Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Centrallås nyckeln trasig, Oljud när stereon sätts på?

  1. #1

    Centrallås nyckeln trasig, Oljud när stereon sätts på?

    Hej!
    Jag har en 9000 CSE 95.
    Centrallåsnyckeln håller på att paja. Knappen för att öppna och låsa har skärts upp lite och man får trycka in nageln för att låsa upp och låsa bilen... Igår gick det inte ens att låsa upp. Hur får man tag på ny nyckel/fixar sin gamla och vad kostar det?

    Sen så undrar jag varför det blir ett sjukt störande pipit ljud varje gång jag sätter på stereon? Har förre ägaren kopplat fel eller är det högtalaren som är trasig?
    Kör en Saab 9000 CSE 2,3t. 95:a 250 hk.
    Bilder på:
    http://www.garaget.org/?car=39895

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    463

    Re: Centrallås nyckeln trasig, Oljud när stereon sätts på?

    Citat Ursprungligen postat av Conigol
    Hej!
    Jag har en 9000 CSE 95.
    Centrallåsnyckeln håller på att paja. Knappen för att öppna och låsa har skärts upp lite och man får trycka in nageln för att låsa upp och låsa bilen... Igår gick det inte ens att låsa upp. Hur får man tag på ny nyckel/fixar sin gamla och vad kostar det?

    Sen så undrar jag varför det blir ett sjukt störande pipit ljud varje gång jag sätter på stereon? Har förre ägaren kopplat fel eller är det högtalaren som är trasig?
    Har du en sådan svart dosa, med separat bage öppnings knapp och en till c-låset? Du kan ju beställa ny nyckel på SAAB, tror den kostade runt 200 kr (någon här på forumet som beställde). Dosa kostar något mer, dessutom skall den kodas om.. Räkna med 1 000 kr för 1 st nykel samt dosa och omkodningen...
    SAAB 9-3 Aero -01

  3. #3

    Re: Centrallås nyckeln trasig, Oljud när stereon sätts på?

    Citat Ursprungligen postat av Kozmo
    Citat Ursprungligen postat av Conigol
    Hej!
    Jag har en 9000 CSE 95.
    Centrallåsnyckeln håller på att paja. Knappen för att öppna och låsa har skärts upp lite och man får trycka in nageln för att låsa upp och låsa bilen... Igår gick det inte ens att låsa upp. Hur får man tag på ny nyckel/fixar sin gamla och vad kostar det?

    Sen så undrar jag varför det blir ett sjukt störande pipit ljud varje gång jag sätter på stereon? Har förre ägaren kopplat fel eller är det högtalaren som är trasig?
    Har du en sådan svart dosa, med separat bage öppnings knapp och en till c-låset? Du kan ju beställa ny nyckel på SAAB, tror den kostade runt 200 kr (någon här på forumet som beställde). Dosa kostar något mer, dessutom skall den kodas om.. Räkna med 1 000 kr för 1 st nykel samt dosa och omkodningen...
    Oj, då... Ja, det är en dosa med separate för bagage och för C-lås...
    De värsta är att det inte går att starta bilen utan att öppna på det sättet. Öppnar jag med nyckeln så går det inte starta bilen och alarmet går igång. Märkte det igår
    Kör en Saab 9000 CSE 2,3t. 95:a 250 hk.
    Bilder på:
    http://www.garaget.org/?car=39895

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    463
    Japp, så är det Startspärren går igång också.. Blir rätt svårt att starta utan dosa
    SAAB 9-3 Aero -01

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    756
    angående stereon så har vissa stereos för sej att dom ska pipa när dom startas och vissa när dom stängs av.. så det är nog inget att oroa sej för..
    9000 cd - 90 ---> såld... 9000 cse ltt -94 ---> krockad... 9000 cse v6 - 95 -----> Såld... Saab 9-3 Cab -99 ---> Såld..... Kör ---> Saab 9-5 2.3t -03 :

  6. #6

    Re: Centrallås nyckeln trasig, Oljud när stereon sätts på?

    Citat Ursprungligen postat av Conigol
    Hej!
    Jag har en 9000 CSE 95.
    Centrallåsnyckeln håller på att paja. Knappen för att öppna och låsa har skärts upp lite och man får trycka in nageln för att låsa upp och låsa bilen... Igår gick det inte ens att låsa upp. Hur får man tag på ny nyckel/fixar sin gamla och vad kostar det?
    Vill minnas att jag köpte lösa knappar rätt billigt på Saab till min! Du kan alltså köpa bara själva gummigrejerna. Kolla upp det innan du beställer ny dosa. Det kostar rätt mkt (1000kr +) och du blir av med bilen en dag när dom kodar om nya dosan på Saab..
    - Judge Not! Lest ye be Judged Yourself!

    Saab 9000cse -95 2.3 Ltt

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    463
    HAHA! Fy... så det kan gå.. Skulle ut och åka med min kärra idag, wiiipss.. Så funkar inte dosan Gummi knappen för c-låset hade gett sig.. Fick öppna och vända på gummit sen fungerade det igen...
    SAAB 9-3 Aero -01

Liknande ämnen

  1. Stereon går plötsligt att starta med nyckeln ur?!
    Av maysula2 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 00:35
  2. US uppgrad.satts för 9-3/9-5 som är svåra att få ut 5ans vxl
    Av kesr i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 14:01
  3. Sänknings satts till 99:a Vart?
    Av LillTjejen i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 23:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •