Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Problem bil!!!!!!!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Essvik
    Inlägg
    2

    Problem bil!!!!!!!

    Har haft grymt oflyt med min 9-3 Aero -01, har ägt bilen nu sen -03 och har haft problem efter problem. Nu har jag ett riktigt problem, det började med att bilen gick sämre å sämre speciellt vid gaspådrag, jag lämnade då in bilen på NBE i Kvissleby å där stog bilen i nästan 6 veckor och dom hittade inte ett fel på kärran. Ena meken lyckades i alla fall rensa styrdonet med steg 1 programvara på och la in orginal . Vad säger man..................


    Därpå kollade jag igenom alla Saab forum som finns tror jag, läste nått om att borsh dumpen kunde jävlas så dum som jag va så nämnde jag det till den där meken på NBE och han sa att man kunde testa om det va nått fel på den så han visade hur jag skulle göra och jag gjorde det. pluggade återcirkilations röret och drog ut den mittersta slangen till magnetventilen och va ute och gasa på tills det small till under huven och bilen gick skit. Upptäckte sen att jag hade blåst intercoolern det hade varit en liten spricka i plastgaveln som expanderades när trycket ökades och till slut dödade jag den genom att göra som den snälla meken hade sagt att jag skulle göra. jackass.

    Nu till mitt problem, köpte en ny IC helt i alu. och har nu fixat alla rörböjar å satt ihop allt så beter sig bilen skitmysko, när jag gasar så dör bilen av innan den kommer igen. hmm, trodde det vad lite tjuvluft i nån skarv eller svetsning men icke icke. Så vad i HE_VETE gör jag nu.

    Nån som har några förslag???????????????
    SAAB 9-3 AERO -01

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 287
    Hej,

    Hur gick bilen innan problemen (verkstad/IC-byte m.m)? Vad hade du för symtom innan?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •