Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Placering av slutsteg i 9000 CSE-97...

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    149

    Placering av slutsteg i 9000 CSE-97...

    Tänkte alltså införskaffa ett slutsteg för mer kräm i ljudet, tillsammans med ny bilstereo (har redan uppgraderat högtalarna), och tanken är att A) skaffa ett 2-kanals enbart till framsystemet, eller B) ett 4-kanals till båda bak och fram (har ingen baslåda eller dyl.).

    Om jag skaffar ett 2-kanals: 1) finns det utrymme för ett steg bakom handskfacket??? 2) sitter med största sannorlikhet inget steg under stolen på passagerarsidan fram på min bil, så kanske där vore ett annat möjligt ställe??

    Om jag skaffar ett 4-kanals: var i bagagutrymmet sätter jag det om jag vill behålla reservdäcket, och inte vill riskera bränna det vid semesterpackning eller råka dra ur kablar vid ex. transport till tippen med skräp.

    Ni med 9000 - var har ni satt era steg???

    Vore mycket tacksam för svar!

    /Jonas

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768
    Hej!

    Jag tror att MrCba har en bra lösning på ditt problem.


    Mvh jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    149
    Ja, fast ett sådant fint bygge hade jag inte tänkt ge mig in på

    Ser väldigt fint ut dock! 5-6½" i dörren hade inte varit fel heller...

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768
    Citat Ursprungligen postat av jontebus
    Ja, fast ett sådant fint bygge hade jag inte tänkt ge mig in på

    Ser väldigt fint ut dock! 5-6½" i dörren hade inte varit fel heller...

    Tänkte mest på hans placering av slutsteget. Där han har det ligger det inte i vägen.


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    149
    Helt rätt, dessutom har han det ju "inbyggt" så man ändå kan placera saker ovanpå förhöjningen. Frågan är bara hur väl ett steg kan "vara i fred" utan en sån inbyggnad. Vill ju inte ha förstörda anslutningar o.s.v p.g.a en oförsiktigt inlagd barnvagn eller så...

    Ingen som kan berätta/visa bilder på vart de har sitt slutsteg? D.v.s inte de som har värstinghögtalarna i bilen - utan de som mest varit ute efter en förhöjning av ljudet...

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957
    Citat Ursprungligen postat av MrLila

    Tänkte mest på hans placering av slutsteget. Där han har det ligger det inte i vägen.


    Mvh Jonas
    Det är dock en liten sanning med modifikation.
    Är inte helt nöjd med den monteringen då jag tycker att lådan bygger upp lite för mycket. Är ryggstödet uppfällt så är det inget problem men fäller man sätet så tycker jag att den bygger upp lite för mycket. Men har man Aero stolarna spelar det ju ingen roll då ryggstödet ändå inte går att få ner ordentligt.

    Har vissa planer på att försöka hinna bygga om innan sommaren.
    Då blir det en bas och ett steg på varsin sida.
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957
    Citat Ursprungligen postat av jontebus
    Helt rätt, dessutom har han det ju "inbyggt" så man ändå kan placera saker ovanpå förhöjningen. Frågan är bara hur väl ett steg kan "vara i fred" utan en sån inbyggnad. Vill ju inte ha förstörda anslutningar o.s.v p.g.a en oförsiktigt inlagd barnvagn eller så...

    Ingen som kan berätta/visa bilder på vart de har sitt slutsteg? D.v.s inte de som har värstinghögtalarna i bilen - utan de som mest varit ute efter en förhöjning av ljudet...
    Tyvärr är det nog så att det inte får "vara i fred" alls om du inte bygger in det.
    Men det är ju en ganska enkel konstruktion. Tar inte så lång tid att kapa till några sidor och ett lock.
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Citat Ursprungligen postat av jontebus
    Helt rätt, dessutom har han det ju "inbyggt" så man ändå kan placera saker ovanpå förhöjningen. Frågan är bara hur väl ett steg kan "vara i fred" utan en sån inbyggnad. Vill ju inte ha förstörda anslutningar o.s.v p.g.a en oförsiktigt inlagd barnvagn eller så...

    Ingen som kan berätta/visa bilder på vart de har sitt slutsteg? D.v.s inte de som har värstinghögtalarna i bilen - utan de som mest varit ute efter en förhöjning av ljudet...
    Hade ett stort 4-kanals Alpine V-12 steg fastskruvat på undersidan locket till reservhjuls-utrymmet i min -96´a 9000. Kablarna drog jag ut framåt under baksätet och det funkade kalas att ha det där. Finns runt 6-7centimeter mellanrum mellan lock och reservhjul.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    149
    Snacka vi nödreservhjul eller ett "vanligt"? Eller fanns inte det alternativet för 10 år sedan? Har själv ett nödreserv nämligen... Tror också det är det bästa alternativet efter mycket letande, 6-7 cm säger du. Tackar!

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    283
    Ja reservhjulsluckan är perfekt. Har tre slutsteg och ett aktivt delningsfilter där.
    Webmaster Svenska Saabklubben
    Saab 96 TT -62, Saab 9-5 kombi -99, Saabo -67 (nr 356)

  11. #11
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346
    Gör som jag, fimpa reservhjulet och stoppa ner en flaska punkteringsspray.
    Bilen blir något lättare i gumpen dessutom.
    All makt åt Thengil!

Liknande ämnen

  1. Placering av slutsteg i 9-5 kombi?
    Av WipeClean i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-13, 17:45
  2. Placering av slutsteg 9000 98á
    Av roblof i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-04-26, 23:46
  3. Placering av slutsteg?
    Av WipeClean i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-02-04, 13:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •