Hej!
Hur mycket fattas det för att få på 16" (superaero) på 9000 med Speedparts 4-kolvs+ 9-3ss bromsskivpaket? Vad blir max skivstorlek för att kunna få på brembo-oken alltså?
MVH Lerne
Hej!
Hur mycket fattas det för att få på 16" (superaero) på 9000 med Speedparts 4-kolvs+ 9-3ss bromsskivpaket? Vad blir max skivstorlek för att kunna få på brembo-oken alltså?
MVH Lerne
Hej,
Abbott Racing kör 308 mm skivor i sitt 9000-kit som funkar med Super Aero. Dock enkolvsok, så det kan mycket väl vara så att det inte ens går att få dit 308 mm...
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Japp, det är väl Aero/viggenok till det paketet har jag för mig..? Har ju dålig koll på hur mycket större Brembo-oken är. Är ju inte tokmycket plats över med orginaltjosanet ens, så det kanske är kört med orginalstorlek t.o.m?
MVH lerne
Jag provade med 16" aero fälgarena med polerad kant och det skulle kunna gå med en spacer såg det ut som. e dock inte säker men ska kolla på det mer nästa gång jag ska till garaget, blir ju lite billigare att handla r-däck då!
Mvh Jakob
Ja, exakt Vad är det för bil som detta sitter på? Vad för skivor?Ursprungligen postat av 900turbotokig
MVH lerne
Det e de skiverna som följde med Brembo paketet, det e en og900 det sitter på!
Mvh Jakob
Ok!Så det skulle kunna funka bara man får ut fälgen....? intressant Kanon om du ville kolla!Ursprungligen postat av 900turbotokig
MVH Lerne
Jepp jag ska kolla så fort jag kommer ut till garaget nästa gång!Ursprungligen postat av Lerne
Mvh Jakob
det brukar väll vara det som är problemet, att oket tar i ekrarna, inte skivstorleken?Ursprungligen postat av Lerne
Tror det kommer krävas rätt rejäla spacers för att få brembo-oken att lira ihop med superaerofälgarna.....tyvärr.
Det är de välvda ekrarna som är problemet.
Vinkelslip..?heheUrsprungligen postat av Magnus 2074
MVH Lerne
Jag har också funderat på det där med större bromsar dock på min 9000, men det kanske går att lösa med spacers? för så mycket plats kvar är det ju inte när det är orginal?
Har funderat på både speedparts bromskitt, och maptuns.
mvh
Tommy
MVH// Tommy
9000 -93, 2.0t -96, Maptun Steg 5 Min Bil
Tjena!
Jag har monterat 4-kolvs Brembo på min ng900. På gata kör jag 18" BBS Challenge med 225/40-18 inga som hellst problem.
Men nu inför Knutstorp så skall jag köra 17" BBS RX med 205/50-17 och där tar oken i ekrarna!!!
Så nu måste jag bygga ut med spacer platta för att oken skall gå fritt.
Frågan är om man vågar köra med H&R spacer på 15mm. Det är det som krävs för att det skall gå fritt. Vad händer med skärmarna? Tar dom i på bankörning? Hur mycket extra belastas naven?
Vad skulle ni gjort?
Secondplace is first looser!
http://www.garaget.org/?car=21483
Kör Brembo 4-kolv och 320mm skivor.
Viggen 17" orginal går inte på, men ACE 18" funkar bolt on.
R-puckar på BBS men då måste jag ha 3mm spacers för att det inte skall ta i oken.
Då bilen var för låg, tog det i skärmarna. Så den fick höjas lite och skärmkanterna slipas ner lite...
Finns bilder och info i min signatur om du vill se hur det ser ut.
MVH
/KNAK
Hej!
För intresserade, se även denna tråd
http://forum.saabturboclub.com/viewt...604&highlight=
Antingen annan skiva/nav eller så blir det spacers. Frågan är hur "bra" det blir att bredda ET ytterliggare på og900 där 16" aerofälgarna redan breddar spårvidden en bit..