Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Installera kupevärmare 9-3 ss

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    6

    Installera kupevärmare 9-3 ss

    Hej

    Sökt lite ämnet och funnit att man själv ska borra ett hål bakom handskfacket för att dra in kupevärmarsladd. Två följdfrågor:

    Finns det inget färdigt hål man kan nyttja i torpedväggen?

    Om inte, hur tas handskfacket bort (inte kollat på det ännu)?

    Hoppas någon kan komma med något av intresse senast fredag /D

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    252
    Det finns inget färdigt hål i torpedväggen, men det finns en pressning i plåten där det är tänk att man ska hålsåga.

    Handskfacket är ganska lätt att ta bort, det sitter några skruv i nerkant (precis under handskfacksluckan) och några i uppkant (när man öppnat handskfacket) och en skruv i väggen längst fram i handskfacket. Sedan är det bara att dra ut handskfacket och koppla loss en kabel till belysningen och en slang till det kylda handskfacket.

    Pressningen i torpedväggen är lång till höger, nära hjulhuset. Man måste vika undan golvmattan/isoleringen för att hitta den. Man måste snäppa bort plastpanelen framför dörren också vill jag minnas.

    Det är några månader sedan jag gjorde detta på min egen bil, så jag vill reservera mig för att jag kan ha glömt något.
    Ronnie S, ej längre Saab-ägare

    Tidigare Saabar: 2012 9-3 SC Griffin (220 hk Biopower), 2006 9-3 Vector SC 2,0T, 2003 9-3 Vector SS 2,0t, 1995 9000 CSE 2,3 Turbo (200 hk), 1985 900 T16, 1980 900 Turbo

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    6
    Tack för snabb support - med hjälp av detta flyter det säkert på fint i morgon kväll så man hinner få sig en fredagsöl innan kvällen e slut / man tackar / Daniel

Liknande ämnen

  1. Kupevärmare !
    Av 1974pek i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-25, 10:35
  2. Larm och Kupévärmare
    Av wildhasse i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-26, 10:21
  3. DCC+kupévärmare
    Av -=Matte=- i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 10:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •