Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: kupefläkten vägrar att stoppa!

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    brastad
    Inlägg
    120

    kupefläkten vägrar att stoppa!

    va ute o köre en sväng mee aero´n idag... (gick precis lika fint som vanligt) så när jag parkerat och dragit ur nyckeln gick fortfarande kufekläkten för fulla muggar tänkte nått i stil mee att de kanske e för att de e kallt lr nått sånt (typ inte kört bilen nu i vinter, när de varit kallt) och låste bilen och lät den stå ca 10-15min... gick sedan gör att kolla så att fläkten stoppat, vilket den inte hade gjort så jag startade bilen, och flyttade den den lite för o få bättre platts för o öppna huven, detta gick bra... dock vid nästa startförsök va de värre (detta bara några min efter att den startat) startmotorn gick knappt runt så där stog man... men min fråga e just vad kan de bero på att kupefläkten fortsatte o gå? jag plockade ett rele under huven i säkrings boxen som hette typ "low fan" lr nått i sil med de... då dog fläkten... i typ 2min då va han i full gång igen tog då o satte dit relet igen, och plockade en 40A säkring i samma box... stod att den va till en fläkt, och de visade sig va rätt! när nu den är utragen så funkar bilen precis som normalt precis när jag startar bilen nu så kommer de upp en 0 i acc displayen, vad betyder denna felkod? har sök o så efter info om liknande problem här på forumet, men inte hittat något liknande... kan till sist också säga att betteriet inte va direkt full laddat när jag började köra, bilen har stått still länge...

    phuu, de blev lång o innveklat detta hoppas någon orkar läsa sig igenom detta o hjälpa mig och komma unnifund med vad som kan vara fel... bilen i fråga är en 9-3 aero -02...

    //adam
    stolt ägare till en saab 9-3 aero -02

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156
    Kan kanske vara fläktmotståndet som gått? Det brukar ju haverera.. Och ge skumma fel.. Om det kan göra så motorn går hela tiden vet jag inte men kanske värt att kolla upp..

    Sök på forumet efter "fläktmotstånd" så lär du få upp en del. Tänk på att skilja på ng900, 9000, och og9-3 bara. Är inte riktigt lika de emellan så..


    Att det står en nolla i displayen betyder att ACC enheten inte hittade några felkoder när den gjorde ett feltest. Hade det stått en etta hade den hittat ett fel osv.


    Att den körde självtestet beror på att du har haft för lite ström i batteriet. Den brukar göra det då batteriet har varit dåligt eller så, och är helt normalt. Det bör inte bli så så länge batteriet är chysst och är bra laddat.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    brastad
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Kan kanske vara fläktmotståndet som gått? Det brukar ju haverera.. Och ge skumma fel.. Om det kan göra så motorn går hela tiden vet jag inte men kanske värt att kolla upp..

    Sök på forumet efter "fläktmotstånd" så lär du få upp en del. Tänk på att skilja på ng900, 9000, och og9-3 bara. Är inte riktigt lika de emellan så..


    Att det står en nolla i displayen betyder att ACC enheten inte hittade några felkoder när den gjorde ett feltest. Hade det stått en etta hade den hittat ett fel osv.


    Att den körde självtestet beror på att du har haft för lite ström i batteriet. Den brukar göra det då batteriet har varit dåligt eller så, och är helt normalt. Det bör inte bli så så länge batteriet är chysst och är bra laddat.
    sikket fantastiskt forum detta är tog o sökte lite på både fläktmotsånd och reglerdon och fick ut en massa av detta! är ju i stort sett säker på att de e de som gått nu, precis samma syntom som vissa andra! så tusen tack Kango! men dock måsta man ju bara nyfiket fråga varör allt funkar så väldigt normanlt när man dragit den 40A säkringen!?

    //adam
    stolt ägare till en saab 9-3 aero -02

  4. #4
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156
    Citat Ursprungligen postat av _adam_
    så tusen tack Kango! men dock måsta man ju bara nyfiket fråga varör allt funkar så väldigt normanlt när man dragit den 40A säkringen!?

    //adam
    lugnt det

    Hoppas det är det som är felet nu bara.


    Vet inte varför det funkar med säkringen ur.. Låter lite snurrigt att det ska funka då..
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Går det att stoppa T5 motor i T8 bil?
    Av Schollin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-08-04, 19:07
  2. Stoppa pressarna!
    Av Kippy i forum Off Topic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 23:14
  3. Vilka Turboagg kan man stoppa i en 9-5 2,0 - 98??
    Av Foppa i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-19, 13:39
  4. Medel för att stoppa rost?
    Av oceaN666 i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 11:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •