Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ställa av bilen i USA?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 560

    Ställa av bilen i USA?

    Hejsan, har ett litet problem.. ska försöka få med allting..

    Jag har en polare, som tills förra sommaren bodde här i Sverige, men som flyttade till USA, Florida för att plugga.
    Jag ska till sommaren hälsa på honom, och vi ska ta en tur florida runt. Sen åker vi hem båda två, så vi är hemma under sommaren. Tyvärr måste man ju vara 21 för att få hyra bil, så vi köper en istället.

    Till problemet.
    Han kommer behöva en bil för att ta sig till skolan, men först i höst. Så köper han en bil innan sommaren så vill han ju ställa av den och slippa betlala skatt o försäkring under de 3 månader som den inte kommer användas.
    Har försökt läsa på dmv.org, men jag fattar inte riktigt deras engelska högprosa. Dessutom vet jag inte vad "av/påställning" heter på det engelska språket! Blir svårt att leta efter nåt som man inte kan namnet på.

    Det jag undrar är alltså:
    1. Kan man lika enkelt som i Sverige, ställa av och på en bil?
    2. Hur går det till...?

    Har läst om "exoneration fiscal", och jag tror att detta innebär samma sak som avställning.. men fattar inte hur man går tillväga, eller hur man sedan ställer på bilen igen..

    Tacksam för svar!

    Mvh
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 560
    Upp!
    Hjälp uppskattas enormt!
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  3. #3
    Läs först:

    http://www.hsmv.state.fl.us/dhsmv/newflres.html

    Köp sedan en bil (helt i din polares namn).

    Försäkra den. http://www.hsmv.state.fl.us/ddl/frfaqgen.html#1

    Använd den, men du (med svenskt körkort) kan nog glömma att legalt få köra (läs till rimlig försäkringskostnad). Ytterst tveksam om en amerikansk "standard" bilförsäkring täcker detta.

    Beträffande avställning se nedan:

    I live outside Florida for six months a year. When not in Florida, my vehicle is in storage and not used. Must I maintain automobile insurance?

    Yes. Any vehicle holding a valid Florida tag and registration must be covered by a Florida insurance policy throughout the entire registration period. When you leave Florida, you may surrender your tag and registration at the nearest driver license or tag office to avoid maintaining your policy. You can always register your vehicle upon your return to Florida, at which time you can provide proof of Florida insurance.

    Jag kan tillägga att jag aldrig varit i FL.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 560
    Helt fantastiskt att du tog dig tid, tack så mycket!

    Jag snöade helt in på att svaret gick att finna vid Dmv, men tydligen finns ingen motsvarighet (i ord) för att ställa av en bil. Nu har jag stenkoll på läget, tack än en gång!

    Mvh
    C
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

Liknande ämnen

  1. Ställa av bilen?
    Av LG i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 20:52
  2. Dags att ställa av bilen
    Av Lindfors i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-14, 12:02
  3. Tips, ställa av bilen.
    Av Lindfors i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-07-16, 13:05
  4. Ställa av bilen!
    Av EmilSS i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-11-19, 22:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •