Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Anti lock OG900S (AKUT)

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    60

    Anti lock OG900S (AKUT)

    Nu börjar det bli jobbigt och be folk och starta min bil med startkabler två gånger per dag. När jag kör så börjar anti lock lampan lysa i bland och så dör bilen. När jag ska starta bilen igen så finns det ingen ström kvar.Men när jag startar men kablar så funkar det och så kan jag köra och stänga av och starta igen. Vet inte om det är batteriet "Det är helt okey" eller om det är något annat. Någon som vet vad det kan vara???

    Mvh\Tommy

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Rimbo
    Inlägg
    544
    Jo, helt klart strömproblem ju!

    Hur gammalt är batteriet?
    Kör nu: 900i-88-T16
    Äger: 900T16-88 USA import, 900i-88-T16, 99L-78

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Göteborg (Alafors)
    Inlägg
    206
    Jag har haft samma problem, men då var det kolen till generatorn som va slut, å då laddas ju inte batteriet upp, kolla det

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    104
    Citat Ursprungligen postat av THE_SAAB_DUDE
    Jag har haft samma problem, men då var det kolen till generatorn som va slut, å då laddas ju inte batteriet upp, kolla det



    Hade samma problem med min 900i 16. Speedparts har laddningsregulator för 98kr. Billigare med rabatt!

    Lycka till!!

    M.V.H Jörgen

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    60
    Nu tror jag att jag fattar lite mer. För batterilampan är sönder och den ska ju lysa när strömen tar slut.Den gjorde ju inte det så då var det svårt att få i hop det.Men nu tror jag att det måste vara kolen eller nått i den stilen. Tack så mycke.

    \Tommy

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 171
    Citat Ursprungligen postat av lassila
    Nu tror jag att jag fattar lite mer. För batterilampan är sönder och den ska ju lysa när strömen tar slut.Den gjorde ju inte det så då var det svårt att få i hop det.Men nu tror jag att det måste vara kolen eller nått i den stilen. Tack så mycke.

    \Tommy
    App app!! Är lampan paj??? Byt den först så kan laddningen mycket väl hoppa igång.
    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    60
    jag har bytt lampa men den lyser inte för det:-( kolen bytte jag i går också men den laddar bara 12 volt än då.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Göteborg (Alafors)
    Inlägg
    206
    Generatorn kan vara slut, å det är ingen rem som slirar???, jag skulle även slipat rent allt som har med kontakter att köra, det ärjar ofta, å kontakten blir dålig till generatorn, kabel skor mm mm

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Ekenässjön
    Inlägg
    115
    jag hade samma problem som du med en 900 t8 -88 som strulade för mig, den laddade inte, och lampan lös inte. vi gjorde som du och bytte lampan men den lös inte iallafall. så vi gick på med multimetern och upptäckte att vi hade ett brott på kabeln till lampan, vilket medförde att den inte laddade som den skulle. efter att ha åtgärdat detta så löste sig problemet. kanske inte så vanligt med detta fel men värt att kolla upp!

    mvh//wille
    saab 900s -91 ombyggd till FTT
    www.garaget.org/wille_hall

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •