Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bytt innertak på og900....

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Bytt innertak på og900....

    Jaha, vilken kväll i ösregnet. Har just meckat dit ett nytt innertak i min Aero -88.

    Upptäckte att taket var till en 5d egentligen, men det gick rätt fint ändå. Stämmer inte riktigt bak, fattas litegrand där taket går över i sidostyckena. Får fylla ut där lite och trä nytt tyg över sidolisterna, dom var för djävla fula ändå.

    Men frågan är - om ngn har en aning - om Saab har ändrat i taken för takluckan under årens lopp? Det här var ju längesen nu.... Men det gamla satt tejpat runt plåtkanten i luckans "balja", och 4 metall-klips. Det nya hade ett mindre hål utsågat i sig, det stämde exakt med luckans öppning och istället för massa tejp och kladd så klämde jag hela innertaket i baljans metall-kant med den ursprungliga vita listen! Blev tight och fint, funkar bra. Nån som vet nåt mer om detta? Lite knepigt utan bilder kanske, men vad sjutton. Var rätt meckigt att klämma på listen runt både taket och metall-kanten, men det sitter järnet i alla fall.

    Det var djäkla gott att slippa hänget bak i alla fall, och rent och snyggt är det! Det var det taket som låg på blocket till igår, jag svängde ner 50 mil T/R och hämtade det....
    MEDLEM 7032.

  2. #2
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 285
    Jag kan inte hjälpa dig med problemet, men tyvärr missade du tråden på 900klubbens forum, där stog de att det var till en 5-dörrars

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938
    Aha, där ser man.... Säljaren lovade mig högtidligt att det var till 3D. Man kan aldrig lita på nån!

    Men nu är jag rätt nöjd ändå, det blev jättemkt bättre med det nya.... Med ovan nämnda pyssel där bak så kommer det knappast märkas.
    MEDLEM 7032.

  4. #4
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 516
    Medlem#
    5622
    Bilder!

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 01:12
  2. Klä om innertak på og900
    Av Mokko J i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 00:56
  3. Vilket tyg för innertak og900?
    Av SAABFredrik i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 20:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •