kan man beställa via saabhandlare eller låsmed nya nycklar till min saab 9-5 2002 tappat ena och hittar inte reserven eller dyrka med stålband mellan fönsterlisten
kan man beställa via saabhandlare eller låsmed nya nycklar till min saab 9-5 2002 tappat ena och hittar inte reserven eller dyrka med stålband mellan fönsterlisten
Hej!
Jag tror att man typ kan gå till SAAB ANA här i Trollhättan och uppge reg. numret och så fixar dom fram det.
Vet att en polare som hade en gammal 240 gick till Volvo Brandt och gjorde så.
Hoppas att det löser sig.
M.V.H Jörgen
Försök hitta reserv nyckeln.........,går att beställa en ny på Saab men det löser ju inte problemet med att larma av och starta din bil....kodad !!
Mvh RCM
Bygger Corsaab b204 t
Nyckeln är inget problem eftersom den kan beställas på regnummer alt chassinummer.
Men om du har tappat larmdosan och inte har en extra så ställer detta till problem. Eftersom man codar av dessa när man gör en ny. Så enligt Saab när jag tappade min så om jag inte hade haft en extra larmdosa så hade jag behöft fixa nytt larm. Men jag har iofs en ng900 då inte larmdosa och nyckel är i ett. Så detta kanske inte är så revelant för din bil.
/Mvh
Kör: Saab 900 Talladega -97 MapTun Individual 574Hk/710Nm i motorn, 516,6 på hjulen! E85 Sommaren 2009 uppskattningsvis 650hk+
Garaget
Hejsan!Ursprungligen postat av kinnu
Det är bara att beställa en nyckel på Saab... Låsa upp bilen och bogsera den till närmsta saabverskad och programera in transpondern så att den går att starta..
Saknar du båda nycklarna är det en smart idé att beställa 2 nya nycklar direkt så att du slipper detta problem i framtiden...
Dyrka upp den är i det närmsta omöjligt då dessa bilar är otroligt stöldsäkra, tror inte att det går alls faktiskt..
Mvh Patrik
Kör 9-3 Aero SC V6 wiiieee http://www.garaget.org/?car=157483
" I didn´t mean to kill anybody. I just shoot him in the head. Him dying was between him and God" Citat av R.L Burnside
Hur får du in de NYA nycklarna utan att ha nån gammal kvar till bilen då ??Ursprungligen postat av Patrik 226
(Programmeringen alltså)
Hinner inte med allt.....
HejUrsprungligen postat av fredde1
Det går att gifta in helt nya larmdosor till Saab orginal larm,
Detta gjordes på min bil då ägaren endast lämnde med en nyckel med larmdosa, för att säkerställa att killen inte hadde en kvar hemma och tänkte "hämta" bilen gjorde jag detta på Saab
Mvh
Jovisst, men problemet är när man inte har någon fungerande nyckel, då blir det dyrt.Ursprungligen postat av SaabKillen
Om man vänder på det då. Kan man beställa en låskolv som passar den nykel man har? (Så man slipper byta alla låsen.)
JappUrsprungligen postat av Caffe
Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
2 st og900 cab
Som några skrivet innan så behöver du byta TWICE (styrdonet som har hand om bla. larm) om du saknar en ingift nyckel.
Man lär så länge man lever.