Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Hur får man bort radiostationer i en 9-3ss

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    525

    Hur får man bort radiostationer i en 9-3ss

    Alltså ja har 12 stationer programmerade i min radio men flera är likadana någon som vet hur man tar bort dom?? kolla instruktions boken men hittar inget där
    9-3Vector 2.0t Nordic Steg2
    Att Styla En Volvo Är Som Att Sminka En Gris!!
    http://www.garaget.org/?car=35951

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    115
    Borde vara så här:
    1) Sök fram den frekvens du vill ha
    2) Håll inne siffran på den stationsknapp du vill knyta till frekvensen tills den siffran kommer upp på displayen.
    SAAB 9-5 Aero 300 hk
    AS2 + Kicker 3,5" + MDS GP2 + MDS 6x9"
    MDS 10" bas + steg

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    1 277
    Citat Ursprungligen postat av Matt
    Borde vara så här:
    1) Sök fram den frekvens du vill ha
    2) Håll inne siffran på den stationsknapp du vill knyta till frekvensen tills den siffran kommer upp på displayen.
    Japp, så enkelt är det!

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    525
    Citat Ursprungligen postat av bilgalen
    Citat Ursprungligen postat av Matt
    Borde vara så här:
    1) Sök fram den frekvens du vill ha
    2) Håll inne siffran på den stationsknapp du vill knyta till frekvensen tills den siffran kommer upp på displayen.
    Japp, så enkelt är det!
    Japp men han som har haft bilen innan mig borde uppe i dalarna så ja har radio dalarna står det i displayen och typ 3st NRJ inlagda ja vill radera dom då ja bläddrar fram nästa station på rattknapparna så kommer det flera likadana stationer fram vill bara ha 6st inprogrammerade inte 12st där flera är dubletter
    9-3Vector 2.0t Nordic Steg2
    Att Styla En Volvo Är Som Att Sminka En Gris!!
    http://www.garaget.org/?car=35951

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 429
    Citat Ursprungligen postat av Mange_9-3vector
    Citat Ursprungligen postat av bilgalen
    Citat Ursprungligen postat av Matt
    Borde vara så här:
    1) Sök fram den frekvens du vill ha
    2) Håll inne siffran på den stationsknapp du vill knyta till frekvensen tills den siffran kommer upp på displayen.
    Japp, så enkelt är det!
    Japp men han som har haft bilen innan mig borde uppe i dalarna så ja har radio dalarna står det i displayen och typ 3st NRJ inlagda ja vill radera dom då ja bläddrar fram nästa station på rattknapparna så kommer det flera likadana stationer fram vill bara ha 6st inprogrammerade inte 12st där flera är dubletter
    På min 9-3 SS hade jag bara 6 stationer programerade så när jag tryckte NXT så gick det från 1->6 -> 1, jättebra.
    När jag fick min 9-3 SC hade jag 6 stationer programerade (1-6) och sen typ 88,7=brus på station 7-12.
    Sa till min verkstad att jag ville ha bort stationerna 7-12 och fastän de länge försökte så fick de inte bort dom.
    De slutade med att de programerade in P1 på station 1 och 7, P2 på station 2 och 8, P3 på station 3 och 9, osv.

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    1 277
    Man kan ju få upp en kanallista på den här andra displayen. Kan man inte göra något där då? Har själv aldrig provat, använder alltid knapparna.

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    525
    [quote=D.J]
    Citat Ursprungligen postat av "Mange_9-3vector":16vl7qkb
    Citat Ursprungligen postat av bilgalen
    Citat Ursprungligen postat av Matt
    Borde vara så här:
    1) Sök fram den frekvens du vill ha
    2) Håll inne siffran på den stationsknapp du vill knyta till frekvensen tills den siffran kommer upp på displayen.
    Japp, så enkelt är det!
    Japp men han som har haft bilen innan mig borde uppe i dalarna så ja har radio dalarna står det i displayen och typ 3st NRJ inlagda ja vill radera dom då ja bläddrar fram nästa station på rattknapparna så kommer det flera likadana stationer fram vill bara ha 6st inprogrammerade inte 12st där flera är dubletter
    På min 9-3 SS hade jag bara 6 stationer programerade så när jag tryckte NXT så gick det från 1->6 -> 1, jättebra.
    När jag fick min 9-3 SC hade jag 6 stationer programerade (1-6) och sen typ 88,7=brus på station 7-12.
    Sa till min verkstad att jag ville ha bort stationerna 7-12 och fastän de länge föstation 2 och 8, P3 på station 3 och 9, osv. [/quote:16vl7qkb]


    Exakt det ja menar ja villa bara ha min 6kanaler o inte massa dubletter shit vad knäppt om man inte kan ta bort dom
    9-3Vector 2.0t Nordic Steg2
    Att Styla En Volvo Är Som Att Sminka En Gris!!
    http://www.garaget.org/?car=35951

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    11

    Lyfter tråden...

    Jag skulle också vilja ta bort några inprogrammerade frekvenser. Någon som knäckt nöten?

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    26

    Radiostationer

    På en eftermarknads stereo brukar man få koppla bort strömmen så att den tappar allt vad minne heter och sedan får man börja om från början och eftersom det är Pioneer & Clarion som tillverkar maskinerna som sitter i SAAB så antar jag att man får göra likandant där. Nån som är modig nog att prova ?

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Lyft batteripolen några sekunder så dyker de lagrade stationerna och apparatens övriga inställningar landar i "factory mode".
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

Liknande ämnen

  1. Stereon kan inte spara radiostationer
    Av paraply i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-07-15, 12:07
  2. Radiostationer och aux
    Av NybbeN i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-08-09, 02:42
  3. Få bort cd: på 9-3 SS??
    Av brinolph i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-23, 20:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •