Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Rekommendation av Säljare på Svenska Bil Sthlm el GBG

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 301

    Rekommendation av Säljare på Svenska Bil Sthlm el GBG

    Halloj,

    är i funderingar kring tjänstebilsköp och undrar därför om det finns ngn som kan rekommendera en säljare inom Svenska bil? Skall vara trevlig och "förhandlingsvillig"
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 594
    Gjorde samma research 2005 då jag också skulle skaffa tjänstebil på mitt förra jobb då jag också jobbade närmare Stockholm. Kom fram till att Svenska bil inte var bland de bästa. Jag kollade runt med olika handlare runt om i Mälardalen, och affären gick slutligen till Bilcenter i Strängnäs, Kanontrevlig och liten firma. Numera är de min lokala handlare dessutom.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 301
    Citat Ursprungligen postat av 9000CSE
    Gjorde samma research 2005 då jag också skulle skaffa tjänstebil på mitt förra jobb då jag också jobbade närmare Stockholm. Kom fram till att Svenska bil inte var bland de bästa. Jag kollade runt med olika handlare runt om i Mälardalen, och affären gick slutligen till Bilcenter i Strängnäs, Kanontrevlig och liten firma. Numera är de min lokala handlare dessutom.
    Tro mig, om jag fick välja vart jag skulle köpa hade det inte blivit Svenska bil, men nu är det så att vi har ramavtal med dem och får INTE köpa från någon annan handlare än just de vi har avtal med
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  4. #4
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 258
    Björn på Svenska Bil Kungens Kurva (Lindvreten) är riktigt trevlig, vet dock inte hur förhandlingsbar han är. Han plockade fram hur mycket rabatt de andra på farsans firma fått, och så la han den rabatten och slängde på några smågrejer gratis Men så har jag inte så många andra erfarenheter.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    Citat Ursprungligen postat av 9000CSE
    Gjorde samma research 2005 då jag också skulle skaffa tjänstebil på mitt förra jobb då jag också jobbade närmare Stockholm. Kom fram till att Svenska bil inte var bland de bästa. Jag kollade runt med olika handlare runt om i Mälardalen, och affären gick slutligen till Bilcenter i Strängnäs, Kanontrevlig och liten firma. Numera är de min lokala handlare dessutom.
    Tro mig, om jag fick välja vart jag skulle köpa hade det inte blivit Svenska bil, men nu är det så att vi har ramavtal med dem och får INTE köpa från någon annan handlare än just de vi har avtal med
    Suuuuuuuurt!!!

    Testa Marion Schmidt på Svenska bil i Akalla.
    Men jag vet inte, de är så jävla ointresserade i Akalla...


    Synd att du inte får handla av Bilforum.
    Per Toppqvist. Super!!!


    Pata 319
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 301
    Citat Ursprungligen postat av Patrik 319
    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    Citat Ursprungligen postat av 9000CSE
    Gjorde samma research 2005 då jag också skulle skaffa tjänstebil på mitt förra jobb då jag också jobbade närmare Stockholm. Kom fram till att Svenska bil inte var bland de bästa. Jag kollade runt med olika handlare runt om i Mälardalen, och affären gick slutligen till Bilcenter i Strängnäs, Kanontrevlig och liten firma. Numera är de min lokala handlare dessutom.
    Tro mig, om jag fick välja vart jag skulle köpa hade det inte blivit Svenska bil, men nu är det så att vi har ramavtal med dem och får INTE köpa från någon annan handlare än just de vi har avtal med
    Suuuuuuuurt!!!

    Testa Marion Schmidt på Svenska bil i Akalla.
    Men jag vet inte, de är så jävla ointresserade i Akalla...

    Synd att du inte får handla av Bilforum.
    Per Toppqvist. Super!!!

    Pata 319
    I'm with you all the way on that one, men ibland kan man ju inte få som man vill. Synd bara när det kommer till just bilar Vi får se vad som händer, har varit jäkligt tydlig med mitt pristak och exakt vad jag vill ha med i bilen
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Helsingborg/Sthlm
    Inlägg
    768
    Medlem#
    5985
    har du inte du bilar så det räcker
    Segfirre Productions

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    STOCKHOLM
    Inlägg
    2 259
    Hej

    Vänd dig till Jonny Wavén på Svenska Bil i Södertälje. Han är en sån som förstår sig på diverse specialbeställningar (dessutom är han en fr arbetskamrat) och är lite intresserad själv. Skicka ett PM så kan du få mer info om det är något du undrar över.

    //Jesper #1873
    Saab 9-5 SC 2,3t Biopower Vector Griffin -09
    Volvo V50 D5 2008 - vinteredition
    TLX801 du är saknad...

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 786
    Medlem#
    5228
    Kan tillägga att beköbil i göteborg kommer att bli svenska bil inom väldigt kort. Detta betyder att du även kan vända dej dit. KK beställde ju sin bil där. Fråga honom om hur smidigt det gick

    /F
    9-5 2.3T BioPower MapTun

Liknande ämnen

  1. kopplingsbyte i sthlm el nära sthlm
    Av aero s i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 10:09
  2. Blir så trött på Svenska Bil (SAAB Sthlm)
    Av Iceman i forum Stockholm med omnejd
    Svar: 95
    Senaste inlägg: 2011-08-03, 23:43
  3. Rekommendation motorolja
    Av oceaN666 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 19:20
  4. Rekommendation stötdämpare ?
    Av fhelmer i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 05:45
  5. Verkstad med tech2-ISAT(?) sökes i sthlm (ej Svenska Bil)
    Av Cruise i forum Stockholm med omnejd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-31, 20:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •