Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: "Nyckelbatteri" svindyrt hos Saab!

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    470

    "Nyckelbatteri" svindyrt hos Saab!

    Jag försökte byta batterier i nycklarna till min min 9-5, men lyckades bryta av "kroken" på luckan i första nyckeln och bestämde mig för att låta någon på Saab öppna den andra.

    De ville inte ha något för det annat än utgiften för batteriet. Ok, 20-30 kr, tänkte jag. Nu hade jag eget batteri med mig (Varta, 20 kr på Clas Ohlsson) och slapp den utgiften. En ny lucka kostade ca 35 kr. Förvånansvärt billigt, jag var beredd på minst 100 kr. Sen fick jag se deras urval av knappcellsbatterier. Den typen jag har kostade 94 kr! Nästan fem gånger så mycket som Clas Ohlsson! Otroligt...

    Dagens tips: Låt gärna Saab byta batteriet åt dig, men köp för tusan batteriet någon annanstans!

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 710
    När jag bytte batterier i larmdosan till min 900a så gick det på 2x10kr på Netonnet. Helt klart överkomligt för att kunna åka hem från jobbet
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Östersund - Svezia
    Inlägg
    211

    Re: "Nyckelbatteri" svindyrt hos Saab!

    Citat Ursprungligen postat av =Jack=
    Jag försökte byta batterier i nycklarna till min min 9-5, men lyckades bryta av "kroken" på luckan i första nyckeln och bestämde mig för att låta någon på Saab öppna den andra.

    De ville inte ha något för det annat än utgiften för batteriet. Ok, 20-30 kr, tänkte jag. Nu hade jag eget batteri med mig (Varta, 20 kr på Clas Ohlsson) och slapp den utgiften. En ny lucka kostade ca 35 kr. Förvånansvärt billigt, jag var beredd på minst 100 kr. Sen fick jag se deras urval av knappcellsbatterier. Den typen jag har kostade 94 kr! Nästan fem gånger så mycket som Clas Ohlsson! Otroligt...

    Dagens tips: Låt gärna Saab byta batteriet åt dig, men köp för tusan batteriet någon annanstans!
    Till exempel på Bilcenteri Östersund... 34kr för duracell.

    /Thomas
    9-5 kombi
    "Tolerans är den obehagliga känslan av att de andra till sist kanske får rätt." - Robert Frost

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    591
    Hej,

    när batteriet var slut i min nyckel så bytte Saab, med påföljden att killen hade sönder större delen av nyckelns plast.
    Som goodwill fick jag en helt ny nyckel och ingiftning med TechII av dem.
    Så även proffs misslyckas ibland, och jag är inte säker att man behöver lämna in nyckeln till en Saab-auktoriserad. Man behöver vara riktigt försiktig. Jag är dock nöjd över deras hantering, dvs. ny nyckel och programmering.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    1 884
    Kom till oss på Biltema!
    16.90:-!

    Litta smygreklam.....mohahahaha
    9-5 Aero -01 / 9-3 -99 cab / 9-3 -99 / 900 T16 S -93 (Aero) /#11 605 http://www.garaget.org/mps

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    525
    ja fick byta på min gammla bil saab 9-5:a o saab tog ca 30kr för det o då fick han ändå programmera om båda nycklarna hehe
    9-3Vector 2.0t Nordic Steg2
    Att Styla En Volvo Är Som Att Sminka En Gris!!
    http://www.garaget.org/?car=35951

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    830
    Fel märke men jag skulle byta till bmw'n (5-serie) här i veckan och bmw ville ha 350kr inkl. batteri.

    Så jag öppnade nyckeln själv, var ett vanligt batteri som brukar finnas i miniräknare. Inte köpt än men kan inte kosta många tior.

    /Anders
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  8. #8

    Re: "Nyckelbatteri" svindyrt hos Saab!

    Citat Ursprungligen postat av =Jack=
    Jag försökte byta batterier i nycklarna till min min 9-5, men lyckades bryta av "kroken" på luckan i första nyckeln och bestämde mig för att låta någon på Saab öppna den andra.

    De ville inte ha något för det annat än utgiften för batteriet. Ok, 20-30 kr, tänkte jag. Nu hade jag eget batteri med mig (Varta, 20 kr på Clas Ohlsson) och slapp den utgiften. En ny lucka kostade ca 35 kr. Förvånansvärt billigt, jag var beredd på minst 100 kr. Sen fick jag se deras urval av knappcellsbatterier. Den typen jag har kostade 94 kr! Nästan fem gånger så mycket som Clas Ohlsson! Otroligt...

    Dagens tips: Låt gärna Saab byta batteriet åt dig, men köp för tusan batteriet någon annanstans!
    kolla vad en nyckel till 9-3 med programmering så förefaller 94 kr gratis...
    WILDHASSE

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 Arc Cab -04 "Low & Slow" "SÅLD"
    Av pumpe3 i forum Projekt
    Svar: 167
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 19:46
  2. [LÖST] Kluckande, Skrammel, "Klapprande ljud" i framvagnen OG9-5
    Av asppie i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 00:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •