Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 3" avgassystem saab 9000 2,3T CSE

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418

    3" avgassystem saab 9000 2,3T CSE

    Har en fundering till förutom westagateventilen. Har tänkt på att byta avgassystem, vill ju gärna att det låter lite mer än origianal. Vill inte att det ska låta för mycket eller för lite. Lagom är bäst men har inte tänkt trimma min bil så 3" hela vägen är inte bra då eller? blir det samma med halvsats? någon som kan sånt här?
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Kalmar/Kristianstad
    Inlägg
    200
    Ett JT 3" halvsats från kat och bak är väl ett vettigt alternativ (läs billigt). Annars har ju Ferrita 2,5" rostfritt som dock är rätt mycket dyrare. Tror du får ett skönare ljud i JT:s dock.

    Vet att på Aeron ska man inte ha 3" DP om bilen ska gå original förövrigt pga det skenande GLT som kan uppkomma. Men det är väl inte ngt problem med en Garrett-turbo vad jag vet?

    I varje fall så behövs inte en 3" DP om bilen ska vara original mig veterligen.

    //Jenz
    Saab 9-3 Aero SC -06
    Saab 9ooo Aero -96
    Saab 340 på jobbet

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418
    Citat Ursprungligen postat av jensii
    Ett JT 3" halvsats från kat och bak är väl ett vettigt alternativ (läs billigt). Annars har ju Ferrita 2,5" rostfritt som dock är rätt mycket dyrare. Tror du får ett skönare ljud i JT:s dock.

    Vet att på Aeron ska man inte ha 3" DP om bilen ska gå original förövrigt pga det skenande GLT som kan uppkomma. Men det är väl inte ngt problem med en Garrett-turbo vad jag vet?

    I varje fall så behövs inte en 3" DP om bilen ska vara original mig veterligen.

    //Jenz
    Men sen så har jag hört att man inte ska köra 3" hela vägen om bilen inte är trimmad för då kan den gå konstigt eller så.. Jag vill ha hela vägen egentligen, alltså downpipe. Men måste kanske nöja mig med halva vägen om jag inte trimmar?
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Hässleholm
    Inlägg
    211
    Citat Ursprungligen postat av K.Andersson
    Men sen så har jag hört att man inte ska köra 3" hela vägen om bilen inte är trimmad för då kan den gå konstigt eller så.. Jag vill ha hela vägen egentligen, alltså downpipe. Men måste kanske nöja mig med halva vägen om jag inte trimmar?
    Halvsats duger alldeles utmärkt om du inte ska trimma något, ljudet får du ändå

Liknande ämnen

  1. 3" avgassystem 9000 slår i vid bakaxeln
    Av Glader9991 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-04-14, 21:57
  2. Rostfritt avgassystem Saab 9000
    Av Koffeee i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-27, 17:58
  3. 3" avgassystem till saab 9-5 2,3t
    Av gnodan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-10, 16:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •