Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Verkstad som kan bygga om en Sensonic till manuell???

  1. #1

    Verkstad som kan bygga om en Sensonic till manuell???

    Behöver hjälp med att hitta en verkstad som kan bygga om en Sensonic till manuell. Nästan alla jag ringer säger att de inte känner till det och inte kan det. Jag har redan delarna själv och Saab i Malmö skulle ta 15000:-, Saab i Lund 6000:- Det är alldeles för dyrt!

    Har hittat en som tar 400 + moms i Malmö, fast han har inte gjort det innan och det är ju alltid svårt första gången. Kan strula, ta för lång tid osv...

    Kom med era bästa tipps på verkstäder, gärna i Malmö, men även i övriga skåne. Växjö, Göteborg eller Jönköping skulle också kunna vara ett alternativ.

    mvh
    /Daniel

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    14
    Tycker inte 6 tkr låter så farligt och allra helst när det var en
    Saabverkstad. Fanns en i Sthlm som numera lagt ned flör mig det kostade 8 tkr där inkl matrial.

    Var har du köpt urtrampningssatsen, har förståt att Speedpart har slutat sålt sin. Ångrar bittert att jag inte inhandlade i förebyggande syfte medans dom försålde. ca 17.000 mil inte ett problem som senaste 10.000 milen. Det känns dock inte som den kommer att hålla i all evighet.

    Hälsn Göran

  3. #3
    Jag köpte satsen på KM bildemontering för 1700 inkl. frakt.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    14
    Vad var det du köpte på KM bildemontering för 1.700 kr allt inkl pedalställ eller bara själva urtrampningsatsen? Har du monterat i det? Gick det bra och vad vart slutnotan. Håll gärna foumet uppdaterat, tror det är flera som sitter i samma situation.

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 955

    Re: Verkstad som kan bygga om en Sensonic till manuell???

    Citat Ursprungligen postat av Dannemann
    Har hittat en som tar 400 + moms i Malmö, fast han har inte gjort det innan och det är ju alltid svårt första gången. Kan strula, ta för lång tid osv...

    400 + moms var ju jäkligt billigt!!

    Det är ju knappast något komplicerat att bygga om detta, har själv gjort det ett par gånger, i satsen från saab ingår ju monteringsanvisning, bara att följa den.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    14
    Bumpar upp mig själv då sensonicen gått till dom sälla jaktmarkerna då jag fick fler PM från folk som verkade vara i samma sits som jag.

    Hade problem att hitta en verkstad i Sthlms omr som kunde fixa det utan att det kostade ungefär vad jag skulle kunna köpa en liknande -95 med manuell låda.

    Kan rekomendera John på http://www.jpt.se/ har arbetat mkt med saabar.
    Surrade lite om vilka förutsättningarna var, hålla i stålarna, arbeta så mkt som möjligt med delar från skroten. Han hittade en skrotad 9-3 där han plockade av det som behövdes. Väldigt Nöjd.

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 285
    Jo, John är en duktig mek/trimmjocke. Jobbat på motorlabbet många år.
    Klockade in mina kammar på min röda 9000 och den presterade ju bra i bromsen
    Kul att det löste sig!

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

Liknande ämnen

  1. Bygga om från Sensonic till manuell låda NG900
    Av lol i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 17:09
  2. Sensonic till manuell.
    Av ducati1000ss i forum Projekt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 23:49
  3. Bygga om Sensonic till manuell?
    Av eleganten i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-09-15, 00:18
  4. Bygga om från aut till manuell NG900
    Av H.Blom i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-01-29, 13:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •