hej.
Jag skulle behøve lite info och bilder på 3.0 turbo motorn.
sitter turbo'n mot froten, eller mot torpedoveggen?
hva er "bore & stroke"? (86mm borr?)
hej.
Jag skulle behøve lite info och bilder på 3.0 turbo motorn.
sitter turbo'n mot froten, eller mot torpedoveggen?
hva er "bore & stroke"? (86mm borr?)
Är det 9-5 griffin du tänker på?Ursprungligen postat av Mr.Nilsen
Mvh sasse
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
yesUrsprungligen postat av Sasse
Turbon sitter mot fronten.
Borr x slag kan jag inte tyvär.
bilder på turbo?
Borr x slag på 86 x 85 mm.
Turbon är en Garrett GT17 utan wastegate. Turbinhus och grenrör är gjuten som en del. Motorn väger ca 195 kg och har gjutjärnsblock och aluminiumtoppar med två överliggande remdrivna kammar per bank. Cylindervinkeln är 54 grader.
Motorn är i grunden från Opel, känner dock inte till deras beteckning på motorn.
motorn heter x30xe som 3.0 och c25xe och x25xe som 2.5 hos opel.
Jag har ljust at montera to saab turbo på en 3.0.
men vet inte om det är plats mot torpedoveggen
Skulle behöva lite bilder på turbo'n
GT15 heter den väl ändå, eller!? Jag har alltid trott att det sitter en sådan i, men har ju inte själv kontrollerat med egna ögon.Ursprungligen postat av SaabJohan
Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.
garrett gt1549 är rätt beteckning
GT17 står det i den verkstadshandbok jag har, men det verkar finnas lite fel här och där i dem så GT15 kan stämma.Ursprungligen postat av Tomtefar
Bilder kommer här:Ursprungligen postat av Mr.Nilsen
Mvh sasse
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Gt15-49 är turbon..
Liiiten sak.
Att dubbelturbokonvertera blir halvsvårt,, tittar just nu på det,, visst går det,, isf en till gt15 max,,sen blir det för lite plats..
Man vill ju ha lite marginal till dels generator,, torpedvägg, AC paket,,startmotor mm mm..
Just nu jobbas det på att byta ut lill snigeln mot ett större dito,, GT30->+
Känns som den hälsosammaste lösningen.. Hur man löser det med bägge bankarna är icke officielt.
Mvh