hej hej...när torkarna är på o man stänger av dom så stannar dom mitt i rutan samt att spolarätskan inte funkar... någon som vet var man ska börja riva? mvh
hej hej...när torkarna är på o man stänger av dom så stannar dom mitt i rutan samt att spolarätskan inte funkar... någon som vet var man ska börja riva? mvh
Tja!
Du får byta hela torkarstativet med motor och allt..
Kostar ca1200:- org. på saab.
Mycket lätt, tar ca. en halvtimme..
Min funka efter det..
MVH Jocke..
9-3 Aero SS -03 250Hk 370Nm Nordic, BBS CK 20".
Tror cosk ådet är torkarmotorn..Vanligt fel på dessa
Bytt till en Volvo s70 400+hk
Hej
Jordfel i torkarmotorn . Det har kommit in fukt i motorn med oxid som resultat . Går att fixa om man tar bort locket på motorn och gör rent jordningen samt tätar om locket.
Mvh Lasse
Det är trevligt att vara viktig men det är viktigare att vara trevlig
ok lät billigt 1200 för hela kittet....men får väl riva lite i den befintliga först då o se om det kan va ett jordfel....det är inte så valigt att det är spaken eller?? mvh
Ursprungligen postat av dr.phil
Aldrig spaken, alltid motorn.
Finns säkert hos SDCC för några hundralappar.
Köpte min där bilen hadde gått ca 300 mil.
Håkan
http://www.garaget.org/daree Aero 2,8T XWD
men att spolarvätskan inte fungerar har det åxå med motorn o göra? mvh
Efter att lusläst EPC och Orios katalog samt sökt på forumet ser jag ingen annan råd än att väcka liv i denna fina gamla tråd!
Det finns olika varianter av den. Till NG9-3 alltså. Speciellt nu något lite senare när det kommit ut lite fler årsmodeller. (Och Saab hunnit läggas ner)
Enklast är ju att leta reda på en till rätt årsmodell. De tidigare finns inte som nya reservdelar längre (NLS), men det finns ersättningsdelar. Dock ingen separat motor eller separat mekanism, men en komplett enhet:
- Torkartransmission Art nr: 12755304
Så rimligen köper man då den. Eller?
Anledningen till frågan är att vad jag kan se finns det dessutom separat mekanism/transmission och motor:
- Torkartransmission Art nr: 12757154
- Elmotor Art nr: 12757153
Vad jag kan se finns det dessutom 3 olika varianter av torkararmarna.
Det gäller om man kollar båda sidor och vänsterstyrd bil. Dvs totalt 6 varianter. Som iofs då rimligen kan väljas fritt oberoende av varandra. Alltså 3 olika artikelnummer per sida.
Samt till sist 2 olika varianter av torkarblad: Regular samt Flat blade
Om vi bortser från pris.
Finns det någon funktionell skillnad som gör att man hellre vill ha en viss variant.
Som att den nyaste är bäst, eller att den äldsta håller bäst även om den är begagnad. Eller att man vill ha en viss torkararm och/eller torkarblad. Och väljer motor av den anledningen.
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2