Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Spikningar eller nått annat??

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    95

    Spikningar eller nått annat??

    Tjena
    Har skrivit ut en del trådar om min andra saab och nu e det dax för mitt nya fynd. Köpte mig en 2.0T cc och den klyddar när turbon börjar ladda. Den skjuter och och vill inte dra i väg nått såeciellt, jag misstänker att det antingen är nån klåpare som skruvat apc:n och skruvat på k mm. Eller så behöver jag sätta på en 3bars btr, eller så är det stifften. Det kan så klart vara andra saker men jag börjar med det vanligaste, jag ska kolla det i morgon och skulle behöva fler tips om vad det kan vara så jag inte låser mig på vad det kan vara i morgon Ja alla vettiga funderingar är välkomna
    Mvh/ F
    Där bensinen är gratis och där rödljusen alltid lyser grön, det måste vara himmlen

    Ny bil http://www.garaget.org/?car=120805

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    172
    börja med att göra en grundgenomgång..
    stift.
    DI
    luftfilter
    insug-slangar
    bränslefilter
    bränsletillförsel
    vakuumslangar..

    sen kan du börja fundera på boxar etc..
    Folk är idioter.. jag är också folk...
    Fiser omkring i en 9-3 SS diesel -08
    ( förra bilen var en 9-5 Aero -01.. )

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    95
    så nu har jag varit ute och kollat och det var inte stifften, men efter lite tanke om vad det kan vara så tror jag att det e nån tryck slang, för den gör så bara när det börjar komma lite tryck och påfrestning annars går den kanon bra så jag letar vidare
    Där bensinen är gratis och där rödljusen alltid lyser grön, det måste vara himmlen

    Ny bil http://www.garaget.org/?car=120805

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    1 192
    EN CC. Luktar IC.

    Har själv en 91;a 2,3T som börjat få det klassiska gavelläckaget. Visar sig bara när motorn e kall.
    Gavlarna på orignal-IC är "tätade" med en stor lång O-ring. Denna torkar med tiden och börjar läcka. Så när trycket försvinner för snabbt så stänger APC;n ner både tändning o spridare. Man får det klassiska rycket.
    Även slangarna har en tendens att få sprickbildning på en så pass gammal kärra.

    När min fått gå lite lungt första minutrarna så e de inget probblemms sen. Bör väl bytas, men min skadade rygg o höft säger ifrån. Dörför är den till salu nu.
    9-5AEROkombi -02/ 9-3SS 1,8t-03( 9K 2,3T-200 -91SÅLD)

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    95
    så,, nu har jag hittat felet och det var tändningen som stod lite fel, när man drar på och laddtrycket kommer upp precis vid det röda så orkar den inte hålla det utan den går ner till det gula i gen, jag misstänker att det är nått med apc boxen, ska kolla det när jag får lite tid över
    Mvh/F
    Där bensinen är gratis och där rödljusen alltid lyser grön, det måste vara himmlen

    Ny bil http://www.garaget.org/?car=120805

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 2.0T 185 HK -00 Turboras eller nått annat?
    Av treijner i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-05-27, 12:07
  2. Misstänker att tryckvakten slår i eller är de nått annat?
    Av wbugs i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 19:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •