Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 107

Ämne: Vem använder "Night Panel"?

  1. #21
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Med GPS så är det underbart skönt med nightpanel, men med naven ställd i "natt" läge där kartorna visas med svart bakgrund så funkar det ändå ganska bra..

    Har man naven i "dag" eller "auto" läge så ser man ju knappt de små vägarna på kartan om man inte ställer ner kontrasten väldigt lågt..

  2. #22
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Amerikatt
    Inlägg
    1 426
    Synd bara att man skulle behöva sätta en bit eltejp över helljus-indikatorlampan.

    /Magnus
    Har - Audi Q5 S-Line "MuttCab"
    Hade - Saab 9-5 Aero "Grålle"
    Reflections by George Carlin: "Have you ever noticed?
    That anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac."

  3. #23
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 927
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Med GPS så är det underbart skönt med nightpanel, men med naven ställd i "natt" läge där kartorna visas med svart bakgrund så funkar det ändå ganska bra..

    Har man naven i "dag" eller "auto" läge så ser man ju knappt de små vägarna på kartan om man inte ställer ner kontrasten väldigt lågt..
    Synd bara att nattläget inte inträder automatiskt eller är det jag som är kass på att ställa in? Har för mig att man måste knappa sig igenom för att få nattläge varje gång. Jag vill ju att skärmen lyser med fullstyrka på dagen.

  4. #24
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Med GPS så är det underbart skönt med nightpanel, men med naven ställd i "natt" läge där kartorna visas med svart bakgrund så funkar det ändå ganska bra..

    Har man naven i "dag" eller "auto" läge så ser man ju knappt de små vägarna på kartan om man inte ställer ner kontrasten väldigt lågt..
    Synd bara att nattläget inte inträder automatiskt eller är det jag som är kass på att ställa in? Har för mig att man måste knappa sig igenom för att få nattläge varje gång. Jag vill ju att skärmen lyser med fullstyrka på dagen.

    Det sker iaf med automatik på min 9-5.a, tror att det styrs via ljussensorn uppe på instrumentbrädan.

    Min SS hade defekt ljussensor utan att jag viste om det, så den byttes på första servicen, mekanikern sa att det var hyfsat vanligt, så ett tips är att ta en titt på din ljussensor om det inte funkar.

  5. #25
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 927
    Citat Ursprungligen postat av 93t

    Min SS hade defekt ljussensor utan att jag viste om det, så den byttes på första servicen, mekanikern sa att det var hyfsat vanligt, så ett tips är att ta en titt på din ljussensor om det inte funkar.
    Å fasen, ändrade den automatiskt efter sensorbytet?

    Är det någon mer med 9-3SS och navi som kan verifiera att skärmen ska gå i nattläge automatiskt?

  6. #26
    Racecrew
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 142
    Medlem#
    6252
    började använda den lite smått när jag jobbade till 12 på kvällarna, underbart å slippa få allt ljus i ansiktet när man e trött efter en hel arbetsdag, så nu använder jag den nästan alltid om det är mörkt ute å man kör lite längre sträckor.

  7. #27
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 284
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Citat Ursprungligen postat av 93t

    Min SS hade defekt ljussensor utan att jag viste om det, så den byttes på första servicen, mekanikern sa att det var hyfsat vanligt, så ett tips är att ta en titt på din ljussensor om det inte funkar.
    Å fasen, ändrade den automatiskt efter sensorbytet?

    Är det någon mer med 9-3SS och navi som kan verifiera att skärmen ska gå i nattläge automatiskt?
    Min gör det inte iaf, sen vet jag ju inte om min sensor är hel.
    9-3 SS 2.0t Vector -03
    9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    159
    Brukar använda den för att slippa se den trasiga SID:en..

  9. #29
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 058
    Jg anväder NP när jag kör min mors 9-5 å det är mörkt, är såå underbart, på aeron brukar jag dra ner dimmern på låg styrka, är såå mycke skönare att köra långt nattetid.

    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  10. #30
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 426
    Aldrig använt.

  11. #31
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 665
    Använde den så sent som igår. Varje gång jag kör lite landsväg i mörker så använder jag det samtidigt som jag drar ner styrkan på belysningen på det som fortfarande lyser. Så jävla skönt för ögonen...

  12. #32
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Tycker personligen det är en helt meningslös finess och använder den aldrig. Inte märkt det speciellt jobbit för ögonen men å andra sidan är jag van nattkörning oxå, med ett helt "skrivbord" fullt med lysande symboler/mätare (även i takonsollen) från långtradarn.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  13. #33
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 235
    Pillat lite på den nån gång..
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  14. #34
    Steg 2 tacts avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 669
    kan va behagligt ibland på nattetid. man fokuserar mer på vägen då..

  15. #35
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 927
    Citat Ursprungligen postat av wikander
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Citat Ursprungligen postat av 93t

    Min SS hade defekt ljussensor utan att jag viste om det, så den byttes på första servicen, mekanikern sa att det var hyfsat vanligt, så ett tips är att ta en titt på din ljussensor om det inte funkar.
    Å fasen, ändrade den automatiskt efter sensorbytet?

    Är det någon mer med 9-3SS och navi som kan verifiera att skärmen ska gå i nattläge automatiskt?
    Min gör det inte iaf, sen vet jag ju inte om min sensor är hel.
    Hmmm....någon mer?

  16. #36
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Landet utanför Lund
    Inlägg
    197
    Jag kör med den när jag ska köra långt på kvällen. rätt skönt tycker jag.
    95-aero 00 Grusväg edition
    Mitsubishi L200 -07

  17. #37
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540
    jag brukar använda den...

    lite relaxmusik på låg volym i stereon, luta sig tillbaka, mörka ner i "kabinen"..

    Skönt efter en tung o lååång dag på jobbet på väg hem i vinterregnet på motorvägen...
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  18. #38
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Fors, Dalarna
    Inlägg
    626
    Medlem#
    5772
    Jag brukar testa om den fortfarande fungerar i bland Jag antar att det kan vara en bra funktion men jag stör mig inte så mycket på att allt är tänt heller...

  19. #39
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    433
    Nån gång ibland, senast vid mörker och nederbörd som gjorde körningen lite behagligare.

  20. #40
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    26
    Kör alltid med NP när jag kör natten på motorväg eller landsväg.
    skönt då.
    93 SS 2.0t Vector 2003-

Liknande ämnen

  1. Night Panel på NG9-3
    Av Jezper i forum Allmänt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-11-12, 17:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •