Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ny låda lr Renovera.!? Passar Viggen Låda på Aero..?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    83

    Ny låda lr Renovera.!? Passar Viggen Låda på Aero..?

    Tja.!
    Passar Viggen Låda på Aero.?

    Fick tillbaka min 9-3 01*a Aero idag av Holmgrens.! Dem säger att det är glapp i mitt mässingslager i lådan.! Funderar nu på om man ska byta lager, synkringar å skicka dit det igen lr om man ska fixa en beg låda.?

    tips på bra företag som renoverar växellådor i Södra Sverige.! Hellst Runt Halmstads trakten.?

    Den har skrapat lite ibland då man växlat..:/ Inte kört speciellt snällt så. Antar de är synkringarna..! Även tänkt kasta dit en viggen koppling då de är nere.!

    Pris på Byte av mässingslager.? fattar inte riktigt va dem menar med vilket de är, finns de mer än ett..!? Är inte speciellt insatt i växellådor heller så..! Det glappade väsnter drivaxel vid lådan kan jag tillägga

    Mvh Jocke
    9-3 Aero Coupé "Twinpipe"

    http://www.garaget.org/?car=32456

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 260
    Inte för att jag är superinsatt i växellådor, men jag kan nästan garantera att en beg låda kommer att bli billigare än en renovering om du inte har bra kontakter ..

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 246
    Mässingslager måste vara lagren till diffhjulen.
    Kostar till 9000 långlåda ca 110kr/st (behövs 4st) på Saab och det borde inte vara någon större skillnad till 9-3.

    Utöver detta behövs en servicesats med lager och monteringsprylar för ca 1000kr.
    Synkringar har jag inget riktigt pris på men till långlådan 9000 ligger dom på ca 350-450kr/st

    Den stora kostnaden är antagligen jobbet förutsatt att det inte dyker upp någon överraskning när lådan öppnas.

    Renovera eller köpa beggat ?
    Slutsumman brukar bli ungefär densamma..
    Om man litar på sin renoverar och kan undvara bilen en tid kan det vara ett bra alternativ.
    För den som är beroende av bilen kanske en beggad låda med garanti från skroten är ett bra alternativ .. Gamla lådan kan ju alltid renoveras och säljas eller sparas i väntan på nästa haveri.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    83
    Okej.. Där ser man.!

    Tack så mycket för svaren.! Får köra ett tag till.. bara hålla lite koll på lådan så den inte börjar läcka som dem sa på Holmgrens bil..!

    Bara börja leta pris på Renovering lr Beg lådor.!
    9-3 Aero Coupé "Twinpipe"

    http://www.garaget.org/?car=32456

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Kristinehamn
    Inlägg
    87

    Re: Ny låda lr Renovera.!? Passar Viggen Låda på Aero..?

    Ger dig en länk till ett företag du kan höra med om du vill, ligger iof i Värmland så kanske är för långt bort?

    Enligt hemsidan så tar de runt 6500:- +moms för renovering av låda till saab 9000, så bör väl ligga omkring det till din 9-3 oxå.

    www.olmes.se





    Citat Ursprungligen postat av kylspray
    Tja.!
    Passar Viggen Låda på Aero.?

    Fick tillbaka min 9-3 01*a Aero idag av Holmgrens.! Dem säger att det är glapp i mitt mässingslager i lådan.! Funderar nu på om man ska byta lager, synkringar å skicka dit det igen lr om man ska fixa en beg låda.?

    tips på bra företag som renoverar växellådor i Södra Sverige.! Hellst Runt Halmstads trakten.?

    Den har skrapat lite ibland då man växlat..:/ Inte kört speciellt snällt så. Antar de är synkringarna..! Även tänkt kasta dit en viggen koppling då de är nere.!

    Pris på Byte av mässingslager.? fattar inte riktigt va dem menar med vilket de är, finns de mer än ett..!? Är inte speciellt insatt i växellådor heller så..! Det glappade väsnter drivaxel vid lådan kan jag tillägga

    Mvh Jocke
    Saab 9-5 Aero -00
    V70 Greyline -99
    Pappa till tvillingar

Liknande ämnen

  1. Passar 9000 2.0t aut. låda på 2.3T Aero motor ?
    Av Epzzky i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 23:02
  2. Hur renovera manuell 9-5 låda 1999?
    Av NanoSpeed i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 09:44
  3. Renovera låda...byta...?
    Av poppo i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 17:20
  4. Pris på Viggen låda och passar den 900 NG 96:a
    Av SuperFaCeR i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-09-22, 09:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •