Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: 6´9or i Saab 9000 CSE -96a

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418

    6´9or i Saab 9000 CSE -96a

    Har tänkt byta ut mina original 6´9or vid hatthyllan i bak. Men hur ska jag fåbort högtalarna? Är det enda alternativet att dra ner inredningen och sen skruva ner hela konsolen med högtalare, galler, och plastkåpor? Någon som har någon erfarenhet av detta? ?
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  2. #2
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346
    Lossa på klädseln under högtalarna. Sedan kommer du åt att skruva loss högtalarna underifrån. Gallren behöver du inte ta loss.
    All makt åt Thengil!

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    830
    Jag lossade och böjde ner inredningen närmast högtalarna och skruvade sedan loss plastkonsollen som högtalarna sitter i. Att skruva loss högtalarna när den fortfarande satt kvar hade jag inte klarat men å andra sidan hade någon bytt där förut så det var inte orginal adapterplatta.

    mvh
    Anders
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  4. #4
    Det är bara att vika undan inredningen... sen sitter högtalaren fast i en metallplatta med 6 st muttrar som sedan bara lossas neråt. och den muttern längst in mot karossen behöver inte lossas helt om det är orginalgrejer kvar eftersom det är ganska dåligt me plats att komma åt att skruva. skivan högtalren sitter i har ett spår för skruven så det är bara att dra ut den lite försiktigt.

    ett tipps är att ta d försiktigt när du sätter i de nya högtalarna för det finns en del vassa kanter och utstickande föremål...
    Lemans blå 9000 AERO -96

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418
    Citat Ursprungligen postat av Fjärrstyrd
    Det är bara att vika undan inredningen... sen sitter högtalaren fast i en metallplatta med 6 st muttrar som sedan bara lossas neråt. och den muttern längst in mot karossen behöver inte lossas helt om det är orginalgrejer kvar eftersom det är ganska dåligt me plats att komma åt att skruva. skivan högtalren sitter i har ett spår för skruven så det är bara att dra ut den lite försiktigt.

    ett tipps är att ta d försiktigt när du sätter i de nya högtalarna för det finns en del vassa kanter och utstickande föremål...
    Okej, det va som jag trodde då. Tack för hjälpen
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Samma växellåda i 9000cse -94 jämfört med -95
    Av Teet i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2019-09-26, 13:41
  2. [LÖST] Byta ratt från en 9000 cs -94 till en 9000 cs -97
    Av penta72 i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-10, 15:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •