Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Backventil + vacuumslang

  1. #1

    Backventil + vacuumslang

    Hejsan !

    Undrar om det finns något annat ställe att köpa backventiler på än Saab ÅF då de var ganska dyra. Vilken storlek är det på slangarna som sitter i motorrummet på 900 Ng , tänker då främst på slangarna som sitter på spjäll-huset , dumpventilen , slangen som går från backventilen till spjällhuset. Ska köpa utbytesslang från Maptun , då mina börjar vitra sönder och läcker.

  2. #2
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 285
    Visst är de? Jag gav 150kr för ventilen, dock utan att fråga innan då det skulle låta skämmigt. Men jag lämna tillbaka den och köpte en på mekonomen för 50kr Såg exakt likadan ut.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    1 199

    Re: Backventil + vacuumslang

    Citat Ursprungligen postat av SuperFaCeR
    Hejsan !

    Undrar om det finns något annat ställe att köpa backventiler på än Saab ÅF då de var ganska dyra. Vilken storlek är det på slangarna som sitter i motorrummet på 900 Ng , tänker då främst på slangarna som sitter på spjäll-huset , dumpventilen , slangen som går från backventilen till spjällhuset. Ska köpa utbytesslang från Maptun , då mina börjar vitra sönder och läcker.
    det är jui vanlig 3mm slang, backventilen som sitter mellan spjällhuset och ventilkåpan går att fixa på annat håll med tex Mekonomen, AD-center osv...

    Slang kan ja rekomendera AD-Centers (Autotjänst) slang då den var billig och bra. Men vad är det för utbytes slang du tänker på ifrån Maptun?

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Inlägg
    55

    Re: Backventil + vacuumslang

    Citat Ursprungligen postat av tuvor
    Citat Ursprungligen postat av SuperFaCeR
    Hejsan !

    Undrar om det finns något annat ställe att köpa backventiler på än Saab ÅF då de var ganska dyra. Vilken storlek är det på slangarna som sitter i motorrummet på 900 Ng , tänker då främst på slangarna som sitter på spjäll-huset , dumpventilen , slangen som går från backventilen till spjällhuset. Ska köpa utbytesslang från Maptun , då mina börjar vitra sönder och läcker.
    det är jui vanlig 3mm slang, backventilen som sitter mellan spjällhuset och ventilkåpan går att fixa på annat håll med tex Mekonomen, AD-center osv...

    Slang kan ja rekomendera AD-Centers (Autotjänst) slang då den var billig och bra. Men vad är det för utbytes slang du tänker på ifrån Maptun?
    Kanske denna slang?.
    http://www.maptun.com/webshop/shop_i...8&kategori=475
    SAAB 9-3ss Aero-04 *såld*
    Audi a4 2.0 TSQ-07

Liknande ämnen

  1. Backventiler på vacuumslang?
    Av Trapper666 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-14, 00:33
  2. Vacuumslang av bättre kvalité?
    Av Günter i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-04-11, 09:29
  3. Vacuumslang
    Av lodeon i forum Allmänt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 20:28
  4. Hur byta vacuumslang 9-5 -98?
    Av Brun7 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 22:43
  5. Vacuumslang framdragen?
    Av mackanigbg i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 10:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •