Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: någon som glider med pioneer?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    brastad
    Inlägg
    120

    någon som glider med pioneer?

    tjenare! då går man i ljudköpartankar... saken är den att jag är inne på att köpa pioneer rätt igenom, altså 2st 12"(TS-W306DVC) basar som skall drivas utav ett 1-kanals monosteg (GM-7200M)! saken är den att jag är rätt att inte steget orkar driva dessa 2 basar ordentligt, snackade mee en kille idag som hade för sig att dessa vart regält tungdrivna? så frågan är om de är någon som själv åker med likande pionner basar och steg lr om man nu har åkt i någon bil med dessa prylar!? skulle de kunna vara ide att köpa detta och sedan om e nu skulle märkas att de e lite klent köpa en likadan förstarkare till... framsystemet är jag helt klar med vad jag skall ha så de behöver jag inga tipps lr likande om så all info om dessa basar och steg är varmt välkommen! och snälla, alla som inget vet kan väl vara snälla och inget skriva... bara tröttsamt mee massa "de kommer o låta skit" inlägg


    //adam
    stolt ägare till en saab 9-3 aero -02

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    En kompis till mig körde med dom där basarna (2st) ett tag och dom tryckte på riktigt bra, minns tyvärr inte vad han körde med för ett steg men det var inte ett pioneer iaf.
    Om du nu tycker att steget är för klent så borde det inte vara några problem att montera in ett till.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    brastad
    Inlägg
    120
    de låter ju lovande! lite så jag tänkte med, börja med ett steg... och skulle de vara lite klent så kan man ju altid köpa ett till! för de lär ju funka fint med ett sådant mono steg per bas!?

    //adam
    stolt ägare till en saab 9-3 aero -02

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    Kollade på informationen om steget, det är lite klent för 2 basar, skulle nog köra på 2 steg direkt, 2st GM-5200T skulle säkert fungera bra också, lite billigare också.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    brastad
    Inlägg
    120
    mmm, riksken är ju just de att de är lite klent... men tror ändå att jag bestämt mig att jag skall ta och betälla 1st GS-7200M och sedan när ekonomin tillåter köpa ett till... för man får ju en sådan lite trevlig basjusterare som man kan ha i kupen med monostegen plus lite mer power för de kommer la o låta lite mee ett steg iaf!?


    //adam
    stolt ägare till en saab 9-3 aero -02

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    Nog kommer det att låta, sen hur bra kontroll mm du har på basen är en annan sak.

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    656
    Medlem#
    5690
    Varför inte ett bättre steg och bara en bas till att börja med??
    Marcus Lind

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    brastad
    Inlägg
    120
    för att jag e lite utseende fixerad vill att de skall va pionner även basarna och stegen, och även så skall de va samma serie på stegen så detta får ni tycka vad ni vill om! o så skulle jag ju kunna börja med ett steg och en bas... men då känns det lika bra och köpa båda basaran direkt o fixa en låda för dassa, och sedan bara köpa ett till steg!

    //adam
    stolt ägare till en saab 9-3 aero -02

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Citat Ursprungligen postat av _adam_
    för att jag e lite utseende fixerad vill att de skall va pionner även basarna och stegen, och även så skall de va samma serie på stegen så detta får ni tycka vad ni vill om! o så skulle jag ju kunna börja med ett steg och en bas... men då känns det lika bra och köpa båda basaran direkt o fixa en låda för dassa, och sedan bara köpa ett till steg!

    //adam
    Hahahaha.. tänk att det finns fler som e lika tokig som jag har prexis amma tankar själv förutom att jag e fullständigt insnöad på Alpine. Klarar inte av att ha några andra spelare, steg eller speakers i mina bilar. En del säger.. faan sitter det Alpine i den här oxå när dom synar av bilarna på gårn.. ehh tjae 9-5´an e det ruskiga undantaget.. där sitter det orginal
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  10. #10
    Har själv 2 st TS-W256 som drivs av ett PRS-x720 steg, funkar riktigt bra och effekten räcker garanterat till.
    Kolla gärna http://www.teamtondov.se/johan.htm på installationen.

    Finns steg till salu på den här länken som borde räcka till gott och väl.
    http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=34938

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    brastad
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av Hotrodder
    Citat Ursprungligen postat av _adam_
    för att jag e lite utseende fixerad vill att de skall va pionner även basarna och stegen, och även så skall de va samma serie på stegen så detta får ni tycka vad ni vill om! o så skulle jag ju kunna börja med ett steg och en bas... men då känns det lika bra och köpa båda basaran direkt o fixa en låda för dassa, och sedan bara köpa ett till steg!

    //adam
    Hahahaha.. tänk att det finns fler som e lika tokig som jag har prexis amma tankar själv förutom att jag e fullständigt insnöad på Alpine. Klarar inte av att ha några andra spelare, steg eller speakers i mina bilar. En del säger.. faan sitter det Alpine i den här oxå när dom synar av bilarna på gårn.. ehh tjae 9-5´an e det ruskiga undantaget.. där sitter det orginal
    härligt med lite mer folk som jag

    //adam
    stolt ägare till en saab 9-3 aero -02

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    brastad
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av zumpan
    Har själv 2 st TS-W256 som drivs av ett PRS-x720 steg, funkar riktigt bra och effekten räcker garanterat till.
    Kolla gärna http://www.teamtondov.se/johan.htm på installationen.

    Finns steg till salu på den här länken som borde räcka till gott och väl.
    http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=34938
    mkt snyggt bygge får jag säga! men du tror också att de kan bli lite i snålaste laget med bara ett GM-7200M?

    //adam
    stolt ägare till en saab 9-3 aero -02

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av _adam_
    Citat Ursprungligen postat av zumpan
    Har själv 2 st TS-W256 som drivs av ett PRS-x720 steg, funkar riktigt bra och effekten räcker garanterat till.
    Kolla gärna http://www.teamtondov.se/johan.htm på installationen.

    Finns steg till salu på den här länken som borde räcka till gott och väl.
    http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=34938
    mkt snyggt bygge får jag säga! men du tror också att de kan bli lite i snålaste laget med bara ett GM-7200M?

    //adam
    Köp 2st TS-W306C som du parallellkopplar. Då bör det räcka med effekt eftersom du kör på 2 ohm. DVC subbarna kräver 4 ohm.

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    brastad
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av zumpan
    Citat Ursprungligen postat av _adam_
    Citat Ursprungligen postat av zumpan
    Har själv 2 st TS-W256 som drivs av ett PRS-x720 steg, funkar riktigt bra och effekten räcker garanterat till.
    Kolla gärna http://www.teamtondov.se/johan.htm på installationen.

    Finns steg till salu på den här länken som borde räcka till gott och väl.
    http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=34938
    mkt snyggt bygge får jag säga! men du tror också att de kan bli lite i snålaste laget med bara ett GM-7200M?

    //adam
    Köp 2st TS-W306C som du parallellkopplar. Då bör det räcka med effekt eftersom du kör på 2 ohm. DVC subbarna kräver 4 ohm.
    de vart nog en smart idé... inte tänkt på detta innan så du tror altså att jag skulle få ett bättre ljud mee dessa 2 basar då altså!? enda jag kom och tänka på då är hur de blir om jag skulle vilja komplettera med yttligare ett steg i framtiden? hur blir de då med dessa basar utan dubbla talspolar? blir de till att öppna lådan och koppla om då lr?

    //adam
    stolt ägare till en saab 9-3 aero -02

  15. #15
    Dra ut dubbla kablar så har du löst problemet inför framtida bruk.

Liknande ämnen

  1. Vilken MC glider ni på den här säsongen?
    Av andreas2251 i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2013-07-22, 11:19
  2. Multiremmen glider av efter att AC-kompressorn varit borta
    Av Matterix i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-12, 18:09
  3. Växeln glider ur!!!
    Av Supersaab i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 09:20
  4. Ryggstödet glider bakåt 9000 CSE 2,3 Ltt -94
    Av Wikström i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 21:26
  5. backen glider ur 900 2.0t-94
    Av 9-3 aero-01 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 21:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •