Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 37 av 37

Ämne: 9000 2,3T

  1. #21
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    888
    Jasså din gamla get, du har startat en projekttråd här också... ja ser väl som vanligt bra ut förutom fuskpoleringen av ventilkåpan, du har juh missat 10% av den
    http://www.garaget.org/backhead
    Saab 9000 Talladega, Saab 9-3 SS Aero

  2. #22
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 651
    Citat Ursprungligen postat av backhead
    Jasså din gamla get, du har startat en projekttråd här också... ja ser väl som vanligt bra ut förutom fuskpoleringen av ventilkåpan, du har juh missat 10% av den
    Japp den ligger här med

    Jo jag vet att det är 10% missar. Men det får fanimig vara det. Så noga är det inte

  3. #23
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 651
    Var och städade lite i garaget idag och sen var jag tvungen och sätta dit tryckröret igen för att se om det blir bra .

    Polerat ventilkåpa, tryckrör, motorfäste








    God Jul !

    Mvh Marcus

  4. #24
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Stora Levene
    Inlägg
    566
    Medlem#
    5497
    känns som allt kommer vara polerat under huven på din till våren

    men det är ju en bra sak haha

    God Jul på dig med !

  5. #25
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    enköping
    Inlägg
    493
    Medlem#
    12744
    real nice ska själv ge mig på samma sak vad det lider
    9-5 2.0t 08 biopower

  6. #26
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 651
    Citat Ursprungligen postat av aero_mange
    real nice ska själv ge mig på samma sak vad det lider
    Tack så mycket

  7. #27
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 651
    Så nu sitter det nya delar på plats. Kamkedja, glidskenor, spännare, drev. Balanskedjan är bortplockad !








    //Marcus

  8. #28
    Steg 1 Mokko Js avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Forsa (Hudiksvall)
    Inlägg
    1 330
    Medlem#
    10610
    Jag hoppas att du har snurrat på motorn efter att du har hängt på kedjan, annars så stämmer nog inte markeringarna så värst bra, men du har nog bara snurrat på motorn
    Börjar se riktigt fint ut under huven din nu
    SAAB 9000cc 1987 B234L Trionic 5.5

  9. #29
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 651
    Citat Ursprungligen postat av Mokko J
    Jag hoppas att du har snurrat på motorn efter att du har hängt på kedjan, annars så stämmer nog inte markeringarna så värst bra, men du har nog bara snurrat på motorn
    Börjar se riktigt fint ut under huven din nu
    Japp har snurrat motorn för att kolla så att det funkade som det skulle. Innan dess så låg markeringen bra

    Tack så mycket. Ska fortsätta polera efter att jag fått på ventilkåpan och det

    //Marcus

  10. #30
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 651
    Liten uppdatering. Fick inga bra kort på det jag har gjort . Har polerat insugstoppen om man nu kan kalla den så . Och håller på och byta till lite andra slangar. Dom andra är spruckna efter alla år. Så hittade blå slang som jag slängde på, verkar bli bra iaf..



    Fler bilder kommer när jag bytt lite mer slangar, just nu är jag sjuk så orkar knappt resa mig till datorn

    Mvh Marcus

  11. #31
    Fy fan fattar inte att folk kan polera upp rör och saker så snyggt..
    Blir kul att se hur bilen blir när den e klar!
    Saab 9000 -91 2,3l Turbo

  12. #32
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Frövi
    Inlägg
    93
    Riktigt snyggt måste jag säga! Har själv gjort likadant, fast jag hade ner hela insuget och slipa ner det totalt.. Välldigt mycket jobb är det ju som sagt men snygt blir det!! Vad blir nästa steg på bilen nu då? Såg föresten på ena bilden att du plockade bort glidskenan som balanskedjan förut gick runt på??(den spännarn tryckte på) Funkar det bra? Jag lät nämligen den sitta kvar, och nu rasslar det lite svagt och har mina aningar att det är den... Ska kolla mera på det imorgon..

    Mvh/ Jonas
    Saab 9000 Aero
    Imola rääser!
    http://www.garaget.org/?car=45805

  13. #33
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 651
    Citat Ursprungligen postat av AeroJonas
    Riktigt snyggt måste jag säga! Har själv gjort likadant, fast jag hade ner hela insuget och slipa ner det totalt.. Välldigt mycket jobb är det ju som sagt men snygt blir det!! Vad blir nästa steg på bilen nu då? Såg föresten på ena bilden att du plockade bort glidskenan som balanskedjan förut gick runt på??(den spännarn tryckte på) Funkar det bra? Jag lät nämligen den sitta kvar, och nu rasslar det lite svagt och har mina aningar att det är den... Ska kolla mera på det imorgon..

    Mvh/ Jonas
    Hej

    Japp det funkar bra, jag tyckte det var bättre och ta bort den helt istället för att ha den lös i motorn. Inga missljud alls . Bilen startade så snällt !

    Som sagt så bytte jag kamkedjan med skenor och allting. Satte dit transmissionskåpan och allting runtomkring. Ställde ner bilen och startade bilen. Gick ju bra ett litet tag iaf. Sen sprack transmissionskåpan i toppen så det började rinna olja. Fråga mig inte hur det gick till men gjort är det iaf ! Så bara lossa allting igen ! Skönt och göra det 2ggr så man lär sig . Här är lite bilder på kåpan. Ni ser nog var den är sönder..



    Så bort med den och sätta dit en ny som jag hittade billigt här på STCS



    Skruva-skruva-skruva

    Massa packningsmassa blev det. Men tätt håller det iaf



    Den gamla turbon var slut. Det rasslade från den när jag startade bilen. Lagom roligt och åka på och byta den också. Men hittade en billig TB2531 som åkte på. Från en 9000 2,3ltt -95:a. Så nu sitter den också på plats. Dock inte startat bilen ännu men det kommer..



    Såhär står bilen just nu, ska sätta dit remmen och lite andra saker. Och sen ska jag göra lite småsaker vid turbon. Så det är en del kvar


    Håll till godo !

    Mvh Marcus

  14. #34
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 651
    Dags för en uppdatering av liket kanske ?

    Motorn ihop med remmen


    En till


    Här är en liten meningslös film som polaren spelade in. Första gången jag fick gasa lite med den efter att jag bytt kamkedja medmera. Så man var ju rätt sugen

    http://www.youtube.com/watch?v=eZ_XD2LvsDA

    Lite godsaker från speedparts



    Dom gamla bussningarna mår inte lika bra längre


    Polerat och lite powerflex.



    Nätgrill


    1,2bar peak. Sjunker till 1bar på högre varv. Originalsaker på


    3" downpipe



    Hittade också en svart Aeroinredning, fy f*n vilka säten det är !






    Armstödet ska kläs i svart skinn, när jag har tid








    Oooops, mycket bilder på inredningen. Men det är den värd

    Nyaste bilden på motorn, 26:e Maj


    Just nu letar jag ny låda, då min 2:a har försvunnit totalt. Och det skrapar och viner hela tiden. Funderar på om man ska slänga i en förstärkt från Jörgen eller nåt. Men det slutar bara med att man trimmar tills kolvarna ramlar ur . Nån som har en 9000 låda i närheten ?

    Mvh Marcus

  15. #35
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 115
    Medlem#
    5389
    Citat Ursprungligen postat av -= Marcus =-
    Men det slutar bara med att man trimmar tills kolvarna ramlar ur


  16. #36
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 651
    Så kan det gå




    Rostskydd för livet? Vem har sagt att olja inte är bra

  17. #37
    hehe shit happens Marcus

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •