Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Cd-växlare 9-3 ss

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    72

    Cd-växlare 9-3 ss

    Undrar om det är fler än jag som har problem med sin cd växlare i 03:ans ss? Har en tendens att börja hacka de första låtarna på skivorna. Givetvis har jag testat att sätta i nya skivor men felet kvarstår. Felet är inte ständigt utan kan helt plötsligt komma några minuter för att sedan fungera kannon igen. Växlaren är CDX-6 och jag har SS2 i bilen. Någon mer än jag som har detta problem

    Mvh Fille!
    <---9.3 ss Aero--->

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    karlshamn
    Inlägg
    236
    hade med det i min innan en -03 med stora stereon. men en skiva satt även fast i denna så den blev ivägskickad på rep. (garanti då den är nyköpt) och efter denna rep. så hackar det inget mer.

    dock hackade det inte alltid i början av skivorna utan lite när det ville..

    känns som en rengöring av enheten ska lösa ditt problem, brukar vara det på hemma cd-spelare

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280
    Växlaren i min SS funkade aldrig om det var under 10 grader ute, när man kört bilen en bra stund och fått upp värme i kupen funkade det hjälpligt..

    På sommaren dock hackade inte en skiva.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    72
    Kan också uppleva att det hackar mer när det är kallt ute. Kan inte komma ihåg att det hackade något i somras faktiskt. Något råd på vad man kan göra själv? Rengöra sa du?
    <---9.3 ss Aero--->

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    311
    Medlem#
    6073
    jag sticker väll in och säger att min aldrig strulat.
    Jag har "slot in" 6cd varianten.

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327
    Fick min växlare i förra SS:en utbytt för att de inte kunde läsa skivor samt inte kunde mata ut eller byta skiva när den spelat under längre tider. ibland även när den gått kortare stunder. Tror det hade att göra med att man spelar brända skivor och däribland kan det vara olika kvalitet på dem som gör att spelaren går mer eller mindre varm.

    Även växlaren i min nuvarande har börjat strula genom att inte vilja mata ut eller byta skivor, dock har den aldrig haft problem med att läsa skivor. Har inte kommit fram till i vilka sammanhang den lägger av ännu då det endast hänt ett fåtal gånger.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    6

    Får inte mina skivor ur växlaren 9-3 SS

    Hej

    Något förslag på lösning på hur jag skall få ut mina skivor som fastnat i växlaren? Har tre skivor i - ingen går att spela, ingen går att få ut och ingen fler skiva går att stoppa in...

    Hjälp!

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    72
    Kan tilläga att jag idag märkte att det går att spela skivorna utmärkt vare sig det är varmt eller kallt när jag står stilla och inte kör med bilen. Men när jag sedan börjar köra så kommer laggandet igång igen. Retfullt som inget annat!
    <---9.3 ss Aero--->

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    72

    Re: Får inte mina skivor ur växlaren 9-3 SS

    Citat Ursprungligen postat av KGZ
    Hej

    Något förslag på lösning på hur jag skall få ut mina skivor som fastnat i växlaren? Har tre skivor i - ingen går att spela, ingen går att få ut och ingen fler skiva går att stoppa in...

    Hjälp!
    Tror inte det finns något sätt att få ut dem på utan att plocka isär växlaren eller dylikt...
    <---9.3 ss Aero--->

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Thn
    Inlägg
    27
    I min Vector -04 med CDX-växlaren i panelen beter det sig enl. nedan.

    Runt 0° och kallstart : Alla skivor hackar lite slumpmässigt för minsta lilla brunnslock man råkar passera. Bara om man kör på FULLSTÄNDIGT slät vag så fungerar den utan att hacka. Detta gäller både brända och nyinköpta "riktiga" CD-skivor


    När värmen börjar komma upp i kupén så fungerar allt klanderfritt.
    Vilket även den gamla Clarion-växlaren i min 2.0T NG900 -97 gjorde oberoende av temperatur - nästan 10 år gammal och med många brända skivor bakom sig...
    OG900 och NG9-3 ==> roligare än tvärtom...
    9-3 SC Vector -08
    9-3 Aero Cab -04
    900 T8 -86

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    72
    Citat Ursprungligen postat av LillPer
    I min Vector -04 med CDX-växlaren i panelen beter det sig enl. nedan.

    Runt 0° och kallstart : Alla skivor hackar lite slumpmässigt för minsta lilla brunnslock man råkar passera. Bara om man kör på FULLSTÄNDIGT slät vag så fungerar den utan att hacka. Detta gäller både brända och nyinköpta "riktiga" CD-skivor


    När värmen börjar komma upp i kupén så fungerar allt klanderfritt.
    Vilket även den gamla Clarion-växlaren i min 2.0T NG900 -97 gjorde oberoende av temperatur - nästan 10 år gammal och med många brända skivor bakom sig...

    Har Precis samma problem som du. Växlaren blir mycket känsligare för vibrationer vid kallare temperaturer. Konstigt....
    <---9.3 ss Aero--->

Liknande ämnen

  1. CD-växlare 9-5
    Av Timez i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 01:19
  2. växlare
    Av djupfeldt68 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 18:52
  3. CD-Växlare 9-3ss
    Av Voret i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 16:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •