Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 28

Ämne: TD04HL18T till 9-3 ss

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Född i Eskilstuna bor i Göteborg
    Inlägg
    505

    TD04HL18T till 9-3 ss

    Hej!

    Ni som har läst diskussioner mellan mig och Stoffe och KK vet att jag är sugen att prova en 18T på min ss. Vad jag vet så är det ingen ss-ägare på forumet som kör med 18T. Jag kör idag en 16T, motorn är tunad till drygt 300 hkr och 475 Nm. 16T turbon är fantastiskt lättkörd med mycket bra lågvarvsegenskaper redan från 2 500 rpm. Den drar jämnt och fint över hela registret men tappar lite av naturliga skäl mellan 5500-6500 rpm.

    Bilen gör 100-200 på 12,5-13 sek med moraklocka och 14,2 med Racelogic. Mitt mål är att kapa den tiden med 1-1,5 sek. 18T #6 är ju en flitigt använd turbo till og 9-3 men skall ryktesvis inte passa lika bra på aluminiummotorn som har betydligt sämre flödande topp än den gamla.

    Jag är beredd på att offra lite lågvarvsegenskaper t.ex. att bilen går lite sämre mellan 2500-3000. Men jag vill ju gärna ha bra spool-up från 3000 rpm och uppåt.

    I en annan tråd så fick jag länken till www.abbottracing.com vilket jag tyckte lät intressant. Av hemsidan så fick jag intrycket att de har tagit fram en 18T just till ss. Jag mejlade och frågade och fick ett svar som gjorde mig tveksam:

    Hello Sir,

    Many thanks for your e-mail, I am sorry but I do not have any experience with this turbo, it will be best if can send me your turbo so we can have a look at the flow rate and see if we can hy-bryd for you.

    Please let me know your thoughts,

    Warmest regards,

    Giles.

    Giles Fairweather
    General Manager
    Abbott Racing Motorsport

    Enligt uppgift skall detta vara en seriös firma men jag tycker det verkar märkligt att de inte har en aning om vad det är för turbo de säljer?
    9-3 ss aero-04, Concept E85 343 hk.
    Livet är för kort för billig whisky och långsamma bilar.
    9-3 SS Aero VADÅ M3!

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    2 547

    Re: TD04HL18T till 9-3 ss

    Citat Ursprungligen postat av b10tax
    Enligt uppgift skall detta vara en seriös firma
    Vilka uppgifter?

    mvh/Ragnar

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Född i Eskilstuna bor i Göteborg
    Inlägg
    505
    Enligt KK

    // Thomas
    9-3 ss aero-04, Concept E85 343 hk.
    Livet är för kort för billig whisky och långsamma bilar.
    9-3 SS Aero VADÅ M3!

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    El Stockhlmo
    Inlägg
    2 347

    Re: TD04HL18T till 9-3 ss

    Citat Ursprungligen postat av b10tax
    18T #6 är ju en flitigt använd turbo till og 9-3 men skall ryktesvis inte passa lika bra på aluminiummotorn

    Återigen problemet med dessa forum. Rykten blir ofta "sanningar" (såg just ett skrämmande exempel på det i en annan tråd precis).

    Vem har testat med en TD04HL-18T på sin Saab SS? Hur många bilar har det testats på? Vad finns det för dokumentation från testerna? Vad var det som upplevdes som "negativt" respektive "positivt"? Hur försämrades alla egenskaper hos motorn såpass påtagligt efter bytet från 16T-kompressor till 18T-kompressor att man sedan skall anta att det är en s_itdålig idé att använda en "18T-kompressor"?

    Mitt tips, lyssna på andra, men tänk själv och var inte rädd att prova Dig fram i stället för att låta andras gissningar stoppa Din egen övertygelse och experimentlusta.


    M.v.h. från en som fick förklarat för sig att det är stört omöjligt att köra med 400 hk i en 1.8-litersmotor från Volvo...
    This profile is dead...

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 300
    Citat Ursprungligen postat av b10tax
    Enligt KK
    För att förtydliga, jag tycker att de är duktiga på en del hårdvarukomponenter, i synnerhet chassi. Deras programvaror skulle jag inte stoppa i min bil för allt smör i Småland...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Jag hade nog hellre lagt pengarna på antingen portning eller vassare kammar. Jag vet inte hur kanalerna ser ut på de där eller vlika kamdata som gäller, så jag kan inte säga vilket av dessa två jag skulle ge mig på i första hand. Men jag tror så här, att får du till ett ledigare flöde i toppen så kommer din nuvarande turbo kunna leverera runt 20 kusar till. Tänk på att samma effekt som du har pressas ur 15T#5 på föregende mototgeneration. Du jar ca 20% större avgashus och ett nummer större kompressor. Jag tror steget till en 18T#6 inte ger så mkt, möjligen EFTER att du förbättrat flödet i toppen.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    El Stockhlmo
    Inlägg
    2 347
    Återigen... "Gissa" helst inte var problemen sitter, utan ta reda på det i stället. Byt INTE kammar innan Du VET att det är där skon klämmer o.s.v.

    Herr b10tax: VET Du att flödet genom toppen är "dåligt"? VET Du att kammarna har lyft på 3 mm samt en duration på 190 grader och att det är där skon klämmer...?

    Kör Du original-IC? Är det så enkelt att MAT ligger skyhögt p.g.a. det och det är därför det är svårt att få ordning på effekten? Hur nära knack ligger Du på tändningen? Är det där skon klämmer, att Du har alldeles för långt kvar? Hur ser mottrycket ut... Är det det som stoppar Dig? Vad beror då det på? KAmmarnas tajming, avgashuset, grenröret, avgassystemet...?
    Är det så att gasspjällets diameter på bara 12 mm är det som ställer till det...?

    Kolla hur bilen beter sig först, dra slutsatser och byt sedan delarna som hämmar effektuttaget... Gissa inte, ta reda på fakta först är mitt enkla tips. Ta gärna hjälp av Din "trimfirma" som förhoppningsvis kan berätta för Dig hur bilen betedde sig under mappningen... Vad var det som stoppade vidare effektuttag? De har kanske en bra idé?

    Återigen, lyssna på andra, men tänk själv... Poängen är att det är ganska svårt att ta emot tips från folk som delas aldrig har skruvat i nå'n törre utsträckning med biltypen i fråga, och än svårare blir det att "remote" ens uppskatta var flaskhalsarna sitter eftersom man saknar grunddata på motorns komponenter. Duration, lyft på kammarna, mottryck på Din nuvarande setup, MAT under full last o.s.v. och utan att ens ha tillgång till dessa grunddata blir det ofta lite "God´dag yxskaft" är jag rädd för...


    No hard feelings...


    Lycka till !!
    This profile is dead...

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Citat Ursprungligen postat av Jompa
    Återigen... "Gissa" helst inte var problemen sitter, utan ta reda på det i stället. Byt INTE kammar innan Du VET att det är där skon klämmer o.s.v.

    Herr b10tax: VET Du att flödet genom toppen är "dåligt"? VET Du att kammarna har lyft på 3 mm samt en duration på 190 grader och att det är där skon klämmer...?

    Kör Du original-IC? Är det så enkelt att MAT ligger skyhögt p.g.a. det och det är därför det är svårt att få ordning på effekten? Hur nära knack ligger Du på tändningen? Är det där skon klämmer, att Du har alldeles för långt kvar? Hur ser mottrycket ut... Är det det som stoppar Dig? Vad beror då det på? KAmmarnas tajming, avgashuset, grenröret, avgassystemet...?
    Är det så att gasspjällets diameter på bara 12 mm är det som ställer till det...?

    Kolla hur bilen beter sig först, dra slutsatser och byt sedan delarna som hämmar effektuttaget... Gissa inte, ta reda på fakta först är mitt enkla tips. Ta gärna hjälp av Din "trimfirma" som förhoppningsvis kan berätta för Dig hur bilen betedde sig under mappningen... Vad var det som stoppade vidare effektuttag? De har kanske en bra idé?

    Återigen, lyssna på andra, men tänk själv... Poängen är att det är ganska svårt att ta emot tips från folk som delas aldrig har skruvat i nå'n törre utsträckning med biltypen i fråga, och än svårare blir det att "remote" ens uppskatta var flaskhalsarna sitter eftersom man saknar grunddata på motorns komponenter. Duration, lyft på kammarna, mottryck på Din nuvarande setup, MAT under full last o.s.v. och utan att ens ha tillgång till dessa grunddata blir det ofta lite "God´dag yxskaft" är jag rädd för...


    No hard feelings...


    Lycka till !!
    Var det riktat mot mig, eller vem menar du "gissar"?
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    El Stockhlmo
    Inlägg
    2 347
    Citat Ursprungligen postat av Tomtefar
    vem menar du "gissar"?

    Alla som inte vet givetvis. Du, jag, Volkswagens avdelning för inredningsdesign... Ja, i stort sett alla som inte har trimmat SS i en mängd olika utföranden för att på basis av resultaten kunnat dra relevanta och faktabaserade slutsatser helt enkelt.

    Hur många har flödestestat topplocket? Skulle tippa att grabbarna på motorkonstruktionsavdelningen på Saab har gjort det, men få andra än så länge så de vet... alla andra gissar.


    o.s.v. o.s.v. o.s.v.


    Det känns inte som att sensmoralen alltid når fram till alla personer alla gånger men vi försöker igen... Dra faktabaserade slutsatser och lita inte blint på hörsägen och rykten. Ska det vara ett så dåligt tips?




    Återigen... no hard feelings.
    This profile is dead...

  10. #10
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 863
    Hej !

    Well, tyvärr är väl flera av Abbotts produkter mer än undermåliga.
    Har sett in i flera Trionicburkar som de pillat i, finns inte många som är sämre. Finns en "berömd" variant till B204L där det står "222" i hela boostmappen! Att de skulle vara bra på chassie kan väl oxo debatteras? Nå'n som sett hur deras "flygplansbussningar" till 9000 framvagnen ser ut? Passformen o hylsan är super kass på de 4 exemplar jag sett, helt oanvändbar utan att byta ut hylsan.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 300
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Well, tyvärr är väl flera av Abbotts produkter mer än undermåliga.
    Har sett in i flera Trionicburkar som de pillat i, finns inte många som är sämre. Finns en "berömd" variant till B204L där det står "222" i hela boostmappen! Att de skulle vara bra på chassie kan väl oxo debatteras? Nå'n som sett hur deras "flygplansbussningar" till 9000 framvagnen ser ut? Passformen o hylsan är super kass på de 4 exemplar jag sett, helt oanvändbar utan att byta ut hylsan.
    Sen finns det ett skönt program de säljer (eller sålde kanske, vet inte riktigt), men det hade i alla fall chassinummer tillhörande en bil i Boråstrakten inprogrammerat...

    Det jag menade med chassi är väl snarare erfarenhet av chassisättning osv. från deras dagar på tävlingsbanorna i England. De verkade i alla fall få NG900:an att gå rätt bra med tanke på grundförutsättningarna.

    Men rent generellt tillhör de väl inte direkt toppskiktet.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  12. #12
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Well, tyvärr är väl flera av Abbotts produkter mer än undermåliga.
    Har sett in i flera Trionicburkar som de pillat i, finns inte många som är sämre. Finns en "berömd" variant till B204L där det står "222" i hela boostmappen! Att de skulle vara bra på chassie kan väl oxo debatteras? Nå'n som sett hur deras "flygplansbussningar" till 9000 framvagnen ser ut? Passformen o hylsan är super kass på de 4 exemplar jag sett, helt oanvändbar utan att byta ut hylsan.
    Då är de lika duktiga som jag.
    I min boost map står det 200 rakt över



    Men jag vill ju gärna utveckla mig lite, så nu har jag lämnat Abbotts nivå



    Äsch, nu gjorde jag ett menlöst inlägg

    Jompa>>
    Använder du utrustning för att mäta förbränningstryck när du mappar?
    Torde vara största felkällan till haverier, förutom de uppenbara klantmissarna.

    Eller gör du som hörsägen, lambdamätaren och avgastemp säger OBS
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  13. #13
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    El Stockhlmo
    Inlägg
    2 347
    Citat Ursprungligen postat av NP
    Använder du utrustning för att mäta förbränningstryck när du mappar?

    När jag mappar mina egna bilar privat? Nej i sådana fall... Jag använder enbart WBL, EGT, knacklurar & mottrycksmätning privat utöver de interna mätningarna för spruten (MAT, MAP etc.)


    Citat Ursprungligen postat av NP
    Eller gör du som hörsägen...
    Jag försöker att undvika hörsägen generellt, och här är väl ett klassiskt exempel (dagsfärskt) på vad som framöver kommer att gå från gissning till rykte vdare till praxis och sedan till absolut sanning...

    Citat Ursprungligen postat av STCS-profil
    Jag inbillar mig att det är mer klös i XXX trimmet jämfört med YYY, men jag har ingen erfarenhet av YYY:s trim.

    Problemet är att folk generellt är lite dåliga på att filtrera infon och "se" att det faktiskt står "inbillar mig..."



    M.v.h. :-)
    This profile is dead...

  14. #14
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 863
    Hej !

    NP, well, kanske jag kom ihåg fel, tror nog att det är "208" i hela mappen, orkar inte kolla nu. Bilen blir INTE bra att köra i vart fall....
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Citat Ursprungligen postat av Jompa
    Citat Ursprungligen postat av Tomtefar
    vem menar du "gissar"?

    Alla som inte vet givetvis. Du, jag, Volkswagens avdelning för inredningsdesign... Ja, i stort sett alla som inte har trimmat SS i en mängd olika utföranden för att på basis av resultaten kunnat dra relevanta och faktabaserade slutsatser helt enkelt.

    Hur många har flödestestat topplocket? Skulle tippa att grabbarna på motorkonstruktionsavdelningen på Saab har gjort det, men få andra än så länge så de vet... alla andra gissar.


    o.s.v. o.s.v. o.s.v.


    Det känns inte som att sensmoralen alltid når fram till alla personer alla gånger men vi försöker igen... Dra faktabaserade slutsatser och lita inte blint på hörsägen och rykten. Ska det vara ett så dåligt tips?




    Återigen... no hard feelings.
    Håller både med, och inte med. Som du skriver så är det väl i princip bara på labbet i S-tälje de VET hur en Saab-topp flödar. Då kan man ju antingen tortera dem för att få infon , eller låta bli trimma helt och hållet. 3:e alternativet handlar om kvalificerade gissningar, och det är där vi vanliga dödliga hamnar ifall vi vill pula med bilarna. Och kvalificerade gissningar och tester har bättre status än hörsägen och rykten. Och när vi är där får jag ihop sensmoralen. Inte att man måste ha allt bevisat i labb. Labbtester är såklart alltid att föredra, men det skulle inte hända mkt i garagen om alla väntade på labbrapporter innan de ändrade ngt under huven. Dit ville jag komma - för övrigt håller jag med dig.

    För att damma av ett gammalt djungelordspråk som förr användes flitigt här på STCS (tror det var Boost som myntade det). "Att mäta är att veta"
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  16. #16
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887
    Citat Ursprungligen postat av Jompa
    Citat Ursprungligen postat av NP
    Använder du utrustning för att mäta förbränningstryck när du mappar?

    När jag mappar mina egna bilar privat? Nej i sådana fall... Jag använder enbart WBL, EGT, knacklurar & mottrycksmätning privat utöver de interna mätningarna för spruten (MAT, MAP etc.)
    Som att lyssna på Béla Bartók utan droger alltså.

    Avtrubbat.....


    Edit: Lyssna på denne herre så förstår ni vad jag menar. Jag tar alltså inte droger
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  17. #17
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    El Stockhlmo
    Inlägg
    2 347
    Citat Ursprungligen postat av Tomtefar
    Som du skriver så är det väl i princip bara på labbet i S-tälje de VET hur en Saab-topp flödar.
    Nej´du käre Tomte, man kan även plocka av toppen och gå iväg med den till en flödesbänk. Såååå avancerat är det faktiskt inte och flödesbänkar finns det gott om i Sverige.
    VM Performance, Topplocksverksta'n o.s.v.

    Ta med en gammal "väl flödande" Saab-topp och testa den tillsammans med SS-toppen... Är det gigantiska skillnader? Jag har inte en aning, men flödesbänken berättar snart hur det ligger till. :-)

    Citat Ursprungligen postat av Tomtefar
    ...men det skulle inte hända mkt i garagen om alla väntade på labbrapporter innan de ändrade ngt under huven.
    Återigen, vill man veta är testresultatet på en flödestestad topp inte många timmar bort och kostar några hundralappar för en grovtest. Samtidigt är det inte helt omöjligt att mäta upp kammarnas profiler så att säga... Det tar väl några minuter det med om man inte har tillgång till datat för originalgrejerna o.s.v.
    Annars slår man ENEM en pling så ger de Dig all data på 2 minuter...
    (Kolla även http://www.internetbutiken.net/katalog.asp om de inte redan har kul grejer upplagda till SS... Vill minnas att de redan har 264:or och 276:or liggandes...)

    Det är inte såååå svårt som Du låter påskina (och Du kan säga emot hur mycket Du vill, men det tog mig inte många minuter att mäta upp mina originalkammar i S40:in t.ex.) och på ENEM och Köhler är de väldigt trevliga och hjälpsamma.


    Citat Ursprungligen postat av Tomtefar
    "Att mäta är att veta"
    Precis, och innan man skruvar i nya kammar eller portar toppen bör man kanske i alla fall ta en titt på mottrycket som man hade under mappningen kontra laddtrycket. Det tar säkert 10 sekunder att kolla och kanske kan rädda ett kamaxelbyte eller en riven topp "i onödan" om det inte är där skon klämmer...



    Med allt detta vill jag på inget sätt låta spydig eller otrevlig, men vill man VETA i stället för att fortsätta gissa ligger många av svaren bara ett telefonsamtal bort faktiskt... Det behöver inte vara så svårt som många tror...
    Samtidigt ber jag redan i förväg om ursäkt om nå'n blir arg, ledsen eller av annan anledning hoppar av ilska på sin stol framför datorskärmen just nu... Det är inte min avsikt alls att vara motvals-kärring, men inbland målas det upp som att allt är så svårt (inte riktat till Dig Herr Tomte, utan generellt när man läser lite i trådarna...) när det egentligen inte är det. Man behöver bara fundera lite, ringa några väl valda samtal, labba lite och komma underfund med hur kul det är att "välja rätt trimdel" redan på första försöket.


    Ovanpå detta finns det ju standardtips som ALLTID är bra vid trimning, men dessa kan vi ta i nästa kapitel... ;-)

    Citat Ursprungligen postat av Tomtefar
    Dit ville jag komma - för övrigt håller jag med dig.

    Jag är övertygad om att vi har samma syn på det hela, men det kan vara lite farligt att gå loss med kommentarer som att "det är bara det hemliga labbet, som Saab har sprängt in i ett bergrum på en militärbas, där de vet hur det ligger till...."


    Folk kan ju tror på det och därigenom ge upp sökandet direkt trots att det ligger ganska nära till hands ändå...


    My 2 cents...



    M.v.h. J
    This profile is dead...

  18. #18
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    682
    Håller med Jompa.

    @Tomtefar

    Du menar väl men det blir fel när du kommenterar i det här fallet. Man kan inte dra de slutsatser du gjort.

  19. #19
    Jag tror inte flödet i toppen är något problem,finns oplar som tagit över 400hk med "liknande" toppar.
    Kammarna är på 235gr in 240gr ut 9.7mm in 9.9mm ut, ser inget problem där heller.
    problemet tror jag är flödet genom avgashuset,6ans hus med h trim.
    Man behöver nog gå upp till hl trim.
    mvh johan.

  20. #20
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    El Stockhlmo
    Inlägg
    2 347
    Okej, här har vi ett extremt lysande exempel på vad jag menar.
    Två HELT motstridiga uppfattningar om vad man tror är rätt väg att gå...

    Inte konstigt att forumsmedlemmar blir lite yra av hur sanningarna skall struktureras. Jag kommer att tänka på en gammal DiLeva-låt


    Citat Ursprungligen postat av Tomtefar
    Jag hade nog hellre lagt pengarna på antingen portning eller vassare kammar.

    Citat Ursprungligen postat av JONKA J
    Jag tror inte flödet i toppen är något problem...

    Kammarna... inget problem där heller.

    Notera att det nu även kommer med ett tredje bud...

    Citat Ursprungligen postat av JONKA J
    problemet tror jag är flödet genom avgashuset
    ...det blir inte lätt att solla i informationen eftersom nya kammar, en prtning och en ny turbo ledigt går lös på 25.000:- om man ska köra på alla tre tips simultant.


    Frågeställaren i denna tråd, mitt grundtips är att Du hör med "tunern" vad det var som stoppade vidare effektuttag. Det är en bra start.


    Stort lycka till önskas och jag hoppas att mina inlägg inte har trampat på för många tår.


    M.v.h.
    This profile is dead...

Liknande ämnen

  1. En fråga ang TD04HL18T #6
    Av extreme i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 12:45
  2. Tjutande turbo TD04HL18T #6 Saab
    Av Martin 2445 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 01:34
  3. Bara TD04HL18T #6 + Program ? 9-5 Aero
    Av negative i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-20, 22:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •