Tja.
Har rasat diffen på min og, Jag undrar om diffarna är olika eller om det passar från vilken turbo låda som helst?
Mvh/ Calle
Tja.
Har rasat diffen på min og, Jag undrar om diffarna är olika eller om det passar från vilken turbo låda som helst?
Mvh/ Calle
Passar gör det. Är dock skillnad på utväxling mellan turbo och icke turbo växellådor (slutväxlar).
Återigen Aero ägare i form av 9k!
Saab 96 V4
Rallyåkning med VW
Det där stämmer inte, sen va det nog inte så han menade. Det är inte skillnad på slutväxlarna, däremot på den primära utväxlingen.Ursprungligen postat av vikke
Hursomhelst så behöver inte "diffen" komma från en turbolåda, kan likagärna komma från en suglåda.
Fast det finns ju två olika diffar!
9:35 och 9:33 (ca82-89).
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Jo, jag menar om jag kan ta diffklumpen från vilken 900 växellåda som hellst eller om det måste vara från en turbolåda, och skiljer det nått på diffarna mellan -79 och -93?
Min låda heter (GM 55760 A 40211) om det säger er nått.
Skulle vara glad om det finns nån vänlig person som kan svara![]()
själva diffen är nog den samma (om den inte är mycket gammal), men du får ju flytta över kronhjulet från din gamla diff, då kronhjul/pinionaksel parade ihop
Passar på och lånar tråden då jag också funderar på vad som skiljer utväxlingarna i Automatlådan på en BW 37 (OG 900s -92)
Vet bara att de finns 32 olika utväxlingar i automatlådorna till alla modeller 79-93 (eller ja när BW 37 kom)
Skulle gärna vilja få ner varvet lite på min automatare![]()
//Mvh Chrille
Ingen som är insatt i Automatarna??
det är inge kul att toppa 197km/h på varvstoppet![]()
//Mvh Chrille
Är det inte bättre du sätter i en manuell istf att kladda med automaten?
Svart 900 T16 91