Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: bilnycklar

bilnycklar

kan man beställa via saabhandlare eller låsmed nya nycklar till min saab 9-5 2002 tappat ena och hittar inte reserven eller dyrka med stålband mellan fönsterlisten

Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Hej!

Jag tror att man typ kan gå till SAAB ANA här i Trollhättan och uppge reg. numret och så fixar dom fram det.

Vet att en polare som hade en gammal 240 gick till Volvo Brandt och gjorde så.

Hoppas att det löser sig.

M.V.H Jörgen

Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Försök hitta reserv nyckeln.........,går att beställa en ny på Saab men det löser ju inte problemet med att larma av och starta din bil....kodad !!

Mvh RCM
    Bygger Corsaab b204 t

Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Nyckeln är inget problem eftersom den kan beställas på regnummer alt chassinummer.

Men om du har tappat larmdosan och inte har en extra så ställer detta till problem. Eftersom man codar av dessa när man gör en ny. Så enligt Saab när jag tappade min så om jag inte hade haft en extra larmdosa så hade jag behöft fixa nytt larm. Men jag har iofs en ng900 då inte larmdosa och nyckel är i ett. Så detta kanske inte är så revelant för din bil.

/Mvh
    Kör: Saab 900 Talladega -97 MapTun Individual 574Hk/710Nm i motorn, 516,6 på hjulen! E85 Sommaren 2009 uppskattningsvis 650hk+
    Garaget

Helt original
    Reg.datum
    jan 2003

Re: bilnycklar

Citat Ursprungligen postat av kinnu
    kan man beställa via saabhandlare eller låsmed nya nycklar till min saab 9-5 2002 tappat ena och hittar inte reserven eller dyrka med stålband mellan fönsterlisten
    Hejsan!

Det är bara att beställa en nyckel på Saab... Låsa upp bilen och bogsera den till närmsta saabverskad och programera in transpondern så att den går att starta..

Saknar du båda nycklarna är det en smart idé att beställa 2 nya nycklar direkt så att du slipper detta problem i framtiden...

Dyrka upp den är i det närmsta omöjligt då dessa bilar är otroligt stöldsäkra, tror inte att det går alls faktiskt..

Mvh Patrik
    Kör 9-3 Aero SC V6 wiiieee http://www.garaget.org/?car=157483
    " I didn´t mean to kill anybody. I just shoot him in the head. Him dying was between him and God" Citat av R.L Burnside

Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003

Citat Ursprungligen postat av Patrik 226
    Citat Ursprungligen postat av kinnu
    Hejsan!

Det är bara att beställa en nyckel på Saab... Låsa upp bilen och bogsera den till närmsta saabverskad och programera in transpondern så att den går att starta..

Saknar du båda nycklarna är det en smart idé att beställa 2 nya nycklar direkt så att du slipper detta problem i framtiden...

Dyrka upp den är i det närmsta omöjligt då dessa bilar är otroligt stöldsäkra, tror inte att det går alls faktiskt..

Mvh Patrik
    Hur får du in de NYA nycklarna utan att ha nån gammal kvar till bilen då ??

(Programmeringen alltså)
    Hinner inte med allt.....

Citat Ursprungligen postat av fredde1

(Programmeringen alltså)
    Hej

Det går att gifta in helt nya larmdosor till Saab orginal larm,
    Detta gjordes på min bil då ägaren endast lämnde med en nyckel med larmdosa, för att säkerställa att killen inte hadde en kvar hemma och tänkte "hämta" bilen gjorde jag detta på Saab

Mvh

Helt original
    Reg.datum
    sep 2003

Citat Ursprungligen postat av SaabKillen
    Citat Ursprungligen postat av fredde1

(Programmeringen alltså)
    Hej

Det går att gifta in helt nya larmdosor till Saab orginal larm,
    Detta gjordes på min bil då ägaren endast lämnde med en nyckel med larmdosa, för att säkerställa att killen inte hadde en kvar hemma och tänkte "hämta" bilen gjorde jag detta på Saab

Mvh
    Jovisst, men problemet är när man inte har någon fungerande nyckel, då blir det dyrt.

Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Om man vänder på det då. Kan man beställa en låskolv som passar den nykel man har? (Så man slipper byta alla låsen.)

Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Medlem#
    3020
    Citat Ursprungligen postat av Caffe
    Om man vänder på det då. Kan man beställa en låskolv som passar den nykel man har? (Så man slipper byta alla låsen.)
    Japp
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Som några skrivet innan så behöver du byta TWICE (styrdonet som har hand om bla. larm) om du saknar en ingift nyckel.
    Man lär så länge man lever.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •