Visa resultat för omröstning: Skulle du klaga?

Antal röster
17. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

    1 5,88%
  • Nej

    16 94,12%
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Åsikt - Klaga på glasmästaren eller inte?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    337

    Åsikt - Klaga på glasmästaren eller inte?

    Jag lämnade in bilen för byta av vindruta hos en bilglasmästare. När jag hämntade ut den märkte jag att stolsvärmen på förarsidan inte längre fungerade.

    Jag rafsade lite med kablarna under stolen och tryckte på kontakterna som jag kunde känna mig fram till och värmen kom tillbaka - ett tag. Nu fungerar värmen bara ibland så något är uppenbarligen glapp. Före glasmästaren fungerade värmen alltid.

    Min fråga är: skall jag klaga hos glasmästaren eller inte?

    Det som talar mot att klaga är att bilen är gammal och glasisen säkert inte kommer tro att den hade fungerande stolsvärme när jag lämnade in den. Det kan ju även vara så att värmen hade lagt oavsett vad nu glasmästaren har gjort.

    Men samtidigt så känns det surt att behöva laga något som jag själv inte har haft sönder. Stolen var framskjuten när jag hämtade den så det skulle möjligen kunna ha töjt någon kabel, men det kan väl lika görna vara så att någon har sabbat den genom att sätta ett knä i stolen under monteringen av vindrutan?

    Jag kan inte bestämma mig om jag skall klaga eller inte.

    Hur hade du gjort? Om du röstar skriv gärna någon rad och tala om hur du resonerar.
    Saab 9000 2.0t Classic - 98

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481
    skulle inte bry mig om att klaga, som du säger, bevisa att värmen funkade innan du lämnaden bilen där.

    känns ju lite långsökt att värmen i stolen pajat för att någon bytt vindruta.

    kablar osv ska ju klara att man skjuter stolen hur som utan problem.
    lika så tycker jag inte värmen skulle paja för någon satt knät i stolen heller.

    ta reda på vad som hänt först och sen kanske klaga
    visar det sig att värmetrådar elelr nått gått av så har du ju nått att gå på, lite svårt att hävda att ha haft sönder nått som du inte vet hur de pajat.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 302
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    lika så tycker jag inte värmen skulle paja för någon satt knät i stolen heller.
    Men det gör dom. Inget konstigt då värmetrådsmaterialet inte kan töjas lika mycket som stoppning eller klädsel.

    Jag tycker du skulle försöka fråga hur de gör med stolarna och påpeka att något hänt mellan du lämnade in bilen och du fick igen den.

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Mälardalen Eskilstuna
    Inlägg
    207
    Som JK Nilsson säger, sätta ett knä i stolen är det bästa sättet att sabba din värme i stolen.
    Sen att bevisa att det är glasmästaren som sabbat din elsits blir nog jobbigt framförallt med resonemanget att dom dragit fram stolen. Kan du inte dra fram stolen max är det nåt som är galet gjort efter att bilen lämnade SAAB fabriken.

    Men förstår din irrititaion helt klart, jobbigt när liknande inträffar.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    337
    Tack för svaren!

    Det underlättar att få höra andras synpunkter!

    Jag har börjat felsöka nu. Skulle det visa sig att värmeelementet är av (knä i sätet) så kommer jag att klaga. Är det något annat fel var det säkert en slump att den gick sönder just när glasmästaren hade bilen och det tar jag på mig själv.

    //M
    Saab 9000 2.0t Classic - 98

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    774
    Absolut inte.
    Bilen är gammal och gamla bilar går sönder, även när dom är på vst.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    337
    Efter felsökning kan jag konstatera att det var rätt beslut att inte klaga. Felet var glapp i 0-3-reglage-knappen på förarsidan. Jag bytte med passagerarsidan och nu funkar det fint.

    Det var tydligen ett märkligt sammanträffande att den började glappa just efter att glasmästaren hade haft bilen.
    Saab 9000 2.0t Classic - 98

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-17, 16:04
  2. Svar: 36
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 20:56
  3. Åsikt om denna Saab 900
    Av TurboLamko i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 11:15
  4. Budgetprojekt Ge din åsikt Bil inköpt!!
    Av Leop i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 22:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •