Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Innertempsensor

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Kalmar/Kristianstad
    Inlägg
    200

    Innertempsensor

    Hejsan!

    Någon som har en bild på innertempsensorn framifrån utan fläktgallret? Har ett par "kretskort" där som ser ut att vara avbrutna, kanske ska va så dock?

    Har nu nästan bestämt mej för att det är min innertempsensor som har gett upp och gör att jag inte får någon temperaturreglering i bilen.

    Detta grundar jag mest på att jag inte får någon kontakt överhuvudtaget mellan pinne 2 och 3 på sensorn. Där ska det vara ett visst motstånd tydligen.

    //Jenz
    Saab 9-3 Aero SC -06
    Saab 9ooo Aero -96
    Saab 340 på jobbet

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    26
    Över fläkten till innetemp sensorn ska det sitta vad jag kan se en diod, jag desikrerade en sådan för ett tag sedan.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    272
    Min började nyligen låta illa vilket medförde att jag bröt loss gallret och sedan (i ett desperat försök att få den tyst) bröt av det lilla kretskortet som sitter längst ut. Såg avbrutet ut redan innan, håller med.
    Håller också med om att det är en diod som sitter där (om det inte är en liten termistor eller så).

    Hur får man enklast ut denna lilla pryl för att byta?
    Vad kostar den på SAAB och finns den pirat?
    200 hk -93 CSE - nu Mats-chip Steg 1 samt racesystem hela vägen 250 hk+
    GSX-R 750 - jubileumsmodell - 93 130Hk - Ett rent livsfarligt nöje

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    26
    Jag bytte den på min bil och jag gick via klockan eller musbion om man har en sådan. Man kan behöva plocka bort reglagen för sitsvärmen. Men det beror på om man har små eller stora händer. Har man små händer kan man trycka ut givaren utan att plocka bort reglagen. Piratgivare tror jag inte går att få tag i, jag pyntade runt 600:- för en ny givare. Men då har ja en kontakt som jobbar på saab, så det är nog lite rabatterat pris.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Kalmar/Kristianstad
    Inlägg
    200
    Kan det vara den saknade delen på min sensor som är själva resistorn som "mäter temperaturen"? Isåfall förklarar det varför det blir så in i %&(/!¤ varmt i bilen Får väl bli till att hitta en ny på skroten då, lär ju funka lika bra.

    //Jenz
    Saab 9-3 Aero SC -06
    Saab 9ooo Aero -96
    Saab 340 på jobbet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •