Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Köpa sport-avgas

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Gôtlaborg
    Inlägg
    784

    Köpa sport-avgas

    Sitter här o funderar på ett sport-avgas. JT har man ju hört att de passar som handen i munnen. Men hur är det med det rost-fria som Speedparts säljer? Är det systemet från BSR eller något eget? Hur kan pass-formen vara på de må'n tro?

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    976
    Har har idel goda erfarenheter rörande jt till og93 och ng900

  3. #3
    Grundladd wiffes avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    HIF-Land
    Inlägg
    325
    Medlem#
    6182

    Re: Köpa sport-avgas

    Citat Ursprungligen postat av WannabeeGBG
    Sitter här o funderar på ett sport-avgas. JT har man ju hört att de passar som handen i munnen. Men hur är det med det rost-fria som Speedparts säljer? Är det systemet från BSR eller något eget? Hur kan pass-formen vara på de må'n tro?
    Hej systemen från BSR är det mycket bra passform på...har provat 3st
    Duplexsystem och ett antal enkla...har alltid varit bra passform och korrigeringsmöjligheter på systemen (hur man vill ha ändröret/rören,bla)

    Mvh Wiffe
    BMW M3 Coupe -10
    Honda Civic 2.2D Executive -12
    Honda CR-V 2.0i Executive -14

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 540
    JT brukar passa väldigt bra. Skulle tro att de flesta som påstår annat inte fattar hur man ska montera ett avgassystem.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Gôtlaborg
    Inlägg
    784
    Ok. Låter bra till BSR's fördel då dessa är rostfria och jag inte behöver byta programvara för att använda det.
    Det jag hört/sett om JT är det folk skriver här.

    Tack för svaren hittills.

    /D

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 560
    Speedparts o Jt är samma, Speedparts artikelnummer heter tillochmed JT62-1 osv.
    Enda skillnaden, inte 100 på det dock, är att ändröret är svetsat på det man beställer från Jt's.. Speedparts sitter med avgasklämma. Tror det reddes ut i nån tråd för ett litet tag sedan.
    Jag beställde från speedparts, det var på millimtern.. precis som det ska vara. Skitlätt o få på och passa in, helt perfekt.

    edit: förresten.. programbyte är inte ett måste vid avgasbyte. Jag kör allt original förutom mitt 3".
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Gôtlaborg
    Inlägg
    784
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Speedparts o Jt är samma
    Stämmer nog. Men jag undrade om Speedparts rostfria dito längst ner, på sidan över 9-3:ans alternativ, är samma som BSR's system.
    Men JT är inte rostfritt och då jag skall ha bilen i ett antal år till så blir det hellst ett rostfritt.
    BSR tar 3660:- för en halvsats och det tycker jag är ekonomiskt försvarbart.
    Men då vi har rabatt på speedparts så blir det billigare ändå om det är samma.
    Att byta framröret utan att uppgradera program-varan är inte bra enl. BSR så därför hoppar jag över det för tillfället.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kvidinge
    Inlägg
    268
    Citat Ursprungligen postat av WannabeeGBG
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Speedparts o Jt är samma
    Stämmer nog. Men jag undrade om Speedparts rostfria dito längst ner, på sidan över 9-3:ans alternativ, är samma som BSR's system.
    Men JT är inte rostfritt och då jag skall ha bilen i ett antal år till så blir det hellst ett rostfritt.
    BSR tar 3660:- för en halvsats och det tycker jag är ekonomiskt försvarbart.
    Men då vi har rabatt på speedparts så blir det billigare ändå om det är samma.
    Att byta framröret utan att uppgradera program-varan är inte bra enl. BSR så därför hoppar jag över det för tillfället.
    Om du nu är inne på ett rosfritt så lämnar Speedparts "bara" 2 års garanti om man jämför med http://www.a-alt-avgassystem.se/ så lämnar dom 6 års garanti. Jag vet iaf vad jag ska välja när det är dags att byta
    Saab 9-5 Aero Biopower Steg3+

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Gôtlaborg
    Inlägg
    784
    Kikade på de oxå. Har varit inne på de förut. Kör med deras standard-flex idag. Har suttit på i 4 mån nu o inget nämnvärt slitage... O nu när jag tittar på deras sportsystem så är burkarna polerade. Ruggigt snyggt. Men sen har ju ferrita en given plats oxå då de har livstids garanti. Riktigt svårt de här. Men enl. Claes på SP så e de så här: "Hejsan
    det systemet är inte rostfritt , bara vissa utsatta delar är rostfria
    detta systemet tillverkas av Simons (även BSR är simons system)". Då vet jag inte längre. Lutar åt Ferrita mest.

  10. #10
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 542
    Medlem#
    4156
    Har ett system från A-Alt.

    Måste säga att jag är grymt nöjd med det...

    Rekommenderas varmt!
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    751
    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Har ett system från A-Alt.

    Måste säga att jag är grymt nöjd med det...

    Rekommenderas varmt!


    Grymt bra passform och härligt ljud med!
    9-5 Vector -02 "Hector" SÅLD
    Mazda 6 2.5 Sport - i väntan på att ng9-5 ska komma ner i pris
    Ducati 944 ST2 "Isabelle"

Liknande ämnen

  1. sport flow avgas system ifrån bsr?
    Av klimpan i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-08-11, 17:34
  2. Effektskillnad mellan org/sport avgas
    Av TurboJonte i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-19, 21:47
  3. Saab 9,3 1,8t sport sedan 04. köpa?
    Av morfin i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 11:13
  4. Köpa SAAB 9-5 2.3T Sport Edition
    Av henke.a i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 13:24
  5. köpa sport stol vart?
    Av M frändberg i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-26, 13:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •