Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 69

Ämne: Regbesikta Silversaaben,Uppdraget avklarat!

  1. #21
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    3 453
    Tjena Magnus!
    Kul o se att den silvrige börjar vakna till liv igen Men kjolarna låter du väl sitta kvar..? Eller är de illa åtgågna så de ska av ändå?
    Turbon finns om du fortfarande vill ha´n

    MVH Lerne
    MVH Lerne #1079
    og900 Aero
    9-5 Vector SC

  2. #22
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 894
    Citat Ursprungligen postat av lillen 761
    Hej.
    Senaste besöket i garaget var på nyårsafton och sista bilderna är därifrån.

    fälgarna har jag bytt till mig + en sudd med pengar,(som jag åker till Thailand för om en vecka ).

    Det enda som är kvar innan bes. är fjäderbenen samt ratten,förhoppningsvis ska jag hinna med det ikväll,den bil jag ska låna benen av står ute och regnar det då är det inte sååå kul att skruva.

    Tid för komponentkontrollen är utförd,bilen ska in på Saab den 15:de januari.
    Där är också en irriterande sak,det kostar 500:- att få intyget från Saab plus arbetstiden som gubben kommer lägga på att kontrollera komponenterna,(ca 4 saker som ska kontrolleras,Katt,tomgångsmotor,urluftningsventil och vevhusvent).

    Återkommer.....

    /M

    Ps;Bengan: 99:an är färdig för lack,"bara" 2 kvällars arbete kvar men tiden....den vill inte räcka till!......
    Härligt att se att silverpilen gör comeback
    Tack för julklappen den värmer fortfarande
    och hälsa han ägaren
    9-3 Aero Sc ttid
    The Red Rocketeer

  3. #23
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Hej Lerne! Jag förutsätter att turbon är kvar,den ska på sen när besiktningen är genomförd.... Vi kan ta det när jag kommer hem från THAI. Kommer hem 1 februari.Och ja,kjolarna kommer sitta kvar,renoverade den ena förra vintern.

    Blir en liten bilduppdatering också:
    Utan fjäderben...



    Fjäderbenet med Koni och HR,får vila ett tag till innan det återmonteras:



    I veckan blir det sista gjort så jag får provköra och kolla att allt funkar praktiskt,ska göra en avgastest också för och se hur programmet funkar med denna hårdvaran,bör inte vara nåt problem men man vet aldrig?

    /M
    Akta skinnet!

  4. #24
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    3 453
    Japp, vi tar det när du kommer hem Det där med ratten förresten....jag ringde ju upp en "teknisk ansvarig" på sbp innan jag satte i det för att försäkra mig om att det gick bra att komma igenom utan airbag. Svaret blev "ja, det är ju inget som man kan prova ändå om det funkar som det ska, blir lite väl dyrt att göra det......"

    Snacka om skilda världar på stationerna, jag vet ett ställe där de är grymt bra, och t.o.m tvingar ägaren att sätta i säkring nr.5 före den obligatoriska provturen Man bjuder gärna på ett leende så...

    MVH Lerne
    MVH Lerne #1079
    og900 Aero
    9-5 Vector SC

  5. #25
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Jo den där ratthistorien.... Jag kan ha MOMO-ratten på plats men det måste finnas ett intyg på att den är godkänd att sitta i en bil (!?),sen måste det finnas ett likadant på rattnavet...

    Den där besiktnings-stationen du känner till är värd ett besök! Jag kommer ALDRIG besikta Silversaaben på Gorland igen,det är säkert!

    /M
    Akta skinnet!

  6. #26
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Nu har det varit några minuter i garaget igen,ca 30 minuter an jagvara på plats innan jg var tvgn att åka och jobba igen.

    Började demontera ratten:
    Före


    Sen en bild efter demontering,eftr lite letande hittade jag original "snurr-ring"(?) Lerne hade kapslat in den så fint,(tackar!)"bara" att börja montera original,slapp man hitta på nåt för att tutan ska funka!




    Sen finns det också ett paket i garaget,kan bli nåtefter besiktning....



    Imorgon är det sista skruvandet sen jvlar!

    /M
    Akta skinnet!

  7. #27
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Stora Levene
    Inlägg
    566
    Medlem#
    5497
    lycka till med besiktningen, vilket slit!

    snyggt paket det där, klart det ska på

  8. #28
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Nu har bilen varit inne på "komponentkontroll" hos Saab här i Visby,dom hade inget att anmärka på förutom lambdavärdet... 1,031...

    Kan ju vara ett läckage förståss men? För övrigt så funkar det med samma styrprogram som jag haft tidigare,magnetventieln är urkopplad men man skjuter tryckslangar ändå..Ska dra åt det lite till kanske.

    Nu ska jag till Thailand i 2 veckor sen hoppas jag att det ligger en avi på hallgolvet när jag kommer hem,nämligen så jag kan hämta ut intyget mot en femhundring!

    Uppdaterar er så fort jag vet mer.

    Mvh Magnus
    Akta skinnet!

  9. #29
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Gött!

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  10. #30
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Stora Levene
    Inlägg
    566
    Medlem#
    5497
    nice

    gratulerar!

  11. #31
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    3 453


    MVH Lerne
    MVH Lerne #1079
    og900 Aero
    9-5 Vector SC

  12. #32
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    618
    Ja det måste kännas bra för dig
    9000 2,3T "aero" -97, 900 Aero -87, 900 Aero clon -84, 900 T16 -91, 900i -90, V4 cab -79, 9-5 2,0 Biopower -07

  13. #33
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 738
    Vilket slit, hoppas belöningen kommer snart och att du kan blicka fram till en
    härlig bilsäsong


    Mvh

  14. #34
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Sitter i Thai och myser just nu,tanker pa bilen nan gang emmelanat.
    Har ett sug av att ta tag i den nar jag kommer hem. Men daremot angrar jag inte att jag akte hit! trots att man kan kopa bildelar for pengarna.

    HOppas fortfarande pa att intyget fran Saab ligger i brevhogen hemma!

    Mvh Magnus
    Akta skinnet!

  15. #35
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Nu är man hemkommen från varmare land.

    Nåt intyg låg däremot INTE i brevlådan! Hörde mig för på Saab idag,dom hade skickat det direkt efter dom var klara,idag ringde killen jag har kontakt med till huvudkontoret.
    Där har ingen sett nåt papper (!),dom kunde leta i en annan brevhög också men det kunde ta en stund!!

    Tråkigt om originalpapperet försvunnit för nån kopia är inte tagen av varken mig eller Saab verkstan här i stan,det är lätt att vara efterklok!

    Nån annan som har erfarenhet av papperexercis med Saab sverige? Lär jag få vänta?

    /Magnus
    Akta skinnet!

  16. #36
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Bilen har varit inne på Saab igen,papperen hade kommit bort! Som tur är så har jag god hjälp av David på Bilhuset i Visby,(tack så mycket!).

    Samtidigt så är det en Gtbb 30 på väg hem (hoppas jag,Lerne..är den det?)

    Sen är det F28 dags för mig med,ingen affär är dock klar med en sån...

    /M
    Akta skinnet!

  17. #37
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    3 453
    Citat Ursprungligen postat av lillen 761
    Bilen har varit inne på Saab igen,papperen hade kommit bort! Som tur är så har jag god hjälp av David på Bilhuset i Visby,(tack så mycket!).

    Samtidigt så är det en Gtbb 30 på väg hem (hoppas jag,Lerne..är den det?)

    Sen är det F28 dags för mig med,ingen affär är dock klar med en sån...

    /M
    Japp den är på väg

    MVH Lerne
    MVH Lerne #1079
    og900 Aero
    9-5 Vector SC

  18. #38
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Citat Ursprungligen postat av lillen 761
    Bilen har varit inne på Saab igen,papperen hade kommit bort! Som tur är så har jag god hjälp av David på Bilhuset i Visby,(tack så mycket!).

    Samtidigt så är det en Gtbb 30 på väg hem (hoppas jag,Lerne..är den det?)

    Sen är det F28 dags för mig med,ingen affär är dock klar med en sån...

    /M
    F28, KALAS!!! lite driftsäkerhet då får vi ser mer av den i sommar, ska bli KUL!!!
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  19. #39
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Mer updates!
    Bilen har varit inne på Saab igen för kontroll,dom förra papperen försvann ju....

    Nu ska det förhoppningsvis gå fortare med exercisen.

    Affären med snurran är klar! Nu har Snurresprätt anlänt!



    F28 affären är inte 100% klar men försöker få tag i nån som kan hämta den för mig,OM jag inte hämtar den själv vill säga,blir typ samma pris som frakten.

    More to come!

    /Magnus
    Akta skinnet!

  20. #40
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Mer saker har hänt,nu är F28:an inhandlad! Ligger ännu i stockholm men kommer hem till ön på onsdag.

    Angående papper från saab så har en kille lagt ner lite själ i arbetet,eller 2 killar rättare sagt. David på bilhuset i Visby och ?? på saab sverige,trollhättan förmodligen. Intyget ska ramla in vilken dag som helst och tydligen har ett samtal förts mellan Saab och besiktningsmannen i vby,vad som är sagt vet jag inte men väntar med spänning att få höra!

    Om det hjälper eller stjälper återstår att se men jag är mycket glad över att besiktningsansvarige blir ifrågasatt! Kommer det minsta motgång från mannen ifråga igen då ska jag säga honom saker som är barnförbjudna sen åker jag nån annastans i sverige och besiktigar!!

    Nytt program till boxen är också fixat,beställer det förmodligen nästa vecka...

    Tyvärr ingen bild men det kommer när skruvandet är igång.

    /Magnus
    Akta skinnet!

Liknande ämnen

  1. Silversaaben. Såld!
    Av lillen 761 i forum Projekt
    Svar: 236
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 01:32
  2. E85 Regbesikta
    Av Beldia i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 09:05
  3. USA positionsljus - Inkoppling. Avklarat.
    Av -Rickard- i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-22, 17:25
  4. Avklarat projekt: EDU i og900
    Av bollman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 21:17
  5. [LÖST] Hjälp med skambud på inlösen! NG900 -94
    Av VoidMain i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 00:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •