Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Byta stereo i ng900 SE - 94

  1. #1

    Byta stereo i ng900 SE - 94

    Hej kunniga !

    Efter 2 timmars sökande på detta fina forum tvingas jag göra ett nytt ämne för att få svar på mina säkert enkla frågor.

    Äger en saab enligt rubriken och då jag har sex högtalare, en orginalstereo med cdväxlarkablar dragna (dock ingen växlare) utgår jag från att jag har AS3. (rätta mig gärna)

    Det jag vill göra är att sätta in en nyköpt cd (Sony 4x45 W) och min första fråga är då: Kommer alla mina 6 högtalare att fungera med den nya stereon?

    Min andra fråga rör högtalarna i dörrarna som inte låter speciellt bra, de skrapar vid hög bas. Går dessa att byta rakt av mot vilka högtalare som hellst (med rätt dimenson så klart) eller måste det vara saab special?

    Mycket tacksam för snabbt svar !

    / Rilleboyen, postar nummer 1 !

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230
    Om du byter till ny stereo så kommer dörrhögtalarna att sluta fungera. Du har ett steg som driver dom och jag tror inte man kan driva steget med en ny stereo.

    Dörrhögtalarna går att byta ut mot andra 6,5”are. Om du ska ha kvar originalsteget så bör du kolla upp så att det blir rätt ohm tal bara.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    263
    Kna ju använda alla högtalare, prövade att driva 6 högtalare i min 900 idag lät bra och inget oljud alls.. Men kör bara med framsystem tillsvidare Rom byggdes inte på en dag ^^
    Audi A4 allroad

  4. #4
    Tack för det snabba och tydliga svaret.

    Tänkte att jag skulle ta och byta ut högtalarna uppe på instrumentbrädan nu när jag ändå är i farten. Är de svåra att få lös? Hur gör jag? Vad behöver jag? Vad är det för högtalare som ska dit?

    Många frågor...

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230
    Lätt att byta, ta bort gallret som sitter över högtalarna. Högtalarna sitter fast med 2st skruvar (torx? ) tror jag det var. Det ska sitta 3,5” där.

Liknande ämnen

  1. Byta stereo 9-5
    Av Pelle_eriksson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 11:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •