Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Automatlådeljud 9-5 Aero -00

  1. #1

    Automatlådeljud 9-5 Aero -00

    Hej, jag har letat efter någon tråd om detta men gått bet, så jag frågar här.

    Jag kör en 9-5 Aero -00 ca 15000 mil. Det hörs ett svagt vinade (ej turbon, innan någon lustigkurre svarar det) på ettans växel, främst när bilen är kall, men även senare. Jag tycker mig ha hört ljudet även på tvåan. Har kört en del jänkare så detta är inget jämfört med ljudet i en ny Ford Crown Victoria 2005. Men det är ju inget att jämnföra med egentligen. Någon som har någon idé? Är mirakelmedlen, t.ex det finska RWS? som Mekonomen säljer något att hälla i lådan?

    Tacksam för svar.

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 799
    Medlem#
    10069

    Re: Automatlådeljud 9-5 Aero -00

    Citat Ursprungligen postat av Johan95
    Hej, jag har letat efter någon tråd om detta men gått bet, så jag frågar här.

    Jag kör en 9-5 Aero -00 ca 15000 mil. Det hörs ett svagt vinade (ej turbon, innan någon lustigkurre svarar det) på ettans växel, främst när bilen är kall, men även senare. Jag tycker mig ha hört ljudet även på tvåan. Har kört en del jänkare så detta är inget jämfört med ljudet i en ny Ford Crown Victoria 2005. Men det är ju inget att jämnföra med egentligen. Någon som har någon idé? Är mirakelmedlen, t.ex det finska RWS? som Mekonomen säljer något att hälla i lådan?

    Tacksam för svar.
    Är det ett "brummade/vinade" ljud som följer varvtalet?
    1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •