tänkte här berätta om mitt lilla projekt som började hösten 2004 då jag införskaffade mig den här

bilen är en 9000 talladega 88 där det sitter en 2,3turbo motor i samt en komplett aeroinredning. bilen har enligt uppgift gått som en föredetta ljudbil uppåt landet någonstans...

hann köra med bilen i två månader efter att jag köpt den... tydligen så gillar inte blåbären att man har lite kul på vägen....hehe


å då gick det såhär...
utan körkort å med kli i fingrarna... så fick man tag i ett garage med några kompisar å började riva ner bilen pga av rostiga skärmar å den vanliga rosten..

efter att konstaterat att det var mer rost än jag trodde så lämnades bilen tvärs över gården till en som skulle fixa till karossen till mig... å när han hållit på ett tag så hittade han mer rost å de ser ni här



efter att fått tilbaka bilen efter två veckors rostlagning å lite fattigare så byttes även bromsarna runt om till greenstuffbelägg å brembo skivor runt om samt stålomspunna slangar.. nya motorfästen fixades med å lite annat smått å gott..


nästa stora moment var att lämna iväg bilen för en ny hellack utvändigt.. å då var man av med bilen i 2,5 månaden å när man fick tillbaka bilen såg det ut så här


sen började det roliga med att sätta ihopa bilen å de var ju inte svalt ute precis 30grader i garaget å svetten rinnandes gör att arbetslusten sänks ju en del.. men man var ju tvungen å fixa det..




när bilen ser solljuset för första gången på flera månader


sen var det dags att få börja köra med bilen igen efter en omfattande karossrenovering som ej va billig....!

kristianstadträffarna 2005 såg ut så här...


i slutet av september 2005 så pajade genoratorn pga av för mkt spelande med biljudet som även finns i bilen.. poffar på bra
så in med bilen å nu började något som ej var planerat...!!!
det var tänkt som en vanlig renovering av motorn... motorn åkte ur

sen började man å skruva isär motorn å rengöra allt efterhand å inköp av nya lager packningar kolvar osc gjordes också...





efter at man fixat till blocket å fått hem lite packningar å allt de andra.. så hittade jag en portad 2.3topp som var till salu. sen den köpte jag..


sen var det ju någon som hade ett par trimmkammar till salu(gulsaab) så dom kunde jag ju inte låta bli att köpa å de ena lede till de andra.. så rätt va de e så sålde man sin gamla t28 å fick tag i en t3/to4E i bra skick.. å då var det givet att man var tvungen att ha ett x-grenrör med ju



sen spårade det ur ännu mer.. så soppaledningarna byttes ut ny soppa pump har införskaffats å även byggt mig en catchtank till soppan..



sen köpte man sig en ny ic med å byggde nya rör till den....





här kommer lite fler blandade bilder på hur det ser ut idag...





sen hade jag ju ett problem kvar med... å de var vilket styrsystem skulle jag använda... funderade på trionic men de slutade med att man gick å köpte sig ett Nira i3+ med bredbandslambda å allt... håller just nu på att installera det i bilen samtidigt som jag bygger färdigt det sista på soppasystemet... så just nu e de en del kablar å så som ska kopplas osv... men de löser sig säkert nedan kommer lite bilder på hur nira inkopplandet går....








så så ser det ut tills idag...! fortsättning följer.....