Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Kopplingen sa POOFF ;(

  1. #1

    Kopplingen sa POOFF ;(

    Aj aj AJDÅ. Det small till och sen går det inte koppla den är liksom helt livlös.. Är det nu man ska säg F** OckSå???? Kul. Saab, bra bilar??

  2. #2
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    5 995
    Medlem#
    1540
    <ironi>
    Aj aj AJDÅ. Det small till och sen går det inte koppla den är liksom helt livlös.. Är det nu man ska säg F** OckSå???? Kul. Saabförare, bra förare??
    </ironi>

    Inga bekymmer att rasa koppling om man vill.
    Sällen en org koppling på en orginal, normalt körd bil säger "poff"

    Får man gissa lite vildare körning än Svenne 52 på väg till Konsum med frun i bilen??
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  3. #3
    Det kanske inte sa "poff" men "BAM" då? Sen var det inte racing heller. Vi pratar stadskörning av min sambo (en TJEJ, alltså) som körde hem mig från jobbet... 40-50Km/h .. Klart man inte kan förvänta sig för mkt av en begagnad bil men det här tar ju priset ärligt talat...

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 063
    Medlem#
    4096
    Citat Ursprungligen postat av mrlowalowa
    min sambo (en TJEJ, alltså) som körde ...
    Problemet löst


    Förresten.... antar att du kör ng900 med wire
    I´ll never buy a Toyota, and not a Honda of course.....
    Won´t even think of a VOLVO, I might as well use a Horse........
    <<<Aero>>>

  5. #5
    stämmer.. ännu en lyckad uppfinning från Trollhättan?? Eller kanske är någon annan som ska ha cred vad vet jag... Grymt besviken att sånt kan hända, oavsett ålder och årsmodell... min andra saab som är "sådär".. problem hit, problem dit. Alltid problem! visst kanske det är jag osm har otur och drabbas av måndagsexemplar men frågan är om man vågar köpa saab i fortsättningen..

  6. #6
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 211
    Jag har haft 5 SAABar, kört minst 30000 mil med dem (tillsammans), varav 15 med steg 3 på en 9-3. Inte en enda koppling har jag pajjat, inte en enda växellåda, inga drivknutar, ingenting. Den dyraste reparationen jag haft var byte av avgassystem (eftersom jag bytte till 3" hela vägen ) SAAB dåliga bilar? Skulle inte tro det!

  7. #7
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 240
    Citat Ursprungligen postat av mrlowalowa
    stämmer.. ännu en lyckad uppfinning från Trollhättan??
    Nej, från Opel.

  8. #8
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 338
    Citat Ursprungligen postat av mrlowalowa
    Aj aj AJDÅ. Det small till och sen går det inte koppla den är liksom helt livlös.. Är det nu man ska säg F** OckSå???? Kul. Saab, bra bilar??
    Det där hände mig i tidernas begynnelse med en grönmetallic Vauxhall Victor 2300 med svart vinyltak, trevlig bil men också en GM-produkt.

    Det gick att köra vidare utan koppling, men med ny vajer blev allt bra.

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  9. #9
    går det byta vajern smidigt eller måste man riva ner hela kopplingen för detta?

  10. #10
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 240
    Citat Ursprungligen postat av mrlowalowa
    går det byta vajern smidigt eller måste man riva ner hela kopplingen för detta?
    Det ska gå smidigt, ErikR lyckades byta själv på ca en timme och han är väll ingen verkstadsmeck riktigt.

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    69
    Medlem#
    5988
    Lycka till.. tar ca 1 till 1½ timme att byta.. Glöm inte att dra i den självjusterande fjädern...(För att flytta upp dragläget)

    Edit : Wire måhända inte vara den smartaste idéen.. men Turbo200 på forumet kör F40 låda och 500HK+ MED WIRE ...

  12. #12
    har inte möjlighet att själv ombesörja det men ringde en saab spec. verkstad och det kostade "bara" 400 för jobb och 300 för wiren, om det nu är wiren.. men det får man ju hoppas! annars, låter det väl inte helt fasansfullt dyrt med 700 el. vad är era erfarenheter?

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    69
    Medlem#
    5988
    Citat Ursprungligen postat av mrlowalowa
    har inte möjlighet att själv ombesörja det men ringde en saab spec. verkstad och det kostade "bara" 400 för jobb och 300 för wiren, om det nu är wiren.. men det får man ju hoppas! annars, låter det väl inte helt fasansfullt dyrt med 700 el. vad är era erfarenheter?
    Ring Stemeck o fråga... OM du bor inte allt för långt ifrån uddevalla..

    Jag tycker inte 700 låter farligt iaf..

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    172
    Citat Ursprungligen postat av EXD
    Citat Ursprungligen postat av mrlowalowa
    går det byta vajern smidigt eller måste man riva ner hela kopplingen för detta?
    Det ska gå smidigt, ErikR lyckades byta själv på ca en timme och han är väll ingen verkstadsmeck riktigt.
    Haha, sant, me har sett han i garaget!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •