryfärgen men det är tur att det finns andra färger. Har även svårt för Electric Blue.

    Får tillägga att bemötandet var på topp, trots att reservdelsavdelningen var stängd så öppnade säljaren den för min skull och bjöd till och med på kylarvätska. Lite skillnad mot Saab ANA i Trollhättan som troligen skulle ta betalt för tårtan också om de fick chansen...
    Jaha... Den börjar redan läcka kylarvätska?
    Saab 9-5 Aero SC -08 / Jaguar XF 3.0 DS Portfolio -11 / Jaguar X-Type 2.2d Estate -09 / Toyota iQ 1.33 -10

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 919
    Citat Ursprungligen postat av ByggareB
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Svängde in på BIVA i Karlskoga för att fylla på lite kylvätska och spolarvätska under min vistelse där i helgen. I hallen stod en 9-3 SC AE TiD som blänkte och såg vacker ut. Kommer dock inte riktigt överens med den blåa anniversaryfärgen men det är tur att det finns andra färger. Har även svårt för Electric Blue.

    Får tillägga att bemötandet var på topp, trots att reservdelsavdelningen var stängd så öppnade säljaren den för min skull och bjöd till och med på kylarvätska. Lite skillnad mot Saab ANA i Trollhättan som troligen skulle ta betalt för tårtan också om de fick chansen...
    Jaha... Den börjar redan läcka kylarvätska?
    Det var ju inte cabben!

    Bytte ju kylaren på 9-5 för inte så länge sedan och då tog det lite tid innan vätskan "satte sig".

  19. #19
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 085
    [quote=Urban 1041]
    Citat Ursprungligen postat av "Andreas Plars":3143x9gn
    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Man kan väl gissa att en "Anniversary edition" i fint skick, lågmilad och fullutrustad kommer bli vad vi Saabtokar hetsar upp oss för ordentligt på träffarna om en sisådär 15 år.... Eller vad tror ni?
    Hur många hetsar upp sig över en og900 jubiléum eller en 9000 A50 idag?


    M.V.H.


    Skulle tro att en "vanlig" bil håller värdet minst lika bra
    Det är väl inget speciellt med "Anniversary edition" förutom lite lull-lull från hyllan som kan plockas på alla andra bilar också.

    Nää, för att det ska bli något speciellt i framtiden krävs lite mer. Skulle sitta fint med en jubileumsaero i stil med Hirsch 305hk t.ex.

    Annars håller jag med CabMange. Nya bilar i all ära men det är något speciellt med en CC Aero [/quote:3143x9gn]

    håller med, detenda jag såg va färgen, snygg tycker jag, sen så va det samma färg på inläggen på stolarna....

    men en jubileums värd namnet - typ hirsch, med kanske snäppet värre stolar , prestandanda det vore intressant.

    men bara att köra en ny -07a 2,3 spritbil med automat va en skön upplevelse....( smakar mer - får nog försöka kränga min gammla häck, den känns väldigt gammal nu, visserligen skapligt orr i men men....)
    Mats Fhinn/3499/

  20. #20
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 240
    Man har det kanske ganska bra som får åka ny 9-5 i jobbet och finåka i CC Aeron på fritiden

    Lutar nog åt en ny Anniversary 2,0 Sprit till firman
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

Liknande ämnen

  1. Provkörning av BAIC Senova (9-5)
    Av bollman i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-08-14, 20:36
  2. Provkörning SAAB 9-5 SC TTiD4
    Av Loffe i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-13, 20:31
  3. Automatlåda, provkörning
    Av Sm3karn i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 23:30
  4. 2,3 provkörning
    Av SnabbSaab i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 10:20
  5. Provkörning alt titta på Nya 9-3 SC i dagarna..
    Av NordicDalarna i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-08-09, 19:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •