Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Alufälgar på saab 96 V4 1975

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Limmared (Borås)
    Inlägg
    279
    Medlem#
    4655

    Alufälgar på saab 96 V4 1975

    Ska sätta på alufälgar som jag har hemma som egentligen hör hemma på en 99 turbo. Men bult mönstret är fel. Om jag byter till saab sport bromsskivor fram så är det problemet ur världen.

    Men hur gör jag bak? Om jag sätter på spacers så är jag rädd att däcket kommer ta i skärmhuset. Det är broms trummor bak. Är det någon som vet om det går att använda någon annan saab bromstrumma till V4an.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    988
    Vad gäller gammel-saabar så kan du även gå in här : http://www.saabklubben.com/

    Litet tips om du inte kollat där tidigare.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Limmared (Borås)
    Inlägg
    279
    Medlem#
    4655
    Jag är medlem i svenska saabklubben och turbo klubben. Men jag har frågat där och jag har inte fått fullständiga svar så jag vände mig hit.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    759

    Re: Alufälgar på saab 96 V4 1975

    Citat Ursprungligen postat av SAAB 93 GRIPEN
    Ska sätta på alufälgar som jag har hemma som egentligen hör hemma på en 99 turbo. Men bult mönstret är fel. Om jag byter till saab sport bromsskivor fram så är det problemet ur världen.

    Men hur gör jag bak? Om jag sätter på spacers så är jag rädd att däcket kommer ta i skärmhuset. Det är broms trummor bak. Är det någon som vet om det går att använda någon annan saab bromstrumma till V4an.
    Montera trummor från en sport/Monte-Carlo om du får ta i några.........
    Saab 900 i-16
    Saab 99 GL
    Saab 9-3SS

  5. #5
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 830

    Re: Alufälgar på saab 96 V4 1975

    Citat Ursprungligen postat av SAAB 93 GRIPEN
    Ska sätta på alufälgar som jag har hemma som egentligen hör hemma på en 99 turbo. Men bult mönstret är fel. Om jag byter till saab sport bromsskivor fram så är det problemet ur världen.

    Men hur gör jag bak? Om jag sätter på spacers så är jag rädd att däcket kommer ta i skärmhuset. Det är broms trummor bak. Är det någon som vet om det går att använda någon annan saab bromstrumma till V4an.
    Finns dom som bygger om trummorna, fråga lite mer på svenska saabklubben, det finns dom som vet mer om detta där! Vet en som har sysslat med detta tidigare, men träffar honom inte så ofta nuförtiden. Vet inte om han vill att jag delar ut hans nr, träffar jag han ska jag fråga om han fortfarande håller på att bygga om! Han har nyss skaffat familj och bygger till så jag tror inte han har tid!

  6. #6
    Racecrew
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 129
    Medlem#
    6252
    räcker å göra spacerplattor med annat bultmönster, de tar inte i skärmarna bak, blir dock ganska taight :P


  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Limmared (Borås)
    Inlägg
    279
    Medlem#
    4655
    Tack för svaren. Alltid trevligt att kunna ha ett place där man alltid får något slags svar på sina frågor och funderingar.

    Ha det gött.

Liknande ämnen

  1. Saab 9000 A50 alufälgar
    Av fresod87 i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-08-06, 16:47
  2. Saab 9000 A50 alufälgar
    Av fresod87 i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-05-01, 15:28
  3. Saab alufälgar finns dom här i 18 tum
    Av christer97 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-10, 23:57
  4. Saab 99 gl, 1975 15k mil. Vad ar den vard?
    Av hostarn i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-16, 10:21
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 19:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •