Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Montera JT3" OG 900

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    104

    Montera JT3" OG 900

    Ska montera JT3" på min T8, inklusive batt. böj. Men då måste man byta pinnbultarna på turbon bara för orginalet är för långa. Blir lite tveksam att hålla på med pinnbultarna med all den tur man har så knäcker man väl av dom med en gång. För det är väl ingen risk att de sitter löst. Har aldrig kört med gasol när saker sitter för hårt! Men hur mkt hjälper det? Ska dom lossna som ingenting? Man vill ju gärna slänga på 3" helsatts när man ändå är på gång, kass att bara sätta ifrån katten. I och för sig är jag ju ute efter soundet (OG 900:orna låter så jävla gött) den lilla effekten som tillkommer är ett stort plus.

    M.V.H Jörgen

    http://www.garaget.org/?car=26610

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 786

    Re: Montera JT3" OG 900

    Citat Ursprungligen postat av jöjjeman
    Ska montera JT3" på min T8, inklusive batt. böj. Men då måste man byta pinnbultarna på turbon bara för orginalet är för långa. Blir lite tveksam att hålla på med pinnbultarna med all den tur man har så knäcker man väl av dom med en gång. För det är väl ingen risk att de sitter löst. Har aldrig kört med gasol när saker sitter för hårt! Men hur mkt hjälper det? Ska dom lossna som ingenting? Man vill ju gärna slänga på 3" helsatts när man ändå är på gång, kass att bara sätta ifrån katten. I och för sig är jag ju ute efter soundet (OG 900:orna låter så jävla gött) den lilla effekten som tillkommer är ett stort plus.

    M.V.H Jörgen

    http://www.garaget.org/?car=26610
    Jag trodde också jag skulle ha av pinnbultarna till turbon, men de lossna ganska snällt, jag smörjde de med 5-56 och lossa de lite, sen drog jag åt de, släppte lite, drog åt osv tills de var ute.

    Man ska inte bara ta i allt man har och skruva.
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    104
    Jag får väl ge mig på det snart nu när bilen ska gå i ide för vintern. Får väl smörja som en dåre, kanske är lika bra att värma för att vara på säkra sidan.


    http://www.garaget.org/?car=26610

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    698
    finns någon tråd om alla medel som är bra mot rost. där nämns mycket godis
    Saablös.
    BMW 335iA Coupé DKG

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    104
    är det någon som vet var denna godis tråd finns?

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    184
    Citat Ursprungligen postat av jöjjeman
    är det någon som vet var denna godis tråd finns?
    Tyvärr inte.. Men skrapa bort rost runt bultarna så att lösningen kan tränga in i gängorna. Knacka lite på bultarna så att rosten släpper. Spraya på rostlösning och ha inte för bråttom (vilket jag brukar ha ) utan låt lösningen verka en stund!

    Dessa tips har jag snappat upp från lite trådar om att lossa luftnipplar. Bara att hoppas på turen efter denna procedur!
    Fredrik

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 935
    Feltema har en lostlösnings-spray, med penetrant vätska samt kyl-effekt. Man kyler iställer för att värma alltså.... Tror inte det är lika bra som att värma ordentligt, men faktum är att nipplarna på min gamla sura broms-ok bak lossnade hur lätt som helst, körde bara med sprayen samt knackade runt om och lät det verka ett tag. Så det kan nog vara värt att pröva!
    MEDLEM 7032.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    104
    Tack för tipsen

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Hagfors (Bergsäng)
    Inlägg
    32
    Varmkör motorn, då sväller materialet och det är bara att låssa, samma prinsip som att värma med gasen.
    Vad vore livet om man inte fick skruva saab?

Liknande ämnen

  1. Demontera o montera spoiler "vingen" på og 9-3
    Av TURBO PUTTE i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 22:13
  2. Hur montera "Aerovinge" på en 9000CSE?
    Av Allstaar i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 00:13
  3. montera 9-5aero turbo på en "steg1" 9-5 2.3t -00 ?
    Av Rallysmurfen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-05-08, 13:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •