Nu har jag suttit och läst och sökt här på forumet ett bra tag men ändå inte lyckats få någon direkt klarhet i det jag försöker komma fram till .

Nu när bilen står i vinterförvaring och halvt nerplockad för diverse pill så började jag fundera på om man inte skulle slipa om kamaxlarna. Nu till min fråga då. Jag har en kille som kan göra jobbet så den biten är inga problem. Men exakt hur funkar det egentligen? Jag har inte lyckats smälta alla ord som lyft/duration/shims/stigning mm.

Och så en fråga angående ventiler och fjädrar. Varför byter man till hårdare fjädrar eller slipar ventilerna?

Bilen är en 9000 T16 (Kolla sign). Bränslechip, moddad apc, 3" från turbon, dom biega spridarna (kanske är läge att byta dom med?).

Nu lär jag väl bli flamead här men jag tar den risken. Frågar man inget får man ingenting veta .

Tack så hemskt mycket på förhand!

Ps. Kan passa på att lägga till en bonusfråga. Har tagit av insug och funderade på om man skulle porta det om det gör någon nytta? Även när bilen behöver mappas igen?