Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Flashande ljus instrumentpanel och ACC- Display 9-3 SS

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    396

    Flashande ljus instrumentpanel och ACC- Display 9-3 SS

    Hej!!

    Märkte nåt skumt ikväll när jag var ute och körde en tur på ca 4 mil. Ibland så flashade instrumentpanelen och ACC displayen till. Den slocknade alltså inte utan ljuset blev starkare för nån sekund för att gå ner i normalt läget. Detta hände kanske 5-6 gånger under denna halvtimme som jag var ute och körde.

    Nån elektronik som fått spel eller?? Känns problemet igen??

    //Matte

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    1 275
    Om det var dagtid när detta hände och kanske lite växlade molnighet så är det helt i sin ordning. Sitter en liten sensor som känner av infallande ljus och ljusterar kontrasten på displayer därefter.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    396
    Citat Ursprungligen postat av bilgalen
    Om det var dagtid när detta hände och kanske lite växlade molnighet så är det helt i sin ordning. Sitter en liten sensor som känner av infallande ljus och ljusterar kontrasten på displayer därefter.
    Nja det var som sagt igår kväll som detta hände och då var det definitivt mörkt ute. Möjligen kan det ju vara nåt fel på själva ljussensorn då. Får ut och testa mera ikväll!!

  4. #4
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936
    Citat Ursprungligen postat av bilgalen
    Om det var dagtid när detta hände och kanske lite växlade molnighet så är det helt i sin ordning. Sitter en liten sensor som känner av infallande ljus och ljusterar kontrasten på displayer därefter.
    Reglerar inte den sensorn bara ljuset på navi/stereo-skärmen?

    Som jag förstod det av frågan var det väl instrmuentpanel coh ACC enhete som svajade.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    1 275
    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    Citat Ursprungligen postat av bilgalen
    Om det var dagtid när detta hände och kanske lite växlade molnighet så är det helt i sin ordning. Sitter en liten sensor som känner av infallande ljus och ljusterar kontrasten på displayer därefter.
    Reglerar inte den sensorn bara ljuset på navi/stereo-skärmen?

    Som jag förstod det av frågan var det väl instrmuentpanel coh ACC enhete som svajade.
    Jag har ju den här mindre info-displayen, den regleras samt den vanliga SID:en iaf. Men instrumentbelysningen blev jag lite osäker på nu om den regleras? Finns ju faktiskt en knapp för det.

    I vilket fall så var ju inte ovanstående problem under dagtid. Så min teori går ju bort iaf. Kanske nåt glapp i den här knappen för ljustering av ljusstyrkan?

    Eller så kör vi standard svaret för problem i en SS/SC...uppgradera mjukvaran

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    396
    De får kolla detta på verkstaden, skall in på ett extra oljebyte om 2 veckor. Får ta detta samtidigt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •