Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Lossa stereofront 9-5 02 ?

  1. #1

    Lossa stereofront 9-5 02 ?

    Förmodligen en jättekorkad fråga...men hur kommer jag in bakom stereon i en 9-5 02 ??

    / anders

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Lossa stereofront 9-5 02 ?

    Citat Ursprungligen postat av anders9-5,02
    Förmodligen en jättekorkad fråga...men hur kommer jag in bakom stereon i en 9-5 02 ??

    / anders

    Använd verktyg från en äldre blaupunkt, sätt in dem på varsen sida tills det klickar till, sedan är det bara att dra ut stereon med verktygen.

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Titta på stereon. Finns 4 runda hål, 2 på varje sida. Jag har inte rätt verktyg så jag brukar göra så här:
    4 runda, lagom stora spikar.
    Tryck in en i vardera hålet, skall rätt långt in, du känner när det tar stopp.
    Ta bort ACC-panelen (brukar inte vara så svårt att pilla ut knapparna till stolsvärmen sen in med fingrarna där och tryck ut ACC-panelen bakifrån).
    Med spikarna fortfarande i stereon, tryck på den bakifrån och den hoppar ut snällt och fint.

    Det går bra att koppla loss alla kablar. Den är ju "ingift" med bilen så ingen kod behövs när du kopplar in den igen.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Solna
    Inlägg
    571
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Titta på stereon. Finns 4 runda hål, 2 på varje sida. Jag har inte rätt verktyg så jag brukar göra så här:
    4 runda, lagom stora spikar.
    Tryck in en i vardera hålet, skall rätt långt in, du känner när det tar stopp.
    Ta bort ACC-panelen (brukar inte vara så svårt att pilla ut knapparna till stolsvärmen sen in med fingrarna där och tryck ut ACC-panelen bakifrån).
    Med spikarna fortfarande i stereon, tryck på den bakifrån och den hoppar ut snällt och fint.

    Det går bra att koppla loss alla kablar. Den är ju "ingift" med bilen så ingen kod behövs när du kopplar in den igen.
    Hittar du inga spikar i lagom storlek så fungerar en engångsgalge bra till att göra egna byglar.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 057
    Svettstråd fungerade utmärkt för mig sist!
    Kör arbetsholken VW Caddy -05 basset-transporten VW Golf Variant -08 och
    VW Golf Cab -91 på sommaren

Liknande ämnen

  1. Lossa handskfackslisten 9-3 SC -08
    Av j0key i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 21:55
  2. Lossa draget, og9-3
    Av Haziza i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 19:58
  3. Lossa bromsskivor
    Av Fredrik / 1941 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 21:19
  4. Lossa bromsbelägg på 9-5
    Av Wall i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 23:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •