Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Lite krångel med min 9000 2.3T -92

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    131

    Lite krångel med min 9000 2.3T -92

    Jag har lite olika problem med min 9k.
    Men två av dom känner jag mig lite mer angelägen om att lösa.

    1 Turbo / apc mätarn fungerar inte. (orginalen) Var inte tillräckligt uppmärksam när ja köpte bilen så den har aldrig fungerat, Några tips och ideer?

    2 Om jag varvar ut bilen ordentligt och trycker in kopplingen och låter den sjunka ner på tomgång så dör den ibland. Ofta går den ner till ca 500 rpm för att sedan kämpa sig upp till den normala tomgången.

    p.s C.E lyser konstant.

    Tack för ett jätte bra forum


    Niklas
    Saab 9-3 2.0t -99

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 515
    Medlem#
    5737
    Slangen till din laddtrycksmätare läcker eller har lossnat. Det innebär också förmodligen att din avlastningsventil läcker eftersom de är kopplade på samma slang (Du har inte TCS eller?). Fixar du slangen så löser sig förmodligen problemet med att den håller på att dö och du får nog också tillbaka ett par hästar som smiter ut när AV tjuvöppnar.

    Lossa den vakumslangen som går till ett Y-kors från insuget och testa att blåsa i den. Det går förmodligen. Ta reda på var den läcker och fixa. Ofta är det i anslutningarna.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    131
    Okej, Låter bra, Ska försöka se till att kolla det, Y korset, Det som hänger med tre slangar ganska långt till höger i motorrummet (sett framifrån) ?
    Jo, Jag har tcs, Som icke går att koppla ur : ( .

    Tack för det snabba svaret!

    MVH Niklas
    Saab 9-3 2.0t -99

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 515
    Medlem#
    5737
    Citat Ursprungligen postat av Najjklas
    Jo, Jag har tcs, Som icke går att koppla ur : ( .
    Jaha du. Då stämmer nog inte det jag skrev så bra. Vet inte riktigt hur det ser ut på TCS-bilar men du bör ha en vakuumslang som går in i kupén. Försök hitta den och ta reda på var den läcker.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    131
    Okej, ska bli!
    Dock har jag ju haft mina funderingar på att sätta i en ny laddtrycksmätare (Kanske i klockhålet ( ? ) ) Så kanske väntar tills ja införskaffat mig något bra innan jag börjar riva, Fläkt motorn har ju också gett sig, Förmodligen kolen. Så har en del pill att göra, Skall försöka ragga upp ett garage att få vara i, Att stå ute i snöovädret är väl ingen hit!

    Ha en fortsatt trevlig helg,

    Niklas
    Saab 9-3 2.0t -99

Liknande ämnen

  1. Lite el-krångel 9K cs 2,0i my95.
    Av Chess i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-28, 03:12
  2. AC-krångel på 9000 2,3T
    Av SUPRA i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 15:23
  3. Ac krångel på 9000 cse
    Av Pinnen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-16, 23:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •