Går kilenfjädrarna att kapa utan problem eller hamnar de fel i skålen då? Vill kapa mina p.g.a. att jag tycker bilen inte är låg nog. Syns knappt att den är sänkt![]()
Går kilenfjädrarna att kapa utan problem eller hamnar de fel i skålen då? Vill kapa mina p.g.a. att jag tycker bilen inte är låg nog. Syns knappt att den är sänkt![]()
SaablösFD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual
Jag vill kapa för att jag vill ha hårdare fjädrarHar iof inte monterat dem än men, många verkar ju tycka att dem är lite mjuka så då är det ju lika bra att kapa dem direkt....
Jag skulle nog montera dom ock kolla hur den hamnar och hur det känns innan jag sätter kapen i dom. Kilen fjädrarna är som sagt på 100 N/mm och orginal är på 41 så dom är ju trots allt 2,5 ggr så hårda.
Är det någon som vet hur hårda bakfjädrarna i kilensatsen är?
hihi, när jag berättade för en kompis att fjädrarna var på 100N/mm trodde han inte på mig. Han kör en miata vars fjädrar e på 35n/mm original. Påpekade att hans bil var flera 100 kg lättare men han var inte helt övertygad ändå.