Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Identifiera ljudsystem i 9-5 SC?

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 273

    Identifiera ljudsystem i 9-5 SC?

    Hur vet man vilket ljudpaket man har?, jämfört med min gamla SS är ju ljudet i min 9-5SC som en dröm, grymt bra och härligt bra med bas.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    202
    Om jag inte missminner mig har väl AS3 subwoofers istället för förvaringsutrymmen på sidorna i kofferten.
    AS2 har förvaringsutrymmen där, 1 lucka på vardera sida.

    Om du har härlig och grymt bra bas så har du nog AS3.
    Jag har nämligen själv AS2 och visst är det ok ljud, men jag hade inte beskrivit basen som du gör.
    9-5 Aero -01

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 273
    Citat Ursprungligen postat av Keffooo
    Om jag inte missminner mig har väl AS3 subwoofers istället för förvaringsutrymmen på sidorna i kofferten.
    AS2 har förvaringsutrymmen där, 1 lucka på vardera sida.

    Om du har härlig och grymt bra bas så har du nog AS3.
    Jag har nämligen själv AS2 och visst är det ok ljud, men jag hade inte beskrivit basen som du gör.

    Fick nyss reda på (tack Weggen) att jag har AS2, och efter att ha haft en SS med Premium 150 så låter ALLT bra

    Jag är impad av AS2 faktiskt, men mycket vill ha mer.. finns det någon uppgraderingssats till AS3?

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327
    Då i princip alla kompenenter förutom huvudenheten skiljer mellan AS2 och AS3 så finns det ingen "riktig" upgradering. (AS2 Pioneer, AS3 Harman/Kardon både gällande steg och högtalare). Dock så saluförde Saab en uppgraderingssats till AS2 med en Pioneer "bas" till skuffen där AS3systemet har en placerad. Blir dock inte samma ljudbild som med AS3, utan lite mer tryck i basen. Går ju lätt att ordna med en lös låda istället vilket troligen resulterar i mycket bättre tryck än Saab:s lösning.

    AS3 har 1st bas placerad i förvaringsfacket på höger sida.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    115
    Jag satte in två 6x9" i hatthyllan som drivs av ett eget steg i min 9-5 sedan. Det gjorde ljudet mycket fylligare. Funderar dock på att komplettera med en baslåda modell inte jättestor.

    Var det en sedan du hade eller är det en sportcombi?

    Är det det senare så finns det inget bättre än att komplettera med en baslåda, antingen en du lägger på platsen för reservhjulet eller en lös låda i skuffen. Farsan har en sådan och har kollat upp alla möjliga kombinationer.

    Har dock läst här på forumet att vissa rent sonika bytt en del av högtalarna, men då gäller att du måste hitta högtalare med rätt impedans.
    SAAB 9-5 Aero 300 hk
    AS2 + Kicker 3,5" + MDS GP2 + MDS 6x9"
    MDS 10" bas + steg

  6. #6

    Re: Identifiera ljudsystem i 9-5 SC?

    Skulle även jag behöva hjälpa med identifiering av ljudsystemet i min Saab 9-5 Vector SC MY2006.

    Bilen har 8 högtalare varav en är en sub-woofer på höger sida i bagaget. CD-växlare inbyggd i instrumentpanelen (ej navigation).

    /Johan ES
    Saab 9-5 SC 2,0t BioPower -06

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 880

    Re: Identifiera ljudsystem i 9-5 SC?

    Som vanlig är Görans Larsson site en bra källa för information. http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml#as_ident
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #8
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235

    Re: Identifiera ljudsystem i 9-5 SC?

    Citat Ursprungligen postat av johan es
    Skulle även jag behöva hjälpa med identifiering av ljudsystemet i min Saab 9-5 Vector SC MY2006.

    Bilen har 8 högtalare varav en är en sub-woofer på höger sida i bagaget. CD-växlare inbyggd i instrumentpanelen (ej navigation).

    /Johan ES
    Prestige 200, se http://wallentin.be/SAAB/Pris%20tillval%2006-07.html

    /F
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  9. #9

    Re: Identifiera ljudsystem i 9-5 SC?

    Är du nöjd med ljudet eller det kräver uppgradering om man är kräsen på lite tyngd i basen och klart bra ljud?
    9-5 2.3t Biopower -08
    9-3ss AERO -03(såld)
    9-5 Aero -02(såld)

Liknande ämnen

  1. Uppgradera AS3 ljudsystem i OG9-5
    Av Ola0007 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-04-26, 15:57
  2. Vilket ljudsystem har jag? 9-3 SC 07
    Av Johan99 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 22:55
  3. Ljudsystem - Har jag AS3?
    Av i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 21:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •