Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Kan ta ut nycken är jag kör

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    402

    Kan ta ut nycken är jag kör

    tjena har en saab 900 96a och jag kan ta ut nyckeln hela tiden den sitter inte fast när man har vridigt runt.
    vad är det som är slut i täningslåset behöver man ett nytt lr går det att lämmna till en låsmed??

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    1 237
    Medlem#
    13784
    Du behöver nog ett helt nytt lås, men varför bry sig om problemet över huvud taget? Så länge bilen går att starta och stoppa normalt skulle jag strunta blankt i denna "egenhet"..
    ---------------------------------
    9-3 cabrio '99

  3. #3
    Förutom att det troligen går att starta med vilken annan nyckel som helst. Vart med om samma problem, det går så att ta ur nyckeln även när man inte är i "back-läge" vilket innebär att om du glömmer sätta i backen och tar ut nyckeln så kan vilket tjomme som helst krossa en ruta och starta bilen med sin hemnyckel.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    402
    japp precis så är det vad gjorde du med dit lås

  5. #5
    Jag gjorde faktist ingenting åt det, sålde bilen som den var så kan inte hjälpa dig, tyvärr.

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    1 237
    Medlem#
    13784
    Citat Ursprungligen postat av andreas_j
    Förutom att det troligen går att starta med vilken annan nyckel som helst. Vart med om samma problem, det går så att ta ur nyckeln även när man inte är i "back-läge" vilket innebär att om du glömmer sätta i backen och tar ut nyckeln så kan vilket tjomme som helst krossa en ruta och starta bilen med sin hemnyckel.
    .. fast det vet ju inte folk om, det är ju inget som syns utifrån. Så om någon bryter sej in i bilen för att sno den, så kommer det att vara någon som KAN sno Saabar. Och, i så fall kvittar det ju om låset funkar eller ej, när han väl är inne så kommer han att dra iväg efter en stund...
    ---------------------------------
    9-3 cabrio '99

  7. #7
    Jo det syns, ifall nyckeln är låst i backläget är "ploppen uppe", om den inte är det så är själva ringen runt nyckeln fortfarande nere.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    402
    joo lägger man inte i backen så plåppar den inte upp och då går det att vrida med vad som hälst

Liknande ämnen

  1. Saab 9-5 -03. Kan inte låsa upp min bil med fjären på nycken
    Av andy123 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 13:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •