Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Delningsfilter???

  1. #1

    Delningsfilter???

    tjenare det är så att jag har en liten fråga ang delningsfilter jag vet inte hur jag skall koppla in dom(har tappat bort beskrivningen) Jag läste något om biamplingmen det är väl om man skall köra separata steg till skrikerna respektive 6,5" tummarna.men det är så att jag skall koppla in ett 6,5"rockford power kit på ett 3002 steg hur skall jag koppla????
    tacksam för svar

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230
    Brukar det inte vara in (+-) ut diskant (+-) och ut mellan (+-) ?
    Så dra +- från steget till filtret och dra sen +- från filtret till högtalarna.
    sen brukar det gå få tag på manualer på tillvärkarens hemsidan om det behövs.

  3. #3
    [quote="Bennet"]Brukar det inte vara in (+-) ut diskant (+-) och ut mellan (+-) ?
    Så dra +- från steget till filtret och dra sen +- från filtret till högtalarna.
    sen brukar det gå få tag på manualer på tillvärkarens hemsidan om det behövs.[/quote
    Tackar för svaret Måste jag dra både diskant och mellan register från steget också har för mig att dom sa det på brl att man inte behövde det men hur kopplar man iså fall in steget till filtret

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230
    När jag körde med filter och steg tidigare så kopplade jag som på bilden, vet inte om det går att göra på så många fler sätt när man har filter.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Bennet
    När jag körde med filter och steg tidigare så kopplade jag som på bilden, vet inte om det går att göra på så många fler sätt när man har filter.

    Gick du in på midbasen på eller diskanten eller bryggas det på filtret.

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230
    Gick in med +- in i filtret, inne i filtret så görs dom delningar och filtreringar som behövs så att man får varsin utgång för diskant och 6,5”

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Bennet
    Gick in med +- in i filtret, inne i filtret så görs dom delningar och filtreringar som behövs så att man får varsin utgång för diskant och 6,5”
    okej jag tackar för svaren men det är så att jag har ingång för både diskant och midbas i filtret men det är väl så att man skall gå in på midbasen såvida man inte kör ett steg till diskanterna och ett till midbasarna får höra med dom på brl

Liknande ämnen

  1. Delningsfilter på 3500Hz och 18dB/Oct dugligt?
    Av 93t i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 14:53
  2. Utrymme för delningsfilter i ng900?
    Av 900peter i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 12:21
  3. Delningsfilter
    Av mortimer i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 17:09
  4. Delningsfilter
    Av SF i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-05, 12:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •